Veiligheidsregio Utrecht

Afdelingshoofd finance & control

Veiligheidsregio Utrecht

De opdracht­omschrijving

Wij dragen bij aan veiligheid. Elke dag weer, steeds beter.
De Veiligheidsregio Utrecht is een samenwerkingsverband van en voor alle 26 Utrechtse gemeenten in de provincie Utrecht. Wij zorgen elke dag voor de veiligheid van alle mensen die in de regio wonen en verblijven. Dat doen wij met onze centralisten op de 112-meldkamer, onze brandweermensen en onze collega’s van risicobeheersing, crisisbeheersing en de geneeskundige hulpverleningsorganisatie in de regio. Lees meer over wie wij zijn en wat we doen.

Of je nu branden blust of werkt op kantoor: bij de VRU werken mensen met een passie. Een passie om levens te redden, om incidenten te voorkomen en te bestrijden. Mensen met een helder hoofd en een hart dat klopt voor de goede afloop. Dienstbaar, deskundig, alert en adequaat.

Als Afdelingshoofd Finance & Control geeft je leiding aan het onderdeel Finance & Control. Binnen deze afdeling werken 17 medewerkers. Dit zijn collega’s die zich bezighouden met planning & control, business control en de financiële administratie verzorgen. Elke maandag werken we samen op ons hoofdkantoor in Utrecht. We starten met een overleg waarin we elkaar op de hoogte brengen van de belangrijkste werkzaamheden van de komende week. De rest van de dagen zijn collega’s aanwezig op de locaties waar dit noodzakelijk is voor het uitvoeren van de activiteiten.

Opdracht
In jouw rol als interim afdelingshoofd geef je coachend en motiverend leiding aan een diverse groep professionals. De afdeling bestaat uit controllers, de financiële administratie en planning en control. Je stimuleert (persoonlijke) ontwikkeling en teamvorming. Je coacht de professionals bij de uitvoering als daar behoefte aan is, zorgt dat de juiste mensen betrokken zijn en weet wat er in grote lijnen speelt en neemt hierin een verbindende rol. Je coördineert de uitvoering van het afdelingsjaarplan en zorgt dat de overlegstructuur zo wordt ingezet dat samenwerking wordt gefaciliteerd met de rest van de organisatie (met name MT VRU, directie en de Directiesecretarissen) rondom de sturingsinstrumenten in de P&C cyclus.

Momenteel wordt een advies voorbereid over de positionering van de functie van concerncontroller binnen de organisatie. Deze functie wordt op dit moment op interim-basis ingevuld en wordt aangestuurd door de Algemeen directeur. De Concerncontroller is verantwoordelijk voor de inhoudelijke coördinatie van de P&C producten en de andere bestuurlijke projecten.

Competenties
1.  Resultaatgericht;
2. Mensgericht;
3. Organisatiesensitief;
4. Verbinden;
5. Proactief.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 13. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag is een vaste dag waarop alle medewerkers van de afdeling op eenzelfde locatie samenwerken. Jij sluit hierbij aan. De ander dag is in overleg.

Overige informatie

  • De VRU vraagt bij aanvang van de opdracht om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Hiervan moet een kopie, samen met het tonen van een ID-bewijs, worden overhandigd op de eerste werkdag.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor VRU komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer, parkeerkosten én fee Flextender is.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 1. Een aantoonbare afgeronde wo bachelor opleiding;
  • 2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als afdelingshoofd, teamleider of manager;
  • 4. Een maximum uurtarief van €100,- exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee flextender
  • 3. Werkervaring bij een gemeenten en/of werken met een gemeenschappelijke regeling op het gebied van finance & control.

De Wensen

  • 6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als afdelingshoofd, teamleider of manager binnen een overheidsorganisatie
  • 5. Aantoonbare ervaring met het opzetten van een overlegstructuur voor een financiële afdeling
  • 7. Een aantoonbare afgeronde wo bachelor opleiding in financiële of bestuurskunde richting

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
28 oktober 2025 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox