Gemeente Amsterdam

Ambtelijk opdrachtgever duurzaam vastgoed

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

• Het realiseren van de verduurzaming van honderden gemeentelijke panden vóór 2027;

• Werken in een organisatie met 140 ervaren en bevlogen collega’s, die voor elkaar klaar staan.

De Ambtelijk Opdrachtgever stuurt integraal de algehele programma- en uitvoeringsorganisatie Duurzaam Vastgoed aan en rapporteert aan de directeur Gemeentelijk Vastgoed en het managementteam. De Ambtelijk opdrachtgever realiseert de opdracht binnen overeengekomen kaders (tijd, geld en kwaliteit), waarbij de uitgangspunten uit het Plan van Aanpak Uitvoeringsprogramma Duurzaam Gemeentelijk Vastgoed leidend zijn.

Aangezien het verduurzamen van vastgoed vele interne en externe stakeholders kent, heeft de afstemming met andere afdelingen, directies, stadsdelen en het bestuur bijzondere aandacht Je verbindt de verschillende niveaus..

In de opstartfase (6 maanden) verwachten we dat een inzet van 20-28 uren per week noodzakelijk is. Daarna zal dat naar verwachting verminderen tot 8-12 uur per week.

Werkzaamheden

• Realiseert de uitvoering van het Plan van Aanpak Duurzaam Gemeentelijk Vastgoed;

• Stuurt de programma- en uitvoeringsorganisatie aan;

• Creëert en bewaakt de ruimte waarbinnen de organisatie zo goed mogelijk haar taken kan realiseren;

• Bewaakt de goede aansluiting van de beleidsmatige uitgangspunten en de uitvoering van de projecten en maakt een integrale afweging tussen beleid en uitvoering als zich knelpunten voordoen;

• Draagt zorg voor een goede aansluiting van het uitvoeringsprogramma Duurzaam Vastgoed op de bestaande organisatie;

• Informeert de directeur Gemeentelijk Vastgoed tijdig en volledig over de algehele voortgang en stemt belangrijke / impactvolle besluiten af;

• Draagt zorg voor goede afstemming met het bestuur, interne (directie Maatschappelijke Voorzieningen, Facilitair Bureau, stadsdelen etc.), en externe samenwerkingspartners

• Is zich bewust van de uitstraling en voorbeeldfunctie van het verduurzamingsprogramma op de algemene beeldvorming van Gemeentelijk Vastgoed binnen en buiten de gemeentelijke organisatie en handelt conform.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)

Amsterdam bezit een uitgebreide vastgoedportefeuille met onder andere gronden, panden en waterpercelen. Gemeentelijk Vastgoed verhuurt dit vastgoed voor een gemeentelijk doel, zoals locaties voor onderwijs, welzijn, kunst & cultuur en sport. Daarnaast zorgen wij voor kantoren voor ambtenaren, en locaties van waaruit het beheer en de inzameling van afval van de stad plaatsvindt. We werken met een 1.000 panden tellende vastgoedportefeuille. Denk bijvoorbeeld aan Paradiso, Carré, het stadhuis en de Westertoren, maar ook kleinere maatschappelijke panden zoals een buurthuis of kinderdagverblijf. Met trotskunnen we zeggen dat een aanzienlijk deel van ons vastgoed monumenten zijn die de rijke geschiedenis van onze stadweerspiegelen.

Het programma Duurzaam Gemeentelijk Vastgoed heeft als doel een CO2-reductie van 55% in 2030 t.o.v. 1990 te realiseren en als nevendoelen de verbetering van de klimaatadaptatie en circulariteit van de panden waar omwille van het terugbrengen van de CO2-uitstoot energie reducerende maatregelen worden getroffen. Hiervoor heeft de gemeenteraad 150 miljoen euro beschikbaar gesteld voor de komende vier jaar. Hiermee kunnen we zo’n 300 eigen panden aanpakken.


 

De Eisen

  • Eis - Draaideurconstructie De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam. Let op antwoordmogelijkheden: Ja, kandidaat heeft geen ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam. Nee, kandidaat heeft wel een ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam (KO)  
  • Eis - Verificatie kennis Verificatie van de kennis van de kandidaat.
  • Eis - Verificatie Ervaring Verificatie van de ervaring van de kandidaat.
  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn  
  • Eis - Beheersing competenties Beheerst de kandidaat de competenties op de bijbehorende niveaus zoals hieronder genoemd.
  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn  
  • Beschikbaarheid en tarief kandidaat Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview; Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving van deze tender; Het uur(tarief) dat u opgeeft is altijd exclusief btw en inclusief alle overige bijkomende kosten (bijvoorbeeld reiskosten). Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock out).  
  • Eis - CV toevoegen U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.
  • Eis - Toevoegen motivatie Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft meer dan 10 jaar ervaring in de rol van opdrachtgever. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen10 jaar minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring in de rol van ambtelijk opdrachtgever op het gebied van maatschappelijke huisvestigingsvraagstukken binnen een gemeente. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Opleiding De aangeboden kandidaat beschikt over een afgeronde wo opleiding. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.

De Wensen

  • Toetsing van de competentie: Analytisch vermogen: Expert  niveau  
  • Toetsing van de competentie: Omgevingsbewustzijn: Expert niveau  
  • Informatie Kandidaat Wij willen de onderstaande gegevens van de door u aangeboden kandidaat ontvangen. De gegevens worden onder andere gebruikt voor het uitnodigen van de kandidaat voor een interview en het aanvragen van de VOG indien hij/zij de functie krijgt. Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging. Gebruik de volledige naam van de kandidaat zoals deze in het paspoort of op de identiteitskaart staat vermeld.   Middels de tab 'Offerte' dient u de naam van de inschrijving te wijzigen, die bovenin wordt weergegeven. Wijzig deze naar: Naam organisatie + naam kandidaat, zodat duidelijk is welke kandidaat het betreft. Dit kan worden gewijzigd aan de hand van het potlood icoon. Indienen extra inschrijvingen Gemeente Amsterdam stelt u voor deze aanvraag in staat om maximaal 1 kandidaat aan te bieden. Attentie: u dient iedere inschrijving apart in te dienen. Indienen doet u door middel van de button 'Indienen'. Ter controle vraagt het systeem om uw wachtwoord. Heeft u hier vragen over dan kunt u contact opnemen met de Servicedesk van Mercell. Klik op 'Invullen' en vul aan: Naam kandidaat: Telefoonnummer kandidaat: (privé) e-mailadres van de kandidaat:
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 10 jaar minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring in de functie van ambtelijk opdrachtgever bij een G4 gemeente. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring op het gebied van projectmanagement en programmamanagement (zowel zelf uitvoeren alsook leidinggeven aan project- en programmamanagers). Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare kennis van en ervaring met het acteren in een politieke omgeving op gemeentelijk niveau in de afgelopen 5 jaar. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare kennis en ervaring op het gebied van control en financiën en contractmanagement. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Toelichting Maximumtarief Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal € 130,- Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie  en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen. Er geldt een maximum uurtarief conform het actuele bezoldigingsmaximum per uur zoals bepaald in de WNT waarbij maximaal 36 uur per week mag worden gefactureerd; EN - De contractwaarde over 12 maanden is maximaal gelijk aan de actuele WNT-norm. Indien het opgegeven tarief buiten de aangegeven range valt, wordt uw offerte terzijde gelegd (knock-out). De verdeling van de punten voor de score op tarief wordt als volgt berekend: de inschrijver met het laagste tarief krijgt het maximale aantal punten. De score van de overige offertes wordt gerelateerd aan het laagste tarief op basis van percentuele afwijking.  

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox