Werkorganisatie Duivenvoorde

Beleidsadviseur Wonen

Werkorganisatie Duivenvoorde

De opdracht­omschrijving

Organisatie
WODV, dat zegt je misschien niets. Maar als we je vertellen dat WODV staat voor de Werkorganisatie Duivenvoorde en vernoemd is naar Kasteel en landgoed Duivenvoorde, gelegen tussen Den Haag en Leiden dan zegt het je misschien iets meer.

Onze organisatie is opgericht in 2013 en werkt voor twee gemeenten: Voorschoten en Wassenaar.

Inmiddels is gebleken dat beide colleges andere ambities hebben en is er een besluit genomen tot ontvlechting van de WODV. Beide gemeenten zijn bezig met het opbouwen van een eigen organisatie.

Daarmee staan de gemeente Voorschoten als de gemeente Wassenaar voor de nodige uitdagingen. Deze uitdagingen worden gekenmerkt door de woorden transitie en transformatie. In onze kennismaking vertellen we je er graag meer over!

Opdracht
Je adviseert het bestuur van Wassenaar en vindt het leuk om in het politieke krachtenveld te opereren. Je onderhoudt goede contacten met het bestuur en zorgt, gevraagd en ongevraagd, voor een goede informatievoorziening. Je bent creatief en ziet kansen om het leefklimaat te versterken. Je doen en laten is altijd gericht op een hogere kwaliteit voor beide gemeenten. Je bent daarnaast zuinig op het gebied en let dus heel goed op dat je voorstellen geen afbreuk doen aan de kwaliteit van Wassenaar. Participatie van belanghebbenden is zeer belangrijk.

  • Projectleider van woningbouw projecten.
  • Uitvoeren van de woonvisie Wassenaar met bijbehorende uitvoeringsagenda en het maken van prestatieafspraken met corporaties;
  • Aanspreekpunt namens de organisatie voor een aantal woningbouwcorporaties en ondersteuning bij regulier bestuurlijk overleg;
  • Vertegenwoordiging van de gemeente Wassenaar in regionale samenwerkingsverbanden t.b.v. de woonverdeling in het woonkerngebied;
  • Uitwerken beleid ten aanzien van de combinatie ‘wonen en zorg’, waarbij de insteek o.a. moet zijn dat ouderen langer thuis kunnen blijven wonen;
  • De taakstelling voor het huisvesten van vergunninghouders;
  • Opstellen en evalueren van verordeningen en beleidsinstrumenten;
  • Adviseren bij ruimtelijke ontwikkelingen t.b.v. een uitgebalanceerd woningaanbod voor de verschillende doelgroepen;
  • Advisering over toepassing van startersleningen of blijversleningen als beleidsinstrument;
  • Opstellen gebiedsprofielen om de woonvisie op wijkniveau te vertalen.

 

Competenties

  • Kennis van en ervaring met beleidsadvisering op gebied van Wonen is een must maar kijkt graag over de randen van je ‘eigen’ vakgebied.
  • Creativiteit in oplossingen.
  • Resultaatgericht en gericht zijn om iets van de grond te krijgen en op te lossen zonder andere belangen uit het oog te verliezen.
  • Goede communicatieve vaardigheden.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

De Wensen

  • Uiterlijk beschikbaar per 17 mei 2021 (5 pt)
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij een woningbouwcorporatie of een gemeente in de afgelopen 6 jaar (20 pt)
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur wonen binnen een gemeente in de afgelopen 5 jaar (30 pt)
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur wonen in de afgelopen 5 jaar (25 pt)
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van volkshuisvesting, planologie of sociale geografie) (20 pt)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox