Gemeente Alphen aan den Rijn

Allround inkomensconsulent

Gemeente Alphen aan den Rijn

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Wij zijn een 100.000 plus gemeente, onderdeel van het regionaal samenwerkingsverband Holland Rijnland en deelnemer aan de G40.
In de groen-blauwe stad midden in het Groene Hart vind je een unieke combinatie van stedelijke projecten en ruimtelijke vraagstukken in een landelijk gebied.

Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Samenwerkingsgericht, resultaatgericht, klantgericht en veranderingsbereid zijn onze kerncompetenties. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.

Opdracht 
Jouw dagelijks werk bevat o.a. de volgende taken:

  • Je beheert een eigen klantenbestand;
  • Je doet onderzoek naar de rechtmatigheid en doelmatigheid;
  • Je stelt de rapporten en beschikkingen op;
  • Je voert dienstverlenende gesprekken met klanten. Dit zijn gesprekken waarbij je onderzoek doet naar de rechtmatigheid en doelmatigheid en investeer je in “ken je klant”;
  • Je voert de regie op het participatietraject dat jouw klanten doorlopen;
  • Je verricht beëindigingsonderzoeken.

Daarnaast werk je samen met andere inkomensconsulenten aan deelopdrachten binnen het team Inkomen. De deelopdrachten zijn onder andere:

  • Ondersteuning bij de inhaalslag op dienstverlenende gesprekken.
  • Deel bestand draaien van uitgevallen medewerkers;
  • Waar nodig intakegesprekken levensonderhoud afvangen van andere collega’s.
  • Je informeert klanten over de rechten en plichten;
  • Je handelt zelfstandig aanvragen levensonderhoud (bijstand) en/of bijzondere bijstand af.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja

De Eisen

  • 2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als inkomensconsulent binnen de Participatiewet;
  • 3. Aantoonbare werkervaring met het toepassen van de omgekeerde toets;
  • 4. Aantoonbare werkervaring in afgelopen 6 jaar SuiteWiz (het kunnen raadplegen en aanvragen kunnen afhandelen);
  • 5. Aantoonbaar beschikbaar per uiterlijk 15 december voor gemiddeld 36 uur per week

De Wensen

  • 7. Aantoonbare werkervaring met voorliggende voorzieningen (recht op WW, ZW etc.) en fraude-alertheid
  • 8. Aantoonbare werkervaring met het systeem Suwinet (weten wanneer je dit mag gebruiken en hoe te gebruiken)
  • 10. Een afgeronde opleiding op minimaal HBO Bachelor niveau
  • 6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als inkomensconsulent binnen de Participatiewet binnen een gemeente
  • 9. Aantoonbare werkervaring van het voeren van DVG gesprekken en participatie intakes

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox