Omgevingsdienst de Vallei

Bouwvergunningverlener

Omgevingsdienst de Vallei

De opdracht­omschrijving

Omgevingsdienst de Vallei
Omgevingsdienst de Vallei (OddV) zorgt voor een veilige, gezonde en duurzame omgeving waarin mensen goed kunnen wonen, werken, leven en recreëren. De organisatie werkt in opdracht van de gemeenten Barneveld, Ede, Nijkerk, Scherpenzeel, Wageningen en de provincie Gelderland. OddV voert vergunning-, toezicht- en handhavingstaken uit op het gebied van milieu en bouwen, met als doel de leefomgeving te beschermen en te verbeteren.

Een dynamische en professionele organisatie
Met 140 medewerkers verdeeld over vier teams – Ontwikkeling en Bedrijfsvoering, Toezicht en Handhaving, Vergunningverlening en Juridisch Advies – biedt OddV een dynamische werkomgeving. Als externe professional maak je deel uit van een deskundig team dat kwaliteit levert en goed samenwerkt. Onze kernwaarden zijn dienstverlenend, professioneel en in verbinding.

OddV werkt nauw samen met andere omgevingsdiensten in Gelderland, wat zorgt voor een waardevol netwerk en kennisuitwisseling. Binnen de organisatie wordt voortdurend gewerkt aan innovatie met optimaal ingerichte werkprocessen. Als externe professional bij OddV draag je bij aan deze dynamische en vooruitstrevende werkomgeving.

Werken met plezier
Bij OddV is er een fijne werksfeer waarin naast het leveren van kwalitatief goed werk ook ruimte is voor humor. Ons moderne kantoor, gelegen in de bossen nabij station Ede-Wageningen, biedt verschillende werkplekken: van reguliere bureaus tot stiltewerkplekken en een werkcafé voor informele ontmoetingen. Bij mooi weer kun je zelfs buiten overleggen op ons terras.

Opdracht
Vooroverleg bouwplan/schetsplan.
Toetsen concept-bouwplan of bouwaanvraag.
Coordinatie adviesvragen, opstellen besluit inclusief legesbesluit.
Advisering bij bezaar of klachten.

Competenties

  • Zorgvuldig/nauwkeurig;
  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling);
  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk);
  • Klantgericht;
  • Resultaatgericht werken;
  • Samenwerken;
  • Besluitvaardigheid;
  • Kritisch;
  • Analyserend vermogen;
  • Plannen en organiseren;
  • Politieke-/bestuurlijke sensiviteit.

Benodigd aantal professionals
1.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: In overleg/ Onderlinge afstemming.

 

De Eisen

  • Bring your own device’ is van toepassing;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met bouwvergunningverlening en/of als casemanager bij een omgevingsdienst of gemeente;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Aantoonbare afgeronde ABW1;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met OpenWave (Benoem duidelijk waar deze is opgedaan).

De Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van een besluit inclusief legesbesluit;
  • Aantoonbare werkervaring met advisering bij bezwaar of klachten.
  • Aantoonbare afgeronde opleiding bouwkunde of planologie/ruimtelijke ordening op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Aantoonbare afgeronde ABW2;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met bouwvergunningverlening en/of als casemanager bij een omgevingsdienst of gemeente;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
23 september 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox