Gemeente Wijk bij Duurstede

Beheerder groen

Gemeente Wijk bij Duurstede

  • geen max tarief

  • Utrecht

  • 36 uur per week

  • Buitendienst
  • 27 juni 2025

  • 27 december 2025

De opdracht­omschrijving

Dit is de gemeente Wijk bij Duurstede: Groot genoeg om klein te blijven 
Samen met Cothen en Langbroek vormt Wijk bij Duurstede met ongeveer 24.000 inwoners en 150 medewerkers een relatief kleine gemeente, waar het fijn is om te wonen en te werken. We zijn klein en dat zien we als voordeel. Want werken voor onze gemeente wil zeggen dat je niet alleen je hoofd gebruikt, maar ook je handen uit de mouwen steekt en met je voeten in de klei staat. Je weet mét en voor wie je werkt en je ziet het resultaat van je werk in de praktijk tot stand komen. Korte lijnen met inwoners, ondernemers en het bestuur maken je werk interessant. Daarbij zetten we een gezonde dosis pragmatiek in. Naast je vakkennis is er volop ruimte om je talenten in te zetten. Het is denken én doen geblazen hier in Wijk. Daarbij vinden we het belangrijk dat we elkaar goed kennen en het leuk hebben met elkaar.

Bij de gemeente Wijk bij Duurstede verwelkomen wij graag mensen met verschillende leeftijden, achtergronden, overtuigingen en voorkeuren. We vinden het belangrijk dat jouw talenten en kwaliteiten worden benut en dat je met vertrouwen en plezier je werk kan doen. Verhalen van collega’s over hoe het is om bij ons te werken vind je op www.werkenbijgemeentewijkbijduurstede.nl.

Opdracht
Als Beheerder Groen heb je de volgende werkzaamheden:

  • Jij zorgt voor een goed onderhouden groenareaal volgens de vastgestelde beeldkwaliteit B;
  • Je zorgt voor het actueel en accuraat houden van het groen areaal in ons beheersysteem Obsurv/Geovisia;
  • Je draagt zorg voor de voorbereiding en uitvoering van kleine projecten, zoals renovaties van beplantingen en grasvegetaties en stemt dit integraal af met de andere beheerders en beheeradviseur.
  • Je stelt de korte termijn-jaarplanning op, maakt inhoudelijke keuzes voor de onderhoudsbestekken en stemt de werkzaamheden van de buitendienst af;
  • Je vervult de rol van projectleider/directievoerder op de meerjarige reguliere onderhoudsbestekken zoals het maaibestek (bermen/watergangen), groenonderhoud en reiniging, en het bomenbestek. Hierbij word je ondersteund door de Toezichthouder. Je coördineert het laten opstellen/vervaardigen van bestek en tekeningen zelf;
  • Samen met de Coördinator buitendienst zorg jij voor de werkvoorraad van de buitendienst en de correcte kwaliteit van uitvoering. Hierbij maak je gebruik van ons beheersysteem Obsurv/Geovisia, ArcGIS online, Apptimize en onze werkomschrijvingen met IMAG-normen. Deze systemen zijn al gedeeltelijk ingevoerd, maar zullen de komende jaren verder worden uitgerold en geborgd in het team;
  • Je denkt mee met de inwoners en participeert in werkgroepen met bijvoorbeeld verenigingen die betrokken zijn bij de openbare ruimte. Jij weegt de verschillende belangen en wensen goed af en vertaalt deze naar een technisch goed uitvoerbaar project;
  • Je adviseert inhoudelijk bij bijvoorbeeld beleidsplannen over natuur, klimaat, duurzaamheid en biodiversiteit;
  • Je zorgt voor de budgetbewaking en het halen van je planning en je legt secuur en dagelijks alle informatie vast in de systemen met betrekking tot de onderhoudsbestekken, projecten en meldingen.
  • Jij zorgt samen met onze Medewerker ondersteuning voor de afhandeling van meldingen en verzoeken en verstrekt informatie over groenonderhoud aan de bewoners op bijvoorbeeld social media, website of met info-graphics;

Competenties
-  Communicatieve en digitale vaardigheden, prioriteiten stellen, duidelijkheid kunnen geven en resultaatgerichtheid.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  max. 1 dag per week thuiswerken.  

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 27 juni 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren

De Eisen

  • 'Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren.
  • Een afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als beheerder of toezichthouder met onderhoudscontracten, directievoering, toezichthouden of uitvoering van cultuurtechnische werkzaamheden bij of namens een overheidsinstantie;

De Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring op gebied beheer en onderhoud van groen bij of namens een overheidsinstantie;
  • Aantoonbare werkervaring met beheer / onderhoud van speeltoestellen
  • Aantoonbare werkervaring met Geovisia of Obsurv;
  • Aantoonbare gebiedskennis van het kustgebied, agrarisch en bosgebied.
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
27 juni 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox