Gemeente Schagen

Adviseur Sociaal Domein (o.a. P-Wet, minima, schulden en volwasseneducatie)

Gemeente Schagen

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Als adviseur Sociaal Domein richt jij je op het gebied van inkomen, minima, schulden en volwasseneducatie. In jouw rol vertaal jij wet- en regelgeving c.q. politieke besluitvorming naar werkbare plannen voor de uitvoering binnen o.a. de wijkteams. Je adviseert management en bestuur op bovengenoemde taakvelden en schrijft hiervoor college- en raadsadviezen. 

Specifieke opdrachten zijn  onder andere advisering over uitvoering  Kinderopvangtoeslagaffaire ( collegeadvies) ,  herijking Minimabeleid ( college- en raadsadvies) , advisering uitvoering collectieve ziektekostenverzekering (advies Directie) , advisering uitvoering Energiearmoede (collegeadvies).

Kandidaatomschrijving

Je hebt ten minste drie jaar ervaring als beleidsadviseur Sociaal Domein in het publiek domein en je beschikt over minimaal een afgeronde (relevante) HBO opleiding. Je hebt ervaring met het opstellen van beleidsregels en verordeningen. 
Het werken binnen de politiek-bestuurlijke arena van een gemeente past jou als een jas. Je beschikt over een goede uitdrukkingsvaardigheid, zowel mondeling alsook schriftelijk. Je bent een echte netwerker.

Ervaring op het gebied van de Participatiewet of wet- en regelgeving op het gebied van minima en schulden is een pré. Dit geldt ook voor parate kennis op het gebied van de kinderopvangtoeslagaffaire en de energiearmoede. 

Interviewplanning

De gesprekken zijn gepland in Schagen ( of eventueel via Teams) op donderdagochtend 24 november 2022 tussen 9 en 11 uur. 

Toelichting op rooster

Minder uren is bespreekbaar tot een minimum van 28 uur. Hybride werken is mogelijk. Vaste kantoordag in overleg.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • opleiding Kandidaat heeft een afgeronde opleiding op minimaal HBO gebied blijkens het meegezonden cv en diploma
  • ervaring Kandidaat heeft minimaal drie jaar relevante werkervaring in het publiek domein blijkens het meegezonden cv Referentie vereist
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Motivatiebrief Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Onderbouwing motivatie voor de functie en voor de gemeente Schagen. Schrijfstijl en woordkeuze (schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid)
  • opleiding Kandidaat heeft een voor het werkveld relevante opleiding op minimaal HBO-niveau blijkens een diploma of certificaat
  • kennis Kandidaat beschikt over parate kennis op het gebied van Participatiewet, kindertoeslagaffaire en energiearmoede
  • werkervaring Kandidaat beschikt over relevante en recente werkervaring in een vergelijkbare rol binnen een gemeentelijke context zoals nu uitgevraagd blijkens een meegezonden cv en referentie
  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Kandidaat zal tijdens het gesprek getoetst worden op o.a. onderbouwing motivatie, representatie ( luisteren, samenvatten doorvragen ), parate kennis op het vakgebied, flexibiliteit in het gesprek, persoonlijke klik met de interviewer

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox