Gemeente Hilversum

Beleidsadviseur verkeer en vervoer

Gemeente Hilversum

De opdracht­omschrijving

Opdracht
Taken en werkzaamheden die moeten worden uitgevoerd tijdens de opdracht:
Algemene omschrijving

In juli 2023 heeft de Hilversumse gemeenteraad het Uitvoeringsprogramma Mobiliteitsvisie 2040 vastgesteld. Hilversum zet in op een groene, duurzame, innovatieve en veilige stad. Een stad waar meer ruimte komt voor wandelen, fietsen, het openbaar vervoer en waar minder verkeersbewegingen met de auto nodig zijn. Help jij ons om deze mobiliteitsplannen concreet te maken? Dan is deze klus iets voor jou!

In het uitvoeringsprogramma zijn 11 projecten opgenomen met concrete maatregelen voor de korte en middellange termijn, die op basis van de Mobiliteitsvisie 2040 en in samenspraak met de bewoners, organisatie en bedrijven zijn vastgesteld. Deze projecten variëren van doorfietsroutes, deelvervoer en nul-emissiezones tot hubs, mobiliteitsmanagement, uitrollen nieuw parkeerbeleid en meer.

Voor een periode van 12 maanden (mogelijk met een verlening van maximaal één jaar) zijn we op zoek naar een beleidsadviseur verkeer en vervoer die zin heeft zijn of haar schouders te zetten om Hilversummers duurzamer te laten voortbewegen door regulering, uitvoering, de coördinatie en de communicatie van deelvervoer, toegankelijkheid openbaar vervoer te verbeteren en stadsdistributie door de plaatsing van pakketkluizen in Hilversum in goede banen te leiden.

De vraagstukken van nu en morgen vragen om een professional die de hoofdlijnen kan uitzetten en onze plannen concreet maakt. Je werkt mee aan belangrijke verkeers- en vervoersprojecten.

Je stemt daarbij af met collega’s uit verschillende teams op het gebied van duurzaamheid, ruimtelijke ontwikkeling, economie, beheer en onderhoud.

Specifieke taken en verantwoordelijkheden
1. Stimuleren deelvervoer (Vergunningstelsel deelscooters, extra deelauto’s in wijk Oost, opstellen projectplan deelvervoer in wijken (onderdeel van deelvervoerbeleid));
2. Opstellen beleid pakketkluizen;
3. Verkeersklachten afhandeling;
4. Mobiliteitsadvisering binnen gebiedsontwikkeling Gooicorridor (ov-knooppuntontwikkeling, wonen en werken rondom ov-knooppunten);
5. Projecten (o.a. advisering verkeer herinrichting van straten, grote gebiedsontwikkelingen, gebiedsagenda’s).

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Aantoonbare werkervaring binnen een gemeente;
  • Aantoonbare relevante werkervaring op het gebied van beleidsadvisering mobiliteit (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau in de richting van Verkeerskunde, Ruimtelijke Ordening, Planologie of Civiele Techniek;

De Wensen

  • Aantoonbare relevante werkervaring op het gebied van beleidsadvisering mobiliteit en klachten afhandeling (benoem dit duidelijk in het cv).
  • Aantoonbaar beschikbaar binnen 1 maand na gunning (benoem dit duidelijk in het cv);

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox