Gemeente Olst-Wijhe
geen max tarief
Overijssel
36 uur per week
01 september 2021
28 februari 2022
Olst-Wijhe is een prachtige gemeente tussen Zwolle en Deventer. Wij zijn een kleine gemeente en maken daarmee het verschil voor onze inwoners, ondernemers en organisaties. Bij de gemeente Olst-Wijhe werk je voor en met de samenleving. Het team Werk, Inkomen en Zorg binnen de gemeente Olst-Wijhe houdt zich hoofdzakelijk bezig met werkzaamheden die voortvloeien uit de Participatiewet, het gemeentelijk Minimabeleid, de Wmo en de Jeugdwet. Het totale team bestaat uit 36 medewerkers. Het subteam Werk en Inkomen bestaat momenteel uit 16 medewerkers.
Binnen het subteam Werk en Inkomen is per direct ruimte voor een tijdelijke:
Allround Beleidsmedewerker Werk en Inkomen (28-36 uur per week)
voor de periode van 1 september 2021 tot en met februari 2022
Wie zoeken wij?
Een enthousiaste, initiatiefrijke, accurate en communicatief sterke collega met ten minste een afgeronde functiegerichte Hbo-opleiding en minimaal 2 jaar relevante en recente werkervaring op het terrein van de Participatiewet. We zoeken een ervaren allround Beleidsmedewerker Werk en Inkomen voor het hele spectrum van de Participatiewet. Je werkt zelfstandig, neemt verantwoordelijkheid en zoekt de interne en externe samenwerking.
Waarom als Beleidsmedewerker Werk en Inkomen werken in onze organisatie?
Je bent maatschappelijk betrokken en je voelt je thuis in een kleine gemeentelijke organisatie die zich opstelt als partner in de samenleving. In onze organisatie tref je korte lijnen en krijg je veel ruimte om je werk zelfstandig te organiseren. Je werkt klantgericht, je neemt hierin je verantwoordelijkheid door accuraat te werken en de gemaakte afspraken na te komen. Je werkt volgens de bedoeling, kijkt en denkt integraal en gaat analytisch te werk. Je durft dus beslissingen te nemen als de oplossing voor de hulpvraag om maatwerk vraagt.
Wat ga je doen? * Het initiëren, ontwikkelen en evalueren van beleid op het brede terrein van Werk en Inkomen waaronder het actualiseren van de Verordening Sociaal Domein en de nadere beleidsregels. * Beleidsinhoudelijke ondersteuning van de consulenten. * Zorgdragen voor het aanleveren en analyseren van managementinformatie. * Initiëren en bevorderen van samenwerking tussen en met maatschappelijke organisaties. * Deelname aan overleggen, netwerken en samenwerkingsverbanden met o.a. andere gemeenten en werkleerbedrijf Konnected.
In de eerste maanden zal de nadruk liggen op het opstellen van het nieuwe beleid op het gebied van de Wet Inburgering. We werken hierbij samen met andere gemeenten. Het beleid moet eind oktober/ begin november ter besluitvorming worden voorgelegd aan de gemeenteraad en daarna moet het geïmplementeerd worden.
Je hebt een breed takenpakket en hierbij werk je nauw samen met diverse interne en externe samenwerkingspartners. Dit vraagt dus de nodige flexibiliteit van je.
|
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox