Nederlandse Spoorwegen

Business Analist Service

Nederlandse Spoorwegen

De opdracht­omschrijving


Inhuuropdracht
 
Functie/Opdracht: Business Analist Service
Uiterlijk aanbieden voor: 11 januari 2023 09.00
Selectiegesprekken zijn op: maandag 16 januari

___________________________________________________________________________________________________
 
Hier ga je werken
Op de afdeling ComIT op het hoofdkantoor in Utrecht werken commerciële en IT-professionals samen in multidisciplinaire teams. Onze mindset is Agile en we werken scrum. We zijn ondernemend, zelf organiserend en willen continu blijven leren, ontwikkelen en verbeteren om zo een wendbare werkomgeving te creëren. Alleen zo kunnen we nu en in de toekomst voldoen aan de steeds veranderende behoeftes van onze reizigers. Ons motto? You build it, you own it, you love it.
Binnen ComIT vinden jouw werkzaamheden plaats bij Resultatencluster Reizigers. De naam zegt het al, in dit cluster zijn reizigers het fundament. Hier kennen we onze reizigers en weten we wat hun behoeftes zijn. Op basis daarvan inspireren, verleiden, informeren en servicen we ze op een eenduidige en herkenbare wijze tijdens hun hele (digitale) customer journey. Actuele thema’s waar o.a. aan gewerkt wordt zijn de naadloze klantreis van deur-tot-deur, reisinformatie en –inspiratie, personalisatie, selfservice contactstrategie, digital, customer experience en brand.
Binnen Resultaten Cluster Reizigers wordt je onderdeel van het Ontwerpteam Service & Informatie van deur-tot-deur. In dit team werken we vanuit een aantal functies aan de verbetering van pro-actieve informatie en service om bij te dragen aan de ambitie van NS om de beste brede mobiliteitsaanbieder van Nederland te worden. Op basis van reizigersbehoeften signaleren wij kansen en maken we problemen scherp. We werken in co-creatie met betrokken teams aan gevalideerde oplossingsrichtingen bekeken vanuit reizigers, medewerkers- en business perspectief. We zorgen dat de teams in de keten zoals bijvoorbeeld ontwikkelteams of operationele teams vanuit de juiste requirements kunnen werken aan de daadwerkelijke producten, diensten en service. Vanuit dit team zul je contact hebben met collega’s uit de hele organisatie. Hier bouw je aan de digitale toekomst van NS!

Dit ga je doen als Business Analist in het ontwerpteam Service & Informatie van deur-tot-deur
Als Business Analist ben je verantwoordelijk voor het voorzien, onderkennen en vertalen van de behoeftes van de business naar bruikbare oplossingen voor operationele teams. Je fungeert als schakel tussen jouw team en haar diverse stakeholders. Je bent ook nauw betrokken bij de implementatie en uitvoering van de oplossing. Concreet ga je aan de slag met het uitrollen van de service visie op deelmodaliteiten zoals Tier E-bike en nieuw aan te sluiten deelmodaliteiten binnen de afdeling Klantenservice, afdeling Service & Operatie en de digitale selfservice processen. Je bent de schakel tussen het ontwerpteam waar de servicevisie is ontwikkeld en de afdelingen/teams waar de verschillende elementen geïmplementeerd moeten worden. Je zorgt dat zij de juiste informatie hebben om content, processen en procedures kunnen operationaliseren.

Activiteiten

  • In kaart brengen van de behoeften en eisen van de organisatie of afdeling waar de servicestrategie geïmplementeerd wordt, vaststellen van de gewenste situatie en het voorbereiden van verbeteringen voor de organisatie.
  • Begeleiden en coördineren van (impact) analyses ten behoeve van voorgenomen veranderingen en ontwikkelingen binnen de organisatie.
  • Vaststellen welke informatiestromen ingericht moeten worden zodat bedrijfsprocessen (domein overstijgend) goed lopen.
  • Signaleren van risico’s en knelpunten (en waar nodig adviseren van de stakeholders om deze te weg te nemen)
  • Toetsen of een beoogde oplossing past binnen de bestaande processen en de gestelde (architectuur) kaders vanuit de servicestrategie en in kaart brengen aanvullende zaken die nodig zijn.
  • Samenwerken met de betreffende operationele afdelingen om benodigde processen, procedures en afspraken in te vullen.

Competenties

  • Je beschikt over strategisch inzicht en analytisch vermogen om onze service strategie door te vertalen naar implementatie bij verschillende operationele afdelingen.
  • Je bent een sociaal vaardige verbinder die in staat is om regie in het proces te pakken en draagvlak te creëren.
  • Je behoudt te allen tijde het overzicht en zorgt met sterke projectmatige skills voor succesvolle implementatie processen.

 
Op NS kun je rekenen

Werken bij NS betekent dat jij hét verschil kunt maken in de wereld van duurzame mobiliteit. Jij helpt mee om Nederland bereikbaar te houden, voor iedereen. Bij NS krijg je veel vrijheid. We beloven je dat geen dag hetzelfde is. De kernwaarden van NS zijn open en betrouwbaar. Wij gaan voor resultaat en willen vooruit.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Kandidaat heeft aantoonbaar WO werk- en denkniveau.
  • Kandidaat heeft minimaal 3 jaar relevante werkervaring in een service (strategie) domein.
  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring in het werken met ontwerpprocessen vanuit klant-, medewerker- en organisatie behoefte.
  • Ik heb de werkwijze en voorwaarden van de NS Inhuurdesk gelezen en ga hiermee akkoord. ( https://werkenbijns.nl/werkwijze-en-voorwaarden/ )
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Kandidaat heeft aantoonbare werkervaring in een corporate omgeving met een agile manier van werken

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox