
Gemeente Soest
geen max tarief
Utrecht
16 uur per week
06 november 2025
06 februari 2026
Soest is een moderne, open en betrokken gemeente met een rijke historie
De gemeente bestaat al bijna 1.000 jaar en telt momenteel zo’n 47.000 inwoners. Het ligt aan de rand van de Utrechtse Heuvelrug, midden in de prachtige natuur van de Soester Duinen, en is rijk aan bossen, heide en weilanden.
We vormen samen met 300 professionals onze organisatie
Bij ons staan de kernwaarden vertrouwen, samen en leren centraal. Werken aan een toekomstbestendig Soest doe je samen met je collega’s, bestuur, de samenleving en partners. Dit alles met vertrouwen in elkaar. Daarbij leer je van de dingen die je doet en van je omgeving.
Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.
Opdracht
De gemeente Soest streeft ernaar haar dienstverlening aan ondernemers in Soest continu te verbeteren. Recent is het Omgevingsprogramma Werken vastgesteld met ambitieuze doelen en acties. Voorwaarde voor het slagen van deze acties is het aanscherpen van rolneming, organisatie inrichting en procesverloop bij contacten van ondernemers met de gemeente. We willen deze contacten slimmer, effectiever en eenduidiger organiseren, zodat ondernemers weten waar ze terecht kunnen, wat ze van de gemeente mogen verwachten en dit ook in de praktijk zo ervaren.
De ondernemerscontacten lopen via meerdere teams van de gemeente, ieder met een eigen focus (bijvoorbeeld Economische Zaken, Vergunningen Toezicht Handhaving, Cultuur, Sport, Klantcontactcentrum, Realisatie, Communicatie). Dat vraagt om een goede onderlinge afstemming, een heldere taakverdeling en duidelijke processen.
Insteek van de opdracht is: hoe organiseren we de ondernemerscontacten slim en effectief binnen de gemeente Soest. Het gaat om een antwoorden op vragen als:
Deze vragen beantwoorden we graag voor:
Om bovenstaande opdracht te realiseren, zoeken we tijdelijk een collega die helpt om in samenwerking met de betrokken collega’s en in participatie met ondernemers te komen tot 1 of meerdere heldere en gedragen voorstellen voor rolneming, inrichting en procesverloop waar het gaat om ondernemerscontacten en deze voorstellen te borgen in de besluitvorming. De opdracht is ontstaan vanuit de behoefte aan doelmatigheid, helderheid en samenhang in de manier waarop gemeente Soest met ondernemers communiceert en samenwerkt.
Belangrijke werkzaamheden zijn:
Competenties
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10a. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do
Is hybride werken mogelijk: ja
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox