Gemeente Amsterdam

Adviseur/projectleider

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Deze functie is een combinatie functie van 2 projecten, namelijk het programma Taxi en het programma Intelligent Toegang.

Binnen het project Intelligente Toegang wordt gewerkt aan huidige en toekomstige inzet van slimme IT en cameratechnieken om selectieve toegang voor voertuigen in de stad te reguleren. Denk bijvoorbeeld aan de bestaande milieuzones. Om die mogelijkheden goed te benutten in huidige projecten en verder te ontwikkelen voor toekomstig gebruik is intern een keten ingericht om het proces hieromheen in goede banen te leiden en de verschillende stakeholders mee te nemen en in lijn te brengen met concrete werkprocessen. Het Loodsteam is een belangrijk onderdeel binnen deze keten. Het Loodsteam zorgt voor advies en ondersteuning bij adviesvragen op de inzet van intelligente toegang. Het Loodsteam beantwoordt alle vragen rondom selectieve toegang of verwijst deze naar de juiste afdeling/ specialisten. M.b.t. inhoud, haalbaarheid, toekomstbestendigheid, doorlooptijd en kosten en het maken van een keuze over de gewenste oplossingsrichting.

Primaire taak is ervoor te zorgen dat de vraag goed in beeld wordt gebracht met de initiator, en deze vertaald wordt naar concrete oplossingen. En dat dit goed afgestemd en gesteund wordt door de inhoudelijk specialisten binnen de keten en de eventuele projecten en programma’s die gebruik willen maken van de mogelijkheden van intelligente toegang, of effecten ondervinden van mogelijke inzet daarvan.

Dat betekent dat het Loodsteam primair aanspreekpunt is voor de initiators tijdens de eerste verkenningsfase en ervoor zorgdraagt dat het juiste proces wordt doorlopen om tot een goedgekeurde realisatie-opdracht te komen.



Werkzaamheden

Een van de 2 rollen, die deze projectleider moet vervullen is de voorzitter van het loodsteam, daar horen deze taken bij;

- Eerste aanspreekpunt voor alle andere betrokkenen bij de keten (zowel vraag- als aanbodkant)

- Ontvangst en verrijking vraagspecificatie voor nieuwe initiatieven en (grote) wijzigingen

- Toetsing en advies op de toepasbaarheid en realisatiemogelijkheid van deze initiatieven (verkenning)

- Ophalen en faciliteren van inhoudelijke adviezen van specialisten en inhoudelijk deskundigen in de keten (zoals privacy, security, beleid, techniek, dienstverlening, assetbeheer, etc.)

- Helpen vertalen van initiatief naar voorstel voor realiseerbare oplossing (indien van toepassing)

- Ondersteunen initiator bij ophalen akkoorden binnen de keten van het voorstel voor start daadwerkelijke realisatie

- Registreren en rapporteren over alle lopende initiatieven (portfoliomanagement) aan de keteneigenaar (Stuurgroep intelligente toegang)

De 2e rol die de projectleider moet vervullen is binnen het team taxi, daarbij horen de volgende taken:

• Samen met team maatregelen bedenken en implementeren voor de taxi-infrastructuur. Maatregelen moeten bijdragen aan doel zoals verwoord in Koersdocument Amsterdam maakt ruimte (p. 38):

Taxi’s zijn een essentieel en volwaardig onderdeel van de mobiliteitsmix. Ze dragen bij aan een toegankelijke stad en zijn een belangrijke aanvulling op tijden en plekken waar het openbaar vervoer niet rijdt. Het is daarbij altijd zoeken naar de juiste balans. Daar waar veel taxi’s en mensen bij elkaar komen, worden maatregelen getroffen in het kader van de leefbaarheid. Uitgangspunt is dat taxi’s overal moeten kunnen komen voor een fijnmazige dienstverlening.

 

• Onderbouwing van de vraag- of probleemstelling aanleveren

o Vaststellen indicatoren

o Uitzetten onderzoeken

o Juridische check op onderbouwing

• Inventariseren en afwegen mogelijke maatregelen en instrumenten

• Toetsen aan het Handboek Taxi in de Openbare Ruimte (in oprichting)

• Afstemmen met interne en externe stakeholders, incl. loodsteam Intelligente toegang en THOR

• Voorbereiden besluitvorming en (laten) opstellen benodigde verkeersbesluiten

• Opstellen van een plan van aanpak voor implementatie maatregel

• Opzetten en monitoren projectteam voor implementatie maatregel

• Implementeren van de gekozen maatregel, monitoren van deze maatregelen en deze kennis delen met vergelijkbare projecten

• Sturen op projectmatige aspecten: zorg dragen voor goede budgettering, communicatie, risicomanagement, etc.

• Bijdragen aan Handboek Taxi



Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.



De opdrachtgever(s)

De directie Verkeer en Openbare Ruimte (V&OR) zorgt voor de bereikbaarheid, veiligheid en kwaliteit van de openbare ruimte van Amsterdam. Wij werken aan een stad die bereikbaar is op alle niveaus: internationaal, nationaal, regionaal, stedelijk en lokaal. Verkeer en Openbare Ruimte is de eigenaar van het integrale stedelijk verkeer en vervoersysteem (behalve rail), regisseur van de mobiliteitsketen en namens het bestuur eigenaar van de stedelijke eigendommen. Binnen V&OR zorgt de afdeling stadsregie ervoor dat de stad draaiende blijft. Wij stimuleren de samenwerking tussen partijen die werken aan de weg. Programmeren de werkzaamheden in de openbare ruimte, beheren de gegevens over werkzaamheden, hebben en delen kennis van de boven- en ondergrond met de partners van het Coördinatiestelsel en informeren bewoners, ondernemers en bezoekers over de bereikbaarheid van Amsterdam.


 

De Eisen

  • Eis - CV toevoegen U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.
  • Eis - Opleiding De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende hbo/wo diploma. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.
  • Beschikbaarheid en tarief kandidaat Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview; Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving van deze tender; Het uur(tarief) dat u opgeeft is altijd exclusief btw en inclusief alle overige bijkomende kosten (bijvoorbeeld reiskosten). Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock out).  
  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn  
  • Eis - Draaideurconstructie De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam. Let op antwoordmogelijkheden: Ja, kandidaat heeft geen ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam. Nee, kandidaat heeft wel een ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam (KO)  
  • Eis - Verificatie kennis Verificatie van de kennis van de kandidaat.
  • Eis - Verificatie Ervaring Verificatie van de ervaring van de kandidaat.
  • Eis - Werk- en denkniveau De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een wo werk- en denkniveau. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Toevoegen motivatie Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar werkervaring bij een gemeente. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring in relatie management. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Beheersing competenties Beheerst de kandidaat de competenties op de bijbehorende niveaus zoals hieronder genoemd.
  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn  

De Wensen

  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met de 2 verschillende onderwerpen Intelligente Toegang en Taxi. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Wens- ervaring De aangeboden kandidaat heeft ervaring bij een G4- gemeente Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Toetsing van de competentie: Analytisch vermogen: Expert
  • Informatie Kandidaat Wij willen de onderstaande gegevens van de door u aangeboden kandidaat ontvangen. De gegevens worden onder andere gebruikt voor het uitnodigen van de kandidaat voor een interview en het aanvragen van de VOG indien hij/zij de functie krijgt. Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging. Gebruik de volledige naam van de kandidaat zoals deze in het paspoort of op de identiteitskaart staat vermeld.   Middels de tab 'Offerte' dient u de naam van de inschrijving te wijzigen, die bovenin wordt weergegeven. Wijzig deze naar: Naam organisatie + naam kandidaat, zodat duidelijk is welke kandidaat het betreft. Dit kan worden gewijzigd aan de hand van het potlood icoon. Gemeente Amsterdam stelt u voor deze aanvraag in staat om maximaal 1 kandidaat aan te bieden. Heeft u hier vragen over dan kunt u contact opnemen met de Servicedesk van Mercell. Klik op 'Invullen' en vul aan: Naam kandidaat: Telefoonnummer kandidaat: (privé) e-mailadres van de kandidaat:
  • Toelichting Minimum en Maximumtarief Het uurtarief voor deze tender bedraagt minimaal € 100,- en maximaal € 150,- Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie  en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen. Er geldt een maximum uurtarief conform het actuele bezoldigingsmaximum per uur zoals bepaald in de WNT waarbij maximaal 36 uur per week mag worden gefactureerd; EN - De contractwaarde over 12 maanden is maximaal gelijk aan de actuele WNT-norm. Indien het opgegeven tarief buiten de aangegeven range valt, wordt uw offerte terzijde gelegd (knock-out).   De verdeling van de punten voor de score op tarief wordt als volgt berekend: de inschrijver met het laagste tarief krijgt het maximale aantal punten. De score van de overige offertes wordt gerelateerd aan het laagste tarief op basis van percentuele afwijking.  

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox