Gemeente Lelystad

Bedrijfsadviseur Zelfstandigenloket Flevoland

Gemeente Lelystad

De opdracht­omschrijving

BEDRIJFSADVISEUR ZELFSTANDIGENLOKET FLEVOLAND
Ben je een ondernemende professional die mee wil werken aan het versterken van het Zelfstandigenloket Flevoland? Vind jij jezelf een betrokken medewerker, die de ondernemer centraal stelt, van aanpakken weet en heb je ervaring met de uitvoering van de Bbz regeling? Dan zoeken we jou!

Wij zijn op zoek naar 2 Bedrijfsadviseurs voor gemiddeld 20 uur per week.

De afdeling...
Het Sociaal Domein gemeente Lelystad draagt bij aan een zelfstandig bestaan van de inwoners van Lelystad waarbij de primaire focus ligt bij de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo), Jeugdzorg en Participatiewet.

Het team...
Het Zelfstandigenloket Flevoland (ZLF) is een samenwerkingsverband van de 6 Flevolandse gemeenten (Almere, Dronten, Lelystad, Noordoostpolder, Urk en Zeewolde). Als gemeentelijk loket zorgt het ZLF voor kredietverlening en inkomstenondersteuning voor ondernemers woonachtig in Flevoland. Het ZLF adviseert en ondersteunt startende, gevestigde, oudere en beëindigende ondernemers op het gebied van ondernemerschap. Het ZLF zorgt voor de uitvoering van verschillende wettelijke regelingen:
• het Bbz 2004 (Besluit bijstandverlening zelfstandigen 2004);
• toepassing van de IOAZ (Wet inkomensvoorziening oudere en arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen);

• de Tozo. (Tijdelijke overbruggingsregeling zelfstandig ondernemers)
Verder verwijst het ZLF ondernemers en ex-ondernemers door naar organisaties die zich bezig houden met schuldhulpverlening.


De functie…
- uitvoeren van levensvatbaarheidsonderzoeken bij aanvragen in het kader van het Bbz 2004; 
- ondersteunen van collega’s bij de beoordeling van complexere aanvragen;
- overdragen van kennis

- ondernemingsplannen beoordelen;
- kredietaanvragen beoordelen;
- jaarrekeningen beoordelen;
- (bedrijf)vermogen vaststellen bij aanvragen en bedrijfsbeëindiging;
- (potentiële) ondernemers adviseren en informeren over producten, regelingen en te nemen vervolgstappen;
- geven van voorlichtingen en het voeren van oriënterende gesprekken;
- het nemen van besluiten en het verstrekken van leningen in het kader van de Bbz 2004;
- het nemen van besluiten in het kader van de IOAZ;
- uitkeringen definitief vaststellen;
- berekenen bedrag ‘om-niet’ en rentekwijtschelding;

- volgen van de ontwikkelingen van de klant en/of onderneming middels onder andere verslagen van managementbegeleiding;
- cliëntgegevens verwerken in de diverse systemen;
- overleg voeren met de instanties, andere (samenwerkings-)gemeenten en partijen binnen de ondernemersnetwerken;
- contact onderhouden met de adviesorganisaties over uit te voeren onderzoeken, inzet schuldhulpverlening, workshops  en coaching en/of advies..

Functie-eisen…
-kennis op HBO of academisch niveau;
- boekhoudkundige en fiscale kennis;
- goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
- kennis van Microsoft Office;
- kennis van het ondernemersklimaat in de provincie Flevoland;
- affiniteit met zelfstandig ondernemerschap;
- zeer ruime kennis van het Bbz 2004 en de IOAZ ;
- goede kennis van de Algemene wet bestuursrecht (Awb) is een pré;
- kennis van en ervaring met GWS4all/Suite is een pré.
- dankzij ervaring en meerjarige Bbz werkervaring in soortgelijke functies, direct inzetbaar.

Competenties
Als persoon ben jij het best te omschrijven als:
- ‘stevige’ persoonlijkheid met zakelijke inslag;
- collegiaal en betrokken;
- communicatief sterk;
- proactief, initiatiefrijk en verantwoordelijk;
- resultaatgericht, flexibel en klantgericht kunnen werken;
- stressbestendig;
- affiniteit met bedrijfseconomische en fiscale gegevens/vraagstukken;
- bereid om vakinhoudelijk en persoonlijk te ontwikkelen.


Corona-maatregelen: De functie kan voor een groot deel vanuit huis worden uitgevoerd. Kandidaat beschikt beschikt over en werkt met eigen devices (telefoon, laptop, pc ed) Bij de start vragen we wel om naar de locatie te komen voor een check van een werkend account en uitleg van de applicaties. Hierbij worden de corona- maatregelen (1,5 meter afstand e.d) in acht genomen. Overleggen vinden via MS teams op afstand plaats. Voor de uitvoering van de werkzaamheden kan het voorkomen dat het noodzakelijk is dat de kandidaat afspraken maakt op locatie of op kantoor
 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Kandidaat is bereid om op locatie (ondernemersplein Almere en Lelystad, ondernemers en het gemeentehuis)werkzaamheden te verrichten.
  • Kandidaat heeft minimaal 5 jaar werkervaring in de afgelopen 7 jaar in het uitvoeren van levensvatbaarheidsonderzoeken in het kader van Bbz 2004 en IOAZ.
  • Kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO-opleiding

De Wensen

  • Kandidaat heeft op het cv minimaal 1 relevante referentie toegevoegd met contactgegevens.
  • Kandidaat heeft op het cv een kort zelfgeschreven motivatie toegevoegd.
  • Kandidaat heeft ervaring met het voorlichten en adviseren van ondernemers.
  • Kandidaat heeft kennis van Microsoft Office.
  • Kandidaat heeft kennis van en ervaring met GWS4all/Suite.
  • Kandidaat heeft ervaring met het nemen van besluiten en afsluiten van leningen in het kader van Bbz.
  • Kandidaat heeft aantoonbare kennis van het ondernemersklimaat in de provincie Flevoland
  • Competenties die van belang zijn en tijdens het gesprek worden getoetst, zijn: - ‘stevige’ persoonlijkheid met zakelijke inslag - collegiaal en betrokken - communicatief sterk - proactief, initiatiefrijk en verantwoordelijk - resultaatgericht, flexibel en klantgericht kunnen werken - stressbestendig - affiniteit met bedrijfseconomische en fiscale gegevens/vraagstukken

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox