Gemeente Amsterdam

Assetmanager vastgoed

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

In de functie van assetmanager Vastgoed ben je verantwoordelijk voor de exploitatie van jouw deel van de bijzondere en gevarieerde Amsterdamse vastgoedportefeuille. Samen met de projectleider Beheer en Onderhoud en de financiële adviseurs ben je verantwoordelijk voor goed onderhoud van de gebouwen en voor het beheersen van de financiën. Extern ben jij het gezicht voor huurders en gebruikers. Intern heb je te maken met directies die het beleid maken t.a.v. je portefeuille en met de stadsdelen. Wij zoeken een echte netwerker met oog voor de beleidsmatige en bestuurlijke context. Er wordt van je gevraagd dat je een visie hebt op de toekomstige inzet van jouw deel van de vastgoedportefeuille en dat je meewerkt aan de realisatie daarvan. Je bent op de hoogte van de ontwikkelingen en kansen op de markt. Verder wordt van je verlangd dat je de doelen die worden beoogd met jouw deel van je portefeuille weet te realiseren binnen de spelregels van de gemeente Amsterdam.

Werkzaamheden
Als assetmanager zorg je voor:

  • Een optimale inzet en gebruik van panden en terreinen binnen je portefeuille;
  • Het toepassing van het afgesproken huurbeleid en contractvorming;
  • Het aangaan en ontbinden van huurovereenkomsten en gebruiksovereenkomsten met commerciële huurders en particulieren in opdracht van de gemeente;
  • Het beantwoorden van vragen van huurders en gebruikers;
  • Een goede afstemming met (gemeentelijke) partijen die betrokken zijn bij het vastgoedobject(directies, juristen, financieel adviseurs, projectleiders beheer en onderhoud etc.);
  • De administratieve en financiële vastlegging van nieuwe en gewijzigde contracten.

Als assetmanager adviseer je over:

  • Wensen van stadsdelen en andere directies over het (tijdelijk) gebruik van panden en terreinen;
  • Afwijkende bepalingen in huurcontracten;
  • Functiewijzigingen van panden.


Gemeentelijke organisatie
Met ruim 18.000 collega's zorgen we ervoor dat Amsterdam een aantrekkelijke hoofdstad is en blijft. Waar het fijn is om te wonen, te werken en naar school te gaan. Met ruimte voor ondernemers en bezoekers. Werken voor Amsterdam betekent bijdragen aan iets groots. Aan groei, veiligheid, ontwikkeling, gezondheid. Van de stad, van Amsterdammers. Daarmee geven wij Amsterdam door; aan de toekomst, aan volgende generaties. We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega's zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen
collega's, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad.
Lees meer over de organisatiestructuur van de gemeente Amsterdam.

De opdrachtgever(s)

Amsterdam bezit een uitgebreide vastgoedportefeuille met onder andere gronden, panden en waterpercelen. Gemeentelijk Vastgoed verhuurt dit vastgoed voor een gemeentelijk doel, zoals locaties voor onderwijs, welzijn, kunst & cultuur en sport. Daarnaast zorgen wij voor kantoren voor ambtenaren, en locaties van waaruit het beheer en de inzameling van afval van de stad plaatsvindt. We werken met een 1.000 panden tellende vastgoedportefeuille. Denk bijvoorbeeld aan Paradiso, Carré, het stadhuis en de Westertoren, maar ook kleinere maatschappelijke panden zoals een buurthuis of kinderdagverblijf. Met trots kunnen we zeggen dat een aanzienlijk deel van ons vastgoed monumenten zijn die de rijke geschiedenis van onze stad weerspiegelen.

Het team Assetmanagement zorgt ervoor dat de gebouwen adequaat kunnen worden ingezet voor de huisvesting van maatschappelijke en andere partijen én zorgt ervoor dat het betaalbaar is en blijft.Het team Assetmanagement is thematisch ingericht.

  • Kunst- en cultuur;
  • Zorg, welzijn en jeugdzorg;
  • Onderwijs en kinderopvang;
  • Sport;
  • Grond, terreinen en water;
  • Commercieel;
  • Tijdelijke exploitatie;
  • Gemeentelijke huisvesting.

Als assetmanager wordt je primair op één van deze deelportefeuilles geplaatst, maar kun je ook worden ingezet in een andere deelportefeuille als dit nodig is.


 

De Eisen

  • Beschikbaarheid en tarief kandidaat Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview; Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar voor het aantal uren dat vermeld wordt in deze tender; Het uur(tarief) dat u opgeeft is altijd exclusief btw en inclusief alle overige bijkomende kosten (bijvoorbeeld reiskosten). Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock out).
  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn
  • Eis - Draaideurconstructie De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam. Let op antwoordmogelijkheden: Ja, kandidaat heeft geen ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam. Nee, kandidaat heeft wel een ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam (KO)
  • Zzp'er of zzp'er via intermediair De gemeente houdt zich als goed opdrachtgever aan alle wettelijke voorschriften zoals de wet DBA. De opdrachtgever zet deze functie uit als detachering. De aangeboden kandidaat is in dienst van de opdrachtnemer en betreft geen zzp'er of een zzp'er die via een intermediair wordt aangeboden.   Is de door u aangeboden kandidaat in dienst van u en betreft het geen zzp'er? Ja: U bevestigt hierbij dat u geen zzp'er of zzp'er via intermediair aanbiedt Nee: KO
  • Eis - CV toevoegen U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.
  • Eis - Opleiding De aangeboden kandidaat beschikt over een afgeronde hbo of wo opleiding op het gebied van vastgoed. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.
  • Eis - Toevoegen motivatie Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • Eis - Verificatie kennis Verificatie van de kennis van de kandidaat.
  • Eis - Verificatie Ervaring Verificatie van de ervaring van de kandidaat.
  • Eis - Beheersing competenties Beheerst de kandidaat de competenties op de bijbehorende niveaus zoals hieronder genoemd.
  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft ten minste drie jaar werkervaring op het gebied van: opbouwen en onderhouden van huurdersrelaties, huurrecht, vastgoedfinanciën en onderhoudsmanagement. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

De Wensen

  • Toetsing van de competentie: Omgevingsbewustzijn: Gevorderd
  • Toetsing van de competentie: Samenwerken: Gevorderd
  • Wens - Werkervaring De kandidaat heeft in de afgelopen drie jaar aantoonbare werkervaring opgedaan als assetmanager of vergelijkbare functie bij een gemeente of overheidsorganisatie. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. - - Ervaring als assetmanager bij een gemeente - - Ervaring als assetmanager bij een overheidsorganisatie - - Ervaring in een vergelijkbare functie bij een gemeente - - Ervaring in een vergelijkbare functie bij een overheidsorganisatie
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur minimaal 3 jaar ervaring in het opbouwen en onderhouden van huurdersrelaties, met name op het gebied van maatschappelijk vastgoed. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Toetsing van de competentie: Relatiebeheer: Gevorderd
  • Toetsing van de competentie: Initiatief: Gevorderd
  • Toetsing van de competentie: Resultaatgerichtheid: Gevorderd
  • Toetsing van de competentie: Overtuigingskracht: Gevorderd
  • Het tarief (met maximumtarief)
  • Informatie Kandidaat Wij willen de onderstaande gegevens van de door u aangeboden kandidaat ontvangen. De gegevens worden onder andere gebruikt voor het uitnodigen van de kandidaat voor een interview en het aanvragen van de VOG indien hij/zij de functie krijgt. Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging. Gebruik de volledige naam van de kandidaat zoals deze in het paspoort of op de identiteitskaart staat vermeld.   Middels de tab 'Offerte' dient u de naam van de inschrijving te wijzigen, die bovenin wordt weergegeven. Wijzig deze naar: Naam organisatie + naam kandidaat, zodat duidelijk is welke kandidaat het betreft. Dit kan worden gewijzigd aan de hand van het potlood icoon. Indienen extra inschrijvingen Gemeente Amsterdam stelt u voor deze aanvraag in staat om maximaal 1 kandidaat aan te bieden. Klik op 'Invullen' en vul aan: Naam kandidaat: Telefoonnummer kandidaat: (privé) e-mailadres van de kandidaat:

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox