Omgevingsdienst Regio Utrecht
geen max tarief
Utrecht
16 uur per week
11 maart 2024
11 maart 2025
Ben jij de tijdelijke collega die ons gaat helpen bij de besluitvorming van ons bestuur? Dan zijn wij
op zoek naar jou!
We zijn met steeds meer mensen in ons kleine land. Zo voeren we de druk op het milieu, onze omgeving
en elkaar steeds verder op. Een goede omgevingsdienst is daarom onmisbaar voor elke gemeente. Wij
zijn een proactieve, klantgerichte kennisorganisatie met een breed aanbod aan producten en diensten.
Met elkaar zorgen we voor een gezonde, veilige en duurzame leefomgeving.
Wie zijn we en wat doen we?
De Omgevingsdienst regio Utrecht (ODRU) ondersteunt 15 gemeenten bij de uitvoering van hun milieuen omgevingstaken. Welke taken dat allemaal zijn, kun je hier zien. We doen ons werk met bijna 300
collega’s (vast en inhuur). Wil je meer weten over de ODRU? Bekijk ons jaarverslag van 2022 in een
vogelvlucht. Hoe de organisatie is ingericht zie je hier.
Hoe is het om bij de ODRU te werken?
4 collega’s vertellen je graag met hoeveel plezier zij bij de ODRU werken.
Afdelingsinformatie
Je gaat deel uitmaken van de vakdiscipline bestuursondersteuning dat onderdeel is van de afdeling
Bestuursbureau (de staf). Het team bestaat momenteel uit een bestuurssecretaris en een medewerker
bestuurssecretariaat.
Wat ga je doen?
De ODRU en de RUD hebben de intentie uitgesproken om per 1 januari 2026 op te gaan in één nieuwe
omgevingsdienst voor heel Utrecht. Onze bestuurssecretaris wordt vrijgespeeld om voor deze organisatie
de nieuwe gemeenschappelijke regeling op te stellen en de besluitvorming mede vorm te geven.
Ondertussen blijft de winkel open. Jij gaat daarom aan de slag met de volgende opgaven:
• Jij zorgt voor de voorbereiding, toetsing en voortgangs- en kwaliteitsbewaking van de stukken
voor de vergadering van het algemeen en dagelijks bestuur.
• Jij bereidt de vergaderingen van het algemeen en dagelijks bestuur voor en zorgt dat de
voorzitter en alle leden hun rol goed kunnen vervullen.
• Je zorgt voor de verslaglegging van deze vergaderingen en bewaakt de uitvoering van de
gemaakte afspraken.
• Je verzorgt het ambtelijk vooroverleg en zorgt dat de input uit dit overleg bijdraagt aan een goed
verloop van de bestuursvergadering.
• Je bereidt de vergadering van de auditcommissie voor en zorgt voor de verslaglegging hiervan.
In dit kader sta je in nauw contact met de directeur, de managementondersteuner van het
Bestuursbureau, de MT-leden en de regievoerders. De huidige bestuurssecretaris zal op onderdelen
taken blijven uitvoeren voor de ODRU. Met haar stem je de precieze werkzaamheden naast
bovenstaande af.
Je rapporteert functioneel aan de directeur, het hoofd Bestuursbureau is jouw formele opdrachtgever.
Over welke competenties beschik jij?
• Je bent communicatief vaardig, zowel
mondeling als op papier;
• Je beschikt over overtuigingskracht;
• Je bent goed in staat het werk te plannen,
organiseren en bewaken
• Je bent in staat om onafhankelijk te
acteren
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox