Nationale Politie

Adviseur Vastgoedtransacties 2 fte

Nationale Politie

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

De kandidaat gaat zich bezighouden met vastgoedtransacties, dwz aan- en verkoop en aanhuur van vastgoed. De kandidaat ondersteunt medewerkers bij het verwerven van het juiste vastgoed op basis van de huisvestingsplannen en binnen een project.

Ten behoeve van de opdracht voer jij de volgende taken en activiteiten uit:

- Zoeken naar mogelijk te verwerven vastgoed
- Beoordelen aangeleverde informatie op inhoud en volledigheid.
- Locatiebezoeken in het hele land.
- Je doet voorstellen voor de transactiestrategie.
- Je beoordeelt aanbiedingen en voert de onderhandelingen.
- Je begeleidt het transactieproces voor een object.
- Je bereidt de interne besluitvorming conform de governance voor en ondersteunt medewerkers bij hun rol in het besluitvormingsproces.


Verantwoordelijkheden

Je bent zelfstandig verantwoordelijk voor het begeleiden van een transactieproces(sen). Zie voor verdere details de opdrachtomschrijving.


Type inzet

Wij richten ons met deze aanvraag tot álle potentiële aanbieders/inschrijvers; zowel aanbieders die een kandidaat offreren, als ZZP'ers die zichzelf offreren. Inzet is op projectmatige basis.

Doelstelling

Volgens het huisvestingsplan moet worden gezocht naar 5 objecten op diverse locaties. De locaties welk geclassificeerd zijn als heimelijk worden enkel na positieve afronding screening, gedeeld met de opdrachtnemer.

Deze opdracht geschiedt als aanvulling op de capaciteit van het cluster, die momenteel onvoldoende bezet is.

Contacten

In deze functie werk je samen met interne disciplines. Maar je hebt ook regelmatig te maken met externe partijen zoals gemeentes, makelaars, vastgoedeigenaren, taxateurs, ontwikkelaars, notarissen. 

Resultaatgesprekken voer je met de coördinator van het cluster.

Opleiding

Minimaal een erkende en afgeronde HBO opleiding, bij voorkeur in de richting van vastgoed.

Professionele kennis en werkervaring

- In de afgelopen 10 jaar, minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met vastgoedtransacties.

- In de afgelopen 10 jaar, minimaal 3 jaar aantoonbaar werkervaring, in de vorm van zelfstandige verantwoordelijkheid voor het begeleiden van transactieprocessen. 

- In de afgelopen 10 jaar minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het adviseren in besluitvormingsprocessen in complexe organisatorische politiek-bestuurlijke omgevingen.

- Op de hoogte van vastgoedontwikkelingen en in staat deze ontwikkelingen te vertalen naar vastgoedvraagstukken.

- De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen (semi-) overheid, bij voorkeur politie.

Competenties

- Systeemdenken

- Probleemanalyse

- Flexibel gedrag

- Mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid

- Organisatiesensitiviteit

- Maatschappelijke oriëntatie

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De Externe is inzetbaar vanaf 01-11-2022 (of indien mogelijk zoveel eerder als de screening akkoord is) tot en met 31-10-2023 voor 32 uur per week. Het contract kan door de Opdrachtgever optioneel worden verlengd, met maximaal 12 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van het kandidaten onderzoek. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de Opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de aanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • Eis 2. Minimaal een erkende en afgeronde HBO opleiding, bij voorkeur in de richting van vastgoed. Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. De kandidaat dient voor het verificatiegesprek het bewijsmiddel te kunnen overleggen. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over het gevraagde diploma beschikt, zal dit leiden tot uitsluiting van de aanvraag.
  • Eis 3. In de afgelopen 10 jaar, minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met vastgoedtransacties. Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jjjj t/m mm-jjjj).
  • Eis 4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het adviseren in besluitvormingsprocessen in complexe organisatorische politiek-bestuurlijke omgevingen. Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jjjj t/m mm-jjjj).
  • Eis 5. Vereiste competenties/vaardigheden: - Systeemdenken: Herkent zowel het groter verband als de interne samenhang binnen vraagstukken en is zich bewust van de eigen positie en invloed in dat grotere geheel. - Probleemanalyse: Signaleert problemen, zoekt en herkent belangrijke informatie, rafelt vraagstukken uiteen en legt verbanden tussen gegevens. - Flexibel gedrag: Staat open voor en speelt adequaat en doelgericht in op verander(en)de en snel wisselende omstandigheden. - Mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid: Maakt feiten, meningen en ideeën aan anderen in begrijpelijke taal mondeling en schriftelijk duidelijk. - Organisatiesensitiviteit: Speelt in op interne politiek en is alert op veranderingen binnen de organisatie. Onderkent de invloed en de gevolgen van eigen beslissingen of activiteiten op de andere organisatieonderdelen. - Maatschappelijke oriëntatie: Is alert op en verdiept zich in de relevante (maatschappelijke, politieke en vakinhoudelijke) ontwikkelingen of andere omgevingsfactoren en benut deze kennis effectief voor de eigen functie of organisatie. Bovenstaande competenties, gevraagde werk -en denkniveau en/of vaardigheden hoeven niet in het CV te worden benoemd/uitgeschreven maar dienen middels concrete voorbeelden duidelijk aangetoond te worden tijdens het verificatiegesprek. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over de gevraagde competenties beschikt, zal dit leiden tot het terzijde leggen van de bieding.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Wens 1. Geef één of meerdere voorbeelden hoe je op de hoogte blijft van vastgoedontwikkeling en hoe je dit vertaalt naar vastgoedvraagstukken. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een inhoudelijke situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt. De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeeld worden d.m.v. een puntenverdeling. Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden. Alleen een verwijzing naar het CV of een algemene motivatie is niet voldoende en zal geen punten genereren. Puntenverdeling: 0/5= Onvoldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 1/5= Matig t.a.v. de overige aanbiedingen 2/5= Voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 3/5= Ruim voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 4/5= Goed t.a.v. de overige aanbiedingen 5/5= Uitstekend t.a.v. de overige aanbiedingen
  • Wens 2. De kandidaat heeft minimaal een HBO diploma in de richting van vastgoed. Dit is een wens en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. De kandidaat dient voor het verificatiegesprek het bewijsmiddel te kunnen overleggen. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over het gevraagde diploma/certificaat beschikt, worden geen punten toegekend. Puntenverdeling: 0/5= Nee 5/5= Ja
  • Wens 3. De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen (semi-) overheid, bij voorkeur politie. De werkervaring zoals gevraagd in de wensen moet middels concrete voorbeelden duidelijk zijn in het CV van de kandidaat. Noem het nummer van de wens in het CV en benoem in de toelichting de functie, werkzaamheden, naam van de opdrachtgever(s) en de periode [dd-mm-jjjj] waaruit blijkt dat de kandidaat aan de wens voldoet. Bij het niet duidelijk benoemen zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5= De kandidaat heeft geen aantoonbare werkervaring binnen (semi-) overheid. 3/5= De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen (semi-) overheid. 5/5= De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen de Politie.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox