Gemeente Bernheze

Adviseur organisatie en ruimte

Gemeente Bernheze

De opdracht­omschrijving

Klein genoeg voor overzicht, groot genoeg voor uitdaging: dát is Bernheze. We zijn een groene gemeente die bestaat uit 5 woonkernen. Ongeveer 200 medewerkers werken samen met bedrijven, instellingen en 32.000 inwoners. We omarmen moedige initiatieven vanuit de kern en de werkvloer, dit zorgt voor mooie kansen om te verzilveren. Hier heb je impact. Want hoe kleiner de schaal, hoe zichtbaarder het resultaat. We staan midden in de samenleving, net als ons gemeentehuis. Tijdens een lunchwandeling loop je zo het prachtige buitengebied of het centrum van Heesch in met volop winkelaanbod. Hybride werken doen we al jaren, op basis van vertrouwen in elkaar. Vertrouwen maakt dat we kunnen bouwen. Samen, met aandacht en moed. 

Opdracht
· Je adviseert de project- en stuurgroepleden over participatie en omgevingscommunicatie met betrekking tot het complexe huisvestingsvraagstuk;
- Je visualiseert de verschillende mogelijke scenario’s of keuzes, op basis waarvan de project- en stuurgroep een besluit kunnen nemen;
- Je adviseert op basis van onderzoek over de tijdelijke huisvesting van deelnemende organisaties;
- Je voert regulier overleg met de gemeentelijk projectleider en de adviseur conceptontwikkeling;
- Op verzoek presenteer je over bevindingen en voortgang aan College en/of Gemeenteraad;
- Je begeleid de werk- en projectgroepen bij het doorlopen van de ontwerpfase en ondersteunt hierin de adviseur conceptontwikkeling;

Kandidaatomschrijving

  • Je hebt een afgeronde relevante HBO-opleiding
  • Je hebt aantoonbare ervaring in het begeleiden van werk- en projectgroepen, bijvoorkeur in een projectstructuur voor gezamenlijke huisvesting van meerdere organisaties;
  • Je bent omgevingssensitief en herkent de dynamiek en interactie in complexe projectstucturen;
  • Ervaring bij een gemeentelijke- en/of maatschappelijke organisatie is een pré;
  • Je bent communicatief sterk en denkt in oplossingen.

Interviewplanning

We nodigen de Top-3 kandidaten graag uit voor een gesprek. Tijdens dit gesprek willen we jouw motivatie leren kennen en bespreken we hoe goed je past bij de opdracht en onze organisatie. We kijken naar je kwalificaties, of je voldoet aan het kandidaatsprofiel en de gestelde eisen. Ook beoordelen we hoe jouw competenties aansluiten bij wat onze opdrachtgever zoekt en hoe je in ons team past. Dit gesprek is een belangrijk onderdeel van onze selectie en we kijken ernaar uit om je beter te leren kennen!
De gesprekken vinden plaats op donderdagochtend 15 januari 2026.

Mocht uit deze gespreksronde geen geschikte kandidaat naar voren komen, dan wordt bezien of er op basis van de eerste selectieronde met de daaropvolgende kandidaten gesprekken plaatsvinden.

De kandidaat aan wie de opdracht voorlopig wordt gegund, dient voor definitieve gunning een actuele Uniform Europees Aanbestedingsdocument (voorheen Eigen Verklaring) te overleggen. Wordt deze niet of niet tijdig overlegd, dan gaan wij over tot gunning aan de tweede kandidaat in rang.

Toelichting op rooster

Gemiddeld 12 uur per week - flexibel in te zetten.

De Eisen

  • Opleiding Uit het cv van de kandidaat blijkt duidelijk aantoonbaar dat de kandidaat beschikt over een afgeronde ruimtelijke HBO-opleiding;
  • Ervaring huisvestingsprojecten Uit het cv van de kandidaat blijkt duidelijk aantoonbaar dat de kandidaat minimaal vijf jaar ervaring heeft met het begeleiden van huisvestingsprojecten;
  • Flexibiliteit in uren De kandidaat is flexibel beschikbaar en bereid om de begeleiding van werk- en projectgroepen op doordeweekse avonden te organiseren;
  • Ervaring met projectmanagement en/of projectbegeleiding Uit het cv van de kandidaat blijkt duidelijk aantoonbaar dat de kandidaat ervaring heeft met projectmanagement en/of projectbegeleiding voor huisvesting van gemeentelijke- en/of maatschappelijke gebruikers;
  • Geoffreerd tarief is all-in Wij vragen om in deze offerte een all-in tarief te offreren. Dit betekent onder andere inclusief reiskosten woon-werkverkeer.
  • Wet DBA Geen ZZP opdracht Vanwege de Wet Deregulering Arbeidsverhoudingen (Wet DBA) is er onderzocht of er sprake zou zijn van een arbeidsovereenkomst als een ZZP’er de opdracht zou krijgen. Omdat er een groot risico is op een gezagsverhouding en het niet wenselijk of haalbaar is om de ingehuurde persoon te vervangen, vindt de aanbestedende dienst het risico op een arbeidsovereenkomst te groot. Daarom kan een ZZP’er niet rechtstreeks op deze opdracht inschrijven. Het begrip ZZP’er is hierbij breder dan alleen zelfstandigen; het omvat ook bijvoorbeeld een BV die een directeur/grootaandeelhouder (DGA) wil detacheren, zonder dat er een gezagsverhouding bestaat tussen de BV en de gedetacheerde persoon. Als een ZZP’er voor de opdracht in aanmerking wil komen, kan dit via een detacheringsbedrijf, waarbij het detacheringsbedrijf de offerte indient en niet enkel een administratieve rol heeft. Een andere mogelijkheid is om in dienst te treden bij een detacherings- of payrollbedrijf dat de offerte indient. Dit detacherings- of payrollbedrijf moet op het moment van de publicatie van de opdracht al goedgekeurd zijn voor de betreffende categorie in het DAS. Een ZZP’er of DGA kan niet zelf of rechtstreeks inschrijven.

De Wensen

  • Motivatiebrief Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. De kandidaat levert een passende motivatiebrief aan waarin wordt toegelicht waarom deze opdracht geschikt is voor de kandidaat.
  • Ervaring Uit het cv van de kandidaat blijkt duidelijk aantoonbaar dat de kandidaat ervaring heeft met projectmanagement en/of projectbegeleiding voor huisvesting van gemeentelijke- en/of maatschappelijke gebruikers;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
29 december 2025 om 11:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox