gemeente De Fryske Marren

Beleidsmedewerker vergunningen omgevingswet

gemeente De Fryske Marren

De opdracht­omschrijving

Als collega ruimtelijke procedures en beleid ben je bij team VTH bezig met beleidsadvisering op het terrein van omgevingsrecht en behandel je vooroverleggen en complexe aanvragen omgevingsvergunning. Daarnaast begeleid je procedures van omgevingsplannen.

Als casemanager houd je de regie in dit proces van a-z. Je neemt deel aan ruimtelijke projecten en vertegenwoordigt de gemeente in bezwaar- en beroepsprocedures. Hierbij komt jouw juridische kennis weer goed van pas.

De gesprekken vinden plaats op woensdag 17 juli 2024.


Verantwoordelijkheden

  • Je geeft beleidsmatig advies op het terrein van de Omgevingswet.
  • Je beoordeelt complexe aanvragen aan de wettelijke bepalingen van de Omgevingswet, waarbij het zwaartepunt ligt bij het ruimtelijke ordeningsdeel
  • Je coördineert de integrale vergunningverlening.
  • Je behandelt bezwaar- en beroepschriften en vertegenwoordigt de gemeente bij de afhandeling hiervan.


De kandidaat is inzetbaar vanaf 22 juli 2024 tot en met 22 januari 2025 voor 32 tot 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 x 6 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Je hebt een afgeronde hbo-opleiding, relevant binnen het vakgebied.
  • Je hebt minimaal driejaar relevante werkervaring in een soortgelijke functie op het gebied van vergunningverlening (omgevingsvergunningen/ruimtelijke procedures).
  • Je bent deskundig op het gebied van de Omgevingswet.
  • Je hebt aantoonbare ervaring met het schrijven van college- en raadsvoorstellen.
  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.
  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 22 juli 2024 tot en met 22 januari 2025 voor 32 tot 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 x 6 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

De Wensen

  • Je hebt aantoonbare ervaring in het schrijven van stukken.
  • Je hebt kennis van de Omgevingswet.
  • Je hebt aantoonbare ervaring met bezwaar- en beroepsprocedures.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox