Rijksvastgoedbedrijf

Adviseur Omgevingsvergunningen Milieu

Rijksvastgoedbedrijf

De opdracht­omschrijving

Als adviseur Omgevingsvergunningen milieu en natuur verzorg jij de aanvragen voor toestemmingen milieu en natuur voor Defensie-activiteiten. Denk hierbij aan vergunningen voor het uitvoeren van schietoefeningen, activiteiten op militaire vliegbases en kazernes. Ook stel je meldingen op in het kader van het Activiteitenbesluit. Je bereidt zelfstandig (onderdelen van) de aanvraag / melding voor en werkt hierin samen met een projectleider, de opdrachtgever (Defensie) en andere collega’s.

In de functie van adviseur Omgevingsvergunningen milieu ben jij de specialist als het aankomt op vergunningaanvragen en meldingen Activiteitenbesluit. Je vraagt informatie op en verwerkt deze tot een overzichtelijke aanvraag / melding. Hierin neem je zelfstandig beslissingen over de inhoud, ben je in staat de opdrachtgever en projectleider hierover te adviseren en plan je je werkzaamheden zelf in. Ook voer je vooroverleg met het bevoegd gezag. Waar nodig begeleid je externe onderzoeken, zoals voor geluid, externe veiligheid of stikstofdepositie en zet je deze ook uit naar de markt.

De locaties van de projecten kunnen verspreid zijn over het hele land. Incidenteel kan het nodig zijn om af te reizen naar een projectlocatie. De meeste werkzaamheden vinden plaats vanuit kantoor en thuis. Voor een goede samenwerking met collega’s en de opdrachtgever zullen ook afspraken op locatie plaats vinden. Het team werkt vanuit vestigingen in Utrecht, Tilburg, Arnhem en Den Haag.

Positie

Je werkt met een twintigtal collega’s binnen het cluster Verkrijgen Vergunningen. Met saamhorigheid, behulpzaamheid en de nodige humor bouwen we ons team op. In samenwerking met projectleiders, vergunninghouders en collega’s uit andere vakdisciplines borgen we de juridische basis voor realisatie en gebruik van vastgoed. Wij zorgen voor het verkrijgen van toestemmingen, waarover we voorafgaand aan projecten of lopende aanvragen adviseren.

Omschrijving van de uit te voeren werkzaamheden, te behalen resultaten en te onderhouden contacten (niet onder leiding en toezicht van het Rijksvastgoedbedrijf).

Inventariseren en verzamelen van de benodigde informatie voor een aanvraag / melding;

Opstellen en indienen van aanvragen voor omgevingsvergunningen milieu/natuur en meldingen Activiteitenbesluit;

Advisering aan de projectleider of opdrachtgever over de inhoud van de aanvraag / melding;

Terugkoppeling aan en afstemming met de projectleider en opdrachtgever over de aanvraag / melding;

Indienen van aanvragen via het Omgevingsloket Online (OLO) of meldingen via de Activiteitenbesluit Internet Module (AIM);

Inhoudelijk beoordelen van (ontwerp)beschikkingen;

Verkregen toestemming opleveren aan opdrachtgever en overdragen in de beheeromgeving RVB;

Administratie en registratie van processtappen en documenten in diverse systemen.

Essentiële competenties:

De aangeboden kandidaat bezit de competenties:

Resultaatgerichtheid;

Analytisch vermogen;

Klantgerichtheid;

Nauwkeurigheid;

Initiatief;

Samenwerken;

Schriftelijk communiceren;

Adviesvaardigheid;

Plannen en organiseren.

Organisatie & directie

Rijksvastgoedbedrijf

Het Rijksvastgoedbedrijf is de grootste opdrachtgever in Nederland op het gebied van vastgoed. Wij zijn een professionele organisatie met een enorme hoeveelheid beschikbare kennis en ervaring. We beheren ruim 12,4 miljoen vierkante meter bruto vloeroppervlak aan gebouwen en circa 94.000 hectare grond. Onze medewerkers ontwikkelen en beheren onder meer rechtbanken, kazernes, magazijnen, kantoren, musea, gevangenissen, gerechtsgebouwen, paleizen en monumenten.

Bij het Rijksvastgoedbedrijf werken project- en procesmanagers, inkopers, contractmanagers, gebouwbeheerders, juristen, restauratiespecialisten, ingenieurs en architecten. Maar ook ecologen en kunsthistorici. Wij zorgen voor beheer en onderhoud, aan- en verkoop, nieuwbouw, verbouw en renovatie én ontwikkeling en herontwikkeling van gebouwen en terreinen.

 

Directie, Afdeling, Sectie en Cluster

De directie Vastgoedbeheer is verantwoordelijk voor het beheer van de gebouwen, gebouw gebonden (technische) installaties en terreinen en gronden van het Rijksvastgoedbedrijf, zowel in de fase van (tijdelijk) gebruik als leegstand.

De afdeling Assetmanagement vervult de eigenaars- of verhuurdersrol van panden en

object van het Rijksvastgoedbedrijf. Voor de Rijksportefeuille is het Rijksvastgoedbedrijf eigenaar van het vastgoed met alle daarbij behorende rechten en plichten. Voor de Defensieportefeuille treedt het Rijksvastgoedbedrijf op namens de materieelbeheerder van het vastgoed. De afdeling is onderverdeeld in zes secties: Asset Kantoren, Asset Justitie en Veiligheid, Asset Specialties en Bijzondere Specialties, Asset Defensie, Inspecties en Instandhouding en Omgevingsmanagement.

Cluster Verkrijgen vergunningen

Het cluster Verkrijgen vergunningen is onderdeel van de sectie Omgevingsmanagement en

wij verkrijgen, bewaken en beheren het procedureel juridische proces van toestemmingen op het gebied van milieu, natuur, bouwen, reclame, inrit, sloop en kap.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Eis 8: In verband met de werkzaamheden is het een eis dat een positieve referentie omtrent integriteit verifieerbaar is. Daarnaast dient de kandidaat een Verklaring Omtrent Gedrag te kunnen overleggen binnen 4-6 weken na start van de opdracht.KlantGewijzigd
  • Eis 1: De aangeboden kandidaat heeft minimaal HBO werk en denkniveau aangevuld met kennis van de WABO. Dit kan worden aangetoond door een afgeronde HBO opleiding of minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring als vergunning aanvrager/verlener. Toelichting: Deze afgeronde en erkende opleidingen moet duidelijk zijn benoemd in het CV van de kandidaat. Benoem bij elke opleiding of deze is afgerond en wanneer het diploma is behaald. Bij het niet benoemen of het diploma is behaald zal de aanbieding terzijde worden gelegd.KlantGewijzigd
  • Eis 2: De aangeboden kandidaat beschikt over: - Minimaal 5 jaar ervaring met het voorbereiden en aanvragen en/of verlenen van WABO toestemmingen op in ieder geval het gebied milieu - Ervaring met het voeren van overleg met/als bevoegd gezag. Toelichting: Deze kennis moet duidelijk zijn benoemd in het CV van de kandidaat. Benoem bij welke opdrachtgever deze werkervaring is opgedaan en de periode [mm-jjjj]. Bij het niet benoemen van het aantal jaren waarin de kennis is opgedaan en bij welke opdrachtgever, zal de aanbieding terzijde worden gelegd.KlantGewijzigd

De Wensen

  • Eis 9: Wij verzoeken u graag te vermelden op welke basis u deze opdracht aanneemt.
  • Wens 1: De mate van ervaring met het aanvragen van omgevingsvergunningen Aspecten: • Inhoudelijke kennis van en ervaring met Natuurwetgeving; • ervaring in het aanvragen van WABO toestemmingen; • kennis van de OmgevingswetHandmatig toegevoegd
  • Wens 2: De mate van ervaring met het werken in teamverband bij vergunning trajecten waar meerdere vergunning disciplines/specialisten samenwerken. Aspecten: • Samenwerken met specialisten verdeeld over verschillende vestigingen • Ervaring met het werken met/in een projectorganisatie • Vergunning trajecten waar meerdere vergunningprocedures / onderzoeken samenhangen en/of komen.Handmatig toegevoegd
  • Wens 3: De mate van ervaring met het aanvragen van vergunningen voor de Rijksoverheid / Defensieobjecten. Aspecten: - Heeft ervaring met de werkwijze binnen de Rijksoverheid en de DefensieobjectenHandmatig toegevoegd
  • Wens 4: De mate van beschikbaarheid in uren Aspecten: - Is 36 uur beschikbaarHandmatig toegevoegd

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox