Werkorganisatie CGM

Bedrijfscontactfunctionaris

Werkorganisatie CGM

De opdracht­omschrijving

Werken voor de werkorganisatie CGM betekent werken voor drie gemeenten: Cuijk, Grave en Mill en Sint Hubert. Drie zelfstandige gemeenten, ieder met een eigen dynamiek en ambitie. Gelegen in het noordoosten van Brabant, een streek die bekend staat om z’n gemoedelijkheid en gastvrijheid.

 Een goede dienstverlening aan de 48.000 inwoners en de ondernemers  van de drie gemeenten staat voorop. Bij CGM werken we met ruim 350 medewerkers samen om de ambities van de drie gemeenten waar te maken.

We gaan samen vooruit door van buiten naar binnen te denken, eigenaarschap te tonen en te werken in een sterk netwerk. We zijn flexibel, vertrouwen elkaar, werken samen en doén!
Kijk voor meer informatie over werkorganisatie CGM en de drie gemeenten ook eens op: www.cgm.nl , www.cuijk.nl , www.grave.nl  en www.gemeente-mill.nl of op http://www.youtube.com/watch?v=ypNJka-DjZk

Ook bereiden we ons voor om per 1/1/2022 verder te gaan als gemeente Land van Cuijk. De gemeenten Cuijk, Mill en St.Hubert,  Boxmeer en  St.Anthonis hebben gekozen om samen te gaan tot één gemeente.

Ons team Ruimtelijk Beleid van de afdeling Publiek zorgt voor de drie gemeenten en hun inwoners voor beleidsvorming en het opstellen van plannen en programma’s op het gebied van stedenbouw, verkeersbeleid, ruimtelijk ordening, archeologie, erfgoed en monumenten, economische zaken, recreatie en toerisme, volkshuisvesting, duurzaamheid,  water en de voorbereiding en de uitvoering van projecten op het gebied van ruimtelijke ontwikkeling waaronder ook de implementatie van de Omgevingswet. 

Voor het cluster economische zaken zijn wij op zoek naar een ervaren, doortastende  en enthousiaste

 Bedrijfscontactfunctionaris

 24 uur per week, tot 1/1/2022

 

De uitdaging in deze functie

De gemeenten binnen het samenwerkingsverband CGM hechten veel waarde aan een goede ondersteuning van ondernemers en ondernemerschap. Als bedrijfscontactfunctionaris ben je namens de gemeenten Cuijk, Grave en Mill en Sint Hubert het eerste aanspreekpunt voor het bedrijfsleven. De bedrijfscontactfunctionaris is accountmanager en verzorgt relatiemanagement, met name met het MKB. Je staat de ondernemer bij met vragen over starten, uitbreiden of verplaatsen van een bedrijf, economische ontwikkelingen/beleid, vergunningen en andere relevante zaken. Een goed gemeentelijk ondernemingsklimaat is jouw uitdaging.  Daarbij adviseer je de verantwoordelijke bestuurder in de ontwikkelingen op het gebied van economische zaken.

 Je verricht de volgende werkzaamheden:

  • Je bouwt en onderhoudt pro-actief contacten met (potentiële) ondernemers en informeert en bemiddelt daarvoor;

  • Je stimuleert / bevordert economische bedrijvigheid en verricht acties gericht op werving van bedrijven;

  • Je vertaalt vragen en probleemstellingen van ondernemers en treedt op als intermediair naar de ambtelijke organisatie, zoekt de samenwerking en bewaakt de adequate beantwoording van vragen;

  • Je levert een bijdrage aan de ontwikkeling en implementatie van economisch beleid;

  • Je informeert en adviseert het bestuur en begeleidt bestuurders en colleges bij bedrijfsbezoeken;

  • Je neemt deel en/of geeft sturing aan projecten die gericht zijn op economische ontwikkeling en economisch beleid en werkt constructief samen met beleidsmedewerkers op economisch gebied en andere vakdisciplines;

  • Je participeert in lokale en regionale project- en werkgroepen. Zo organiseer je en onderhoud je nauw contact met het parkmanagement op de bedrijventerreinen.

     

     

Kandidaatomschrijving

Jouw profiel

Je hebt een relevante opleiding op minimaal HBO niveau met kennis en ruime ervaring op het gebied van economische ontwikkeling bij voorkeur in gemeenten.

  • Je bent creatief, doortastend en hebt een flexibele en klantgerichte instelling.

  • Je bent communicatief sterk, verstaat de taal van de ondernemers én de ambtelijke organisatie  goed, presenteert jezelf professioneel en weet te overtuigen.

  • Je hebt aantoonbare ervaring in beleidsontwikkeling en projectmatig werken

  • Je werkt planmatig/gestructureerd en maakt de voortgang inzichtelijk

  • Je hebt oog voor interne- en externe ontwikkelingen in relatie tot het vakgebied .

  • Je schakelt vanuit het vakgebied makkelijk met bestuurders, management, collega’s en externe partijen.

  • Je bent verantwoordelijk voor eigen planning, uitvoering en monitoring van de werkzaamheden en afstemming met het cluster economische zaken.

Integraal werken, eigenaarschap tonen en werken in een sterk netwerk zijn voor jou vanzelfsprekend, net als flexibel zijn, elkaar vertrouwen, samenwerken en doén!

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • uit CV moet blijken dat kandidaat dit werk eerder heeft gedaan bij een overheidsinstelling
  • kandidaat dient foto van diploma mee te zenden

De Wensen

  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.<br> <div style="padding:10px">eigenaarschap, integraal werken, sterk netwerk<br><br>vertrouwen, samenwerken, doen, flexibel zijn<br><br>passen bij de collega's zodat samenwerking goed kan gaan verlopen<br><br>gestructureerd werken<br><br>bestuurlijke sensitiviteit
  • beschikt wel/niet over minimaal 3 jaar ervaring in taken van de bedrijfscontactfunctionaris, zoals omschreven in de vacaturetekst
  • bijv. HEAO of Leergang medewerker EZ beschikt wel/niet over dit diploma

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox