Gemeente Drimmelen

Allround casemanager werk en inkomen

Gemeente Drimmelen

De opdracht­omschrijving

Wie zoeken wij?
Een allround casemanager Werk en Inkomen (36 uur pw)

Wie zijn wij?
Je komt te werken bij de afdeling Sociaal Domein. We werken met zo’n 50 fte samen aan de ontwikkeling en uitvoering van beleid op alle terreinen van het sociaal domein. We voelen ons betrokken en helpen elkaar graag. Met de schaalgrootte van de gemeente Drimmelen is het fijn werken met collega’s die je ook echt kent.

Wat ga je doen?

  • Het is een veelzijdige opdracht: je voert de Participatiewet en IOAW zowel op het gebied van rechtmatigheid als doelmatigheid uit.
  • Je beoordeelt aanvragen levensonderhoud, bijzondere bijstand, individuele inkomenstoeslag, individuele studietoeslag en loonkostensubsidie. Je verricht heronderzoeken, beëindigingsonderzoeken en neemt eventueel besluiten tot terugvordering of tot het opleggen van een maatregel of boete.
  • Ook houd je je bezig met re-integratie: samen met de werkmakelaar van de gemeente Drimmelen zoek je op creatieve wijze naar kansen voor toeleiding naar de arbeidsmarkt of zorgmogelijkheden.
  • Samenwerking met collega's van het sociaal domein (Werk en Inkomen, Wmo/zorg en CJG/jeugdhulp) vinden wij belangrijk. In de gemeente Drimmelen werken we volgens het principe van de Omgekeerde Toets. Het is belangrijk dat je hiermee bekend bent.

De Eisen

  • Uw kandidaat heeft kennis van en ervaring met de Participatiewet. Dit moet blijken uit het cv.
  • De kandidaat beschikt over een eigen telefoon en laptop voor het uitvoeren van de werkzaamheden.
  • De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde kandidaten kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan. Met uw inschrijving verklaart u dat uw kandidaat in loondienst gedetacheerd wordt.
  • De gemeente Drimmelen behoudt zich het recht voor om, in het kader van de beoordeling van de geschiktheid van de aangeboden kandidaat, één of meerdere referenties te verifiëren. Door akkoord te geven op deze eis verklaart u dat de aangeboden kandidaat toestemming heeft gegeven voor het opvragen en verifiëren van referenties bij eerdere opdrachtgevers. Bent u daarmee akkoord? (bij akkoord en opgave van minimaal 1 referentie op de CV, wordt aan de eis voldaan). Let op: Indien blijkt dat geen toestemming is verleend of dat referentiechecks niet mogelijk zijn, kan dit leiden tot uitsluiting van verdere deelname aan deze procedure.

De Wensen

  • Uw kandidaat heeft kennis en ervaring op het gebied van IAOW/Bbz/IOAZ. Dit moet blijken uit het CV.
  • Uw kandidaat heeft bekendheid met de doelgroep statushouders en de Wet inburgering. Dit moet blijken uit het CV.
  • Uw kandidaat heeft ervaring met het softwarepakket Suite Sociaal Domein. Dit moet blijken uit het CV.
  • Is uw kandidaat beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag is aangegeven?
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 5 jaar ervaring als casemanager werk en inkomen. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft ervaring met het werken volgens het principe van de Omgekeerde Toets. Dit moet blijken uit het CV.
  • Uw kandidaat beschikt over een HBO werk- en denkniveau. Dit moet blijken uit het cv.
  • In een persoonlijke gesprek worden de volgende competenties beoordeeld: - Communicatief vaardig - Daadkrachtig - Accuraat - Oplossingsgericht - Kan goed samenwerken

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
04 augustus 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox