Gemeente Bergen op Zoom

Bestuurssecretaris/beleidsadviseur

Gemeente Bergen op Zoom

De opdracht­omschrijving

Gemeente Bergen op Zoom
De stad Bergen op Zoom is een vestingstad, gelegen op de Brabantse Wal, op de overgang van land en zee, zand en klei, hoog en laag. Het is een compacte stad met een historische kern, omgeven door water, bos en heide. Het dorp Halsteren en de kernen Lepelstraat en Heimolen vormen samen de woonkernen in het landelijk gebied van de gemeente Bergen op Zoom. De unieke ligging tussen de mainports Rotterdam en Antwerpen en een rijke cultuurhistorie zijn de belangrijkste kenmerken van de gemeente. Bergen op Zoom kent een goede ontsluiting op de landelijke infrastructuur.

Voorwaarden inschrijvingen

Randvoorwaarden CV
Met een CV wordt bedoeld een overzicht van de werkervaring van de aangeboden kandidaat. De CV is in het Nederlands opgesteld en wordt verstrekt in PDF. De ingediende CV mag maximaal bestaan uit 4 pagina’s dubbelzijdig. In de CV dienen minimaal de onderstaande punten benoemd te worden:

  • Welke werkzaamheden / projecten uitgevoerd zijn, het werkbestand en uw rol hierin
  • Start- en einddatum van de werkzaamheden (aantal uur per week)

Indien de CV de bovengenoemde punten niet bevat, kan de aanbieding terzijde gelegd worden.

Overige randvoorwaarden

  • Indien de opdracht aan een ZZP’er gegund wordt, wordt er gewerkt met een Modelovereenkomst VNG
  • Kandidaat kan een VOG verklaring overleggen


Vergoedingen

Parkeren:

  • Een parkeervergunning wordt niet verstrekt door de gemeente Bergen op Zoom. Indien de werknemer een parkeervergunning aan wil vragen kan hiervoor contact opgenomen worden met Parkeerbeheer Bergen op Zoom

Reiskosten:

  • Woon – werk kilometers worden niet vergoed
  • Kilometers gemaakt op het werk met de auto kunnen gedeclareerd worden, de vergoeding hiervoor bedraagt € 0,19 per kilometer

Telefoon:

  • De werknemer dient zelf zorg te dragen voor een mobiele telefoon

Werkplek:

  • Door de gemeente Bergen op Zoom wordt een werkplek (bureau) ter beschikking gesteld waarvan de medewerker gebruik kan maken. De medewerker dient zelf een deugdelijke laptop mee te brengen en toebehoren om de werkzaamheden op uit te voeren. Met deze laptop kan de medewerker inloggen op het netwerk van de gemeente Bergen op Zoom


  Intergemeentelijke Sociale Dienst (ISD) Brabantse Wal is een samenwerkingsverband van de gemeenten Bergen op Zoom, Steenbergen en Woensdrecht. De ISD voert voor deze drie gemeenten de taken uit op het gebied van de sociale zekerheid. De beleidsadviseurs van de ISD zijn organisatorisch ondergebracht in de organisatie van de gemeente Bergen op Zoom, afdeling Maatschappelijke Ontwikkeling.
Wij zijn op zoek naar tijdelijke invulling van de functie
  Bestuurssecretaris / Beleidsadviseur 16-18 uur per week

Ingaande zsm voor de duur van 6 maanden met optie tot verlenging met 6 maanden

Wie zoeken we?

Als bestuurssecretaris ben je ambtelijk contactpersoon en schakelpunt voor medewerkers beleid, MT en bestuur van de 3 aangesloten gemeenten. Je bewaakt de governance van de Gemeenschappelijke Regeling en stemt af met de bestuurders en regiefunctionarissen van de 3 aangesloten gemeenten en het MT ISD. Je draagt zorg voor correcte bestuurlijke besluitvorming en opvolging van deze besluiten. Je bent voor de ISD coördinator en aanspreekpunt voor de kaderbrief, de begroting en de jaarrekening (p en c documenten).

Wat vragen we?
 

  • Minimaal HBO+ werk- en denkniveau, bij voorkeur in de richting van Bestuurskunde of gelijkwaardig;
  • Kennis van de participatiewet is een pré;
  • Je bent proactief en je bent communicatief vaardig;
  • Je bent gericht op samenwerken in- en extern;
  • Je hebt een sterk analytisch vermogen;
  • Je bent omgevingssensitief en je weet om te gaan met tegengestelde belangen;
  • Je bent bevlogen en betrokken en kunt goed zelfstandig én in teamverband werken. Je weet je eigen werkzaamheden te organiseren en kunt goed schakelen tussen diverse typen werkzaamheden;
  • Je bent creatief en ondernemend en in staat innovatieve oplossingen te bedenken in complexe vraagstukken;
  • Andere competenties: onafhankelijk, analytisch, kritisch, beschouwend, dienstbaar, sociaalvaardig, gevoel voor systematiek en ordelijkheid, een probleemoplossend vermogen en uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden.


Wat bieden wij?

  • Een veelzijdige en uitdagende functie in een organisatie met een prettige werksfeer in een dynamische werkomgeving. Uurtarief: 85 euro +/- 10%;
  • Gewenste startdatum is zsm.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Afgeronde HBO of WO opleiding
  • Kan VOG-verklaring overleggen (verplicht)
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Aantoonbare recente kennis en ervaring van met het samenwerken met partners met verschillende belangen Middels concreet voorbeeld duidelijk omschrijven in het CV.
  • Aantoonbare recente kennis en ervaring met de beleidsthema’s binnen het domein Werk en Inkomen, bestuurlijke omgeving GR-en, bij voorkeur in de rol van adviseur in een politiek-bestuurlijke omgeving. Middels voorbeelden omschrijven in het CV.
  • Aantoonbare recente kennis en ervaring met complexe casuistiek in een regierol. Middels concreet voorbeeld duidelijk omschrijven in het CV.
  • Recente kennis en ervaring van en met bestuurlijke processen in samenwerkingssituaties. Middels voorbeelden omschrijven in het CV
  • Uit het gesprek blijkt (of wordt getoetst door bv casussen) of de in de vacature gevraagde competenties aantoonbaar zijn door het geven van voorbeelden.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox