Gemeente Oldebroek

Beleidsondersteuner Samenleving

Gemeente Oldebroek

De opdracht­omschrijving

Opdrachtbeschrijving beleidsondersteuner team Samenleving

De opdrachtgever
De gemeente Oldebroek is ambitieus! Met elkaar werken we aan een organisatie die aansluit bij de samenleving en de mogelijkheden van deze tijd. Die samenleving geven we met elkaar vorm; inwoners en gemeente. Je krijgt de ruimte voor eigen initiatief en om eigen verantwoordelijkheid te nemen. We ondersteunen en faciliteren elkaar waar dat kan. Dat doen wij vanuit onze kernwaarden: Dienstverlenend, Eigenaarschap, Verbindend, Flexibel en Vakbekwaam.


Het team
Het team Samenleving bestaat uit ruim 20 enthousiaste en gedreven (beleids)medewerkers. Naast jeugd, Wmo, Participatie en inkomen, zijn onderwijs, sport, gezondheid, cultuur, subsidies, veiligheid en inwonerparticipatie belangrijke werkvelden binnen het team.

Opdrachtomschrijving
Voor het team Samenleving zoeken we een beleidsondersteuner vooral voor de thema’s cultuur, dorpshuizen, subsidies, inwonerparticipatie en regionale samenwerking. Het is mogelijk dat je breder wordt ingezet. Je ondersteunt de beleidsmedewerkers voor deze thema’s zowel procesmatig als inhoudelijk. De belangrijkste onderdelen van je takenpakket zijn:
  • Organiseren en voorbereiden van overleggen en bijeenkomsten voor de verschillende thema’s en zorgen voor verslaglegging;
  • Ondersteunen bij het opstellen van documenten voor college en raad;
  • Opstellen van brieven en beschikkingen voor organisaties en inwoners;
  • Voorbereiden van presentaties.

Wat neem je mee
  • Aantoonbaar HBO werk- en denkniveau;
  • Je weet wat het betekent om te werken in een politiek bestuurlijke omgeving;
  • Je hebt goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden;
  • Je bent praktisch en proactief ingesteld en bent faciliterend aan het team;
  • Je bent samenwerkingsgericht, maar je kunt ook goed zelfstandig werken;
  • Je werkt nauwkeurig en houdt goed overzicht;
  • Je kunt goed en flexibel schakelen tussen onderwerpen en taken;
  • Je bent digitaal vaardig en kunt je systemen snel eigen maken;
  • Je hebt een enthousiaste en positieve houding.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Kandidaat heeft werkervaring in een een politiek bestuurlijke omgeving
  • Kandidaat heeft op het CV aantoonbaar minimaal 2 jaar ervaring opgedaan in de afgelopen 5 jaar in een vergelijkbare functie.
  • Kandidaat heeft kennis en ervaring (opleiding, nevenactiviteiten of werkervaring) met het sociaal domein.
  • Kandidaat beschikt over een afgeronde opleiding op HBO niveau.

De Wensen

  • Kandidaat heeft op het CV aantoonbaar minimaal 2 jaar ervaring opgedaan in de afgelopen 5 jaar in een vergelijkbare functie. In elk geval met de 3 belangrijkste onderdelen uit het takenpakket: • Organiseren van overleggen en bijeenkomsten voor de verschillende thema’s. • Opstellen van brieven en beschikkingen voor organisaties en inwoners. • Voorbereiden van presentaties.
  • Kandidaat heeft op het CV aantoonbaar minimaal 2 jaar ervaring opgedaan in de afgelopen 5 jaar in een vergelijkbare functie bij een gemeente.
  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het ondersteunen bij het opstellen van documenten voor het college en de raad.
  • De competenties, kennis, vertrouwen en ervaringen worden getoetst tijdens het gesprek. Naast onze kernwaarden, Dienstverlenend, Eigenaarschap, Verbindend, Flexibel en Vakbekwaam, vragen wij de volgende competenties: • Bestuurlijke antenne • Mondeling en schriftelijk vaardig • Analytisch • Nauwkeurig

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox