Gemeente Den Helder

Wabo casemanager

Gemeente Den Helder

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Gemeente den Helder heeft ambitieuze plannen om de stad nog aantrekkelijker te maken. Als casemanager Wabo heb je een belangrijke rol bij deze plannen. Je bent verantwoordelijk voor de toetsing en de complete afhandeling van aanvragen met daarbij behorende randzaken.

Je toetst niet alleen aan wet- en regelgeving, maar je voert de volledige regie op het gebied van de Wabo aanvragen. Vanaf de start van het in behandeling nemen van een aanvraag ben je in staat om advies te raadplegen van collega’s van verschillende teams, de Gemeentelijke Adviescommissie Omgevingskwaliteit, de Omgevingsdienst, Hoogheemraadschap en andere externe partijen om een weloverwogen besluit te maken.

Verder:
• Ben je het aanspreekpunt voor aanvragers, collega’s en externe partijen;
• Wijs je vergunningen toe als dat kan, maar wijs je aanvragen ook af wanneer plannen niet binnen de wet- en regelgeving passen;
• Adviseer je over de te volgen procedure, over de kritieke punten met betrekking tot het initiatief en of er andere vergunningen en ontheffingen nodig zijn;
• Voer je zelf regie op de werkvoorraad;
• Stuur je op het werkproces en bewaak je de termijnen.
Na gunning van de opdracht dient de gegunde partij een recente VOG aan te bieden.
Onze voorkeur gaat uit naar een kandidaat in loondienst, hoewel zzp-ers zich ook op deze opdracht mogen inschrijven.

Interviewplanning

De gesprekken vinden plaats in de laatste twee weken van november. Dag en tijdstip gaan in overleg met de kandidaat.

Toelichting op rooster

Hybride werken is mogelijk. Echter wordt er van een kandidaat verwacht dat hij minimaal 50% op locatie aanwezig kan zijn.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Werkervaring De kandidaat beschikt over minimaal 7 jaar werkervaring als Wabo casemanager bij een gemeente/omgevingsdienst
  • Opleiding De kandidaat beschikt minimaal over een afgeronde HBO bachelor opleiding in een bouwkundige richting
  • Beschikbaarheid De kandidaat is uiterlijk per 1 januari 2026 beschikbaar voor 32 uur per week.

De Wensen

  • Werkervaring De kandidaat heeft minimaal elf jaar ervaring als bouwkundige bij een gemeente/omgevingsdienst
  • Opleiding 1 De kandidaat heeft ABW-1 afgerond
  • Opleiding 2 De kandidaat heeft ABW-2 afgerond
  • Systeemkennis De kandidaat heeft kennis van en ervaring met het systeem Powerbrowser
  • Loondienst De kandidaat is in loondienst. Als u zelfstandige bent of een zelfstandige inschrijft zet u het antwoord op nee.
  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. De kandidaat wordt tijdens het gesprek getoetst op de volgende aspecten:- Klik met het team- Ervaring- Kennis- Competenties: Accuraat en communicatief vaardig

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
17 november 2025 om 16:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox