gemeente Delft

Begeleider kinderopvang toeslagenaffaire

gemeente Delft

  • max €100 per uur

  • Zuid-Holland

  • 36 uur per week

  • Brandweer
  • 01 januari 2026

  • 01 juli 2026

De opdracht­omschrijving

24-36 uur per week

Binnen het sociaal domein zoeken wij een zelfstandig werkende Begeleider Kinderopvangtoeslagenaffaire (KOTA) die bijdraagt aan het herstel van ouders, kinderen, ex-partners en erkende nabestaanden van overleden aanvragers die zijn getroffen door de toeslagenaffaire.

Werkzaamheden:

  • Gesprekken voeren met (mogelijke) gedupeerden van de Kinderopvangtoeslagenaffaire.
  • Het in kaart brengen van de huidige situatie en het bepalen van de benodigde ondersteuning.
  • Brede begeleiding bieden volgens de Wet hersteloperatie toeslagen en ondersteunt op de vijf leefgebieden: Zorg, Werk, Wonen, Financiën en Gezin.
  • Passende maatwerkvoorzieningen inzetten,
  • Plan van aanpak opstellen en uitvoeren.
  • Nazorggesprekken uitvoeren
  • Het contact met de Belastingdienst ondersteunen en intensief samenwerken met netwerkpartners binnen en buiten de gemeente Delft.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Beschikbaarheid: De aangeboden kandidaat is beschikbaar voor gemiddeld 24 tot 36 uur per week vanaf 1 januari 2026;
  • .Je beschikt over minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen het sociaal domein van een gemeentelijke organisatie in de afgelopen 5 jaar
  • Je hebt minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als begeleider Kinderopvangtoeslagenaffaire bij een gemeente in de afgelopen 3 jaar
  • Je hebt minimaal 2 jaar ervaring met multi-complexe problematiek van KOTA
  • Je hebt kennis van en ervaring met de sociale kaart van Delft?

De Wensen

  • Competenties: Uit de door u ingediende stukken (CV en motivatiebrief) en het gesprek blijken minimaal de onderstaande competenties, die voor deze functie als zeer belangrijk worden bevonden (het is ter beoordeling aan de gemeente Delft of hieraan wordt voldaan, inschrijver dient in de in te leveren documenten daarom duidelijk op onderstaande punten in te gaan): Stressbestendig Veerkrachtig Inlevingsvermogen Samenwerken en zelfstandig Nauwkeurig Resultaatgericht Door deze vraag met "ja" te beantwoorden, geeft inschrijver aan dat hij/zij beschikt over de genoemde competenties en deze terug laat komen in de ingediende stukken.
  • De matchgesprekken zijn gepland op vrijdag 5 december, tussen 09.00 uur - 12.00 uur. Bent u of is uw kandidaat op deze tijdstippen beschikbaar?
  • Je hebt werkervaring binnen de gemeente Delft
  • Je hebt ervaring met Centric Suite Sociaal Domein (SSD)
  • Je hebt ervaring met het RIS-systeem?
  • Je beschikt over een afgeronde opleiding Sociaal Juridische Dienstverlening of vergelijkbaar
  • Je hebt ruimte ervaring met het beheren, monitoren en registreren van een caseload

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
01 december 2025 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox