Gemeente Alphen aan den Rijn

Allround inkomensconsulent

Gemeente Alphen aan den Rijn

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Wij zijn een 100.000+ gemeente, onderdeel van het regionaal samenwerkingsverband Holland Rijnland en deelnemer aan de G40. Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken, vanuit gezamenlijke doelen en het collectief.

We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Samenwerkingsgericht, resultaatgericht, klantgericht en veranderingsbereid zijn onze kerncompetenties. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.

Opdracht
Als persoon kan jij het verschil maken!

Voel jij je thuis in het vak van Inkomensconsulent? Wil jij de beste oplossing voor jouw klanten en samen werken aan hun participatie in onze samenleving én hun financiële zelfredzaamheid? Heb je lef en blijf je goed overeind in stressbestendige situaties? Gaat bij jou de bedoeling van de wet voor op de letter van de wet. Kun jij dealen met tegengestelde belangen en begrijp jij wanneer een situatie een maatwerkoplossing vereist? Als dit herkenbaar voor je is, dan ben jij wellicht de tijdelijk inkomensconsulent die wij zoeken.

Hoofdtaken:

Je gaat werken vanuit team Inkomen op het Serviceplein. Jouw dagelijks werk bevat o.a. de volgende taken:

  • Je voert gesprekken met klanten, in het kader van voorlichting, advisering, rechtmatigheid en doelmatigheid;
  • Je verzorgt de intakegesprekken met klanten die een aanvraag levensonderhoud en/of bijzondere bijstand willen indienen;
  • Je handelt zelfstandig aanvragen levensonderhoud (bijstand) en/of bijzondere bijstand af;
  • Je stelt de beschikkingen op;
  • Je informeert klanten over de rechten en plichten;
  • Je beheert een eigen klantenbestand;
  • Je voert de regie op het participatietraject dat jouw klanten doorlopen;
  • Je verricht beëindigingsonderzoeken.

Vakanties zijn altijd in overleg en zullen altijd in afstemming met de rest van het team zijn.

Competenties

  • Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
  • Zelfstandigheid;
  • Flexibiliteit (aangezien er aan elke aanvraag een wettelijke termijn vastzit die gehaald moet worden);
  • Resultaatgericht;
  • Accuraat;
  • Empathisch vermogen;
  • Samenwerkingsgericht (ook op afstand).

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Aantoonbare werkervaring met de uitvoering van de Participatiewet;
  • Aantoonbare werkervaring met rapporteren en voorstellen doen inzake de uitvoering van de Participatiewet c.a.;
  • Kandidaat is beschikbaar per 1 februari 2024 voor 36 uur per week;
  • Bij het functioneren van de tijdelijk inkomensconsulent is leverancier bereid om in coaching on the job en/of individuele begeleiding te voorzien;

De Wensen

  • Een afgeronde Hbo-opleiding Sociaal Juridische Dienstverlening of MWD;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met de uitvoering van de Participatiewet in een vergelijkbare functie Of minder maar dan met individuele begeleiding vanuit de moederorganisatie;
  • Aantoonbare werkervaring met voorliggende voorzieningen (recht op WW, ZW etc.) en fraude-alertheid;
  • Aantoonbare kennis van het systeem SuiteWIZ (het kunnen raadplegen en aanvragen kunnen afhandelen);
  • Aantoonbare kennis van het systeem Suwinet (weten wanneer je dit mag gebruiken en hoe te gebruiken).

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox