Gemeente Peel en Maas

Adviseur Omgevingsontwikkeling

Gemeente Peel en Maas

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Gemeente Peel en Maas ontvangt nog altijd een toenemend aantal verzoeken op het gebied van woningbouw, mede ingegeven door het coalitieprogramma waarin bouwen en wonen in de volle breedte terugkomt. Ook op het gebied van landbouw en veeteelt (omschakeling, sanering) en bedrijvigheid staan ontwikkelingen niet stil. Om deze reden zoekt de Gemeente Peel en Maas per direct ondersteuning op het gebied van ruimtelijke procedures. De variatie in type procedures is groot: van bestemmingsplannen tot aan behandeling principeverzoeken, maar ook zogenaamde win-win kavels en bijbehorende bestemmingsplanwijzigingen.

Werkzaamheden:

·         Het voeren van gesprekken met aanvragers over de inhoud van initiatieven, vaak op locatie;

·         Het voeren van gesprekken met bestuurders over de politieke context en beleidsruimte, gerelateerd aan concrete initiatieven;

·         Beoordeling initiatief op de werkwijze van Gemeente Peel en Maas (zoals het denken in doelen, vanuit het perspectief van het dorp, gerelateerd aan de spanningsbogen uit de Kaderstelling);

·         Het begeleiden en opstellen van complexe ruimtelijke procedures, zoals uitgebreide omgevingsvergunningen en bestemmingsplannen.

De functie van Adviseur Ruimtelijke Procedures wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Vrije vervanging van de Adviseur Ruimtelijke Procedures is niet mogelijk. Het gevolg hiervan is dat er in de praktijk sprake zal zijn van een dienstbetrekking, waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een ZZP'er.

ZZP’ers die voor deze opdracht in aanmerking willen komen kunnen zich laten detacheren via een detacheringsbureau of payroll-bedrijf, dat dan de offerte indient.

Kandidaatomschrijving

De kandidaat die de Gemeente Peel en Maas zoekt heeft ervaring met de begeleiding van complexe ruimtelijke procedures, waaronder uitgebreide omgevingsvergunningen en bestemmingsplannen. De adviseur moet op een Peel en Maas wijze kunnen werken, oftewel heeft uitstekende sociale en contactuele eigenschappen en is iemand die de taal van de adviseur en de klant moeiteloos kan verbinden. Hij / zij heeft ook een flinke dosis creativiteit om met inwoners en hun wensen te werken met de gestelde kaders en wetgeving. De competenties zoals omschreven zullen door de opdrachtgever worden beoordeeld tijdens het gesprek

Interviewplanning

Gemeente Peel en Maas nodigt 5 kandidaten uit voor een gesprek. De gesprekken zullen plaatsvinden in de week van 10 januari 2022. Wij verzoeken de kandidaten hier uitdrukkelijk rekening mee te houden. Contact over de opdracht en/of procedure loopt uitsluitend via de Inhuurdesk Banenplein Limburg. Wij verzoeken u dan ook vriendelijk hierover geen contact met gemeente Peel en Maas op te nemen. Heeft u zich nog niet geregistreerd als aanbieder op banenpleinlimburg.nl, dan adviseren wij u hiervoor op korte termijn zorg te dragen. U kunt helaas zonder registratie geen offertes indienen voor de lopende opdrachten. Na goedkeuring van de registratie kunt u via www.banenpleinlimburg.nl offertes indienen voor nieuwe opdrachten.

Toelichting op rooster

Maandag is een vaste werkdag op locatie bij de gemeente Peel en Maas, of zijn de mensen in geval van thuiswerken wel goed bereikbaar. Overige werkdagen zijn in overleg bespreekbaar.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Beschikbaarheid Op CV aantoonbaar op maandag van 09.00 uur tot minimaal 14.00 uur op locatie gemeente Peel en Maas aanwezig of bereikbaar kunnen zijn. Vermeld dit duidelijk op het CV!
  • Opleiding Op cv aantoonbaar minimaal een afgeronde Hbo-opleiding
  • Werkervaring Op cv aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring opgedaan in de afgelopen 7 jaar met de begeleiding van complexe ruimtelijke procedures binnen een gemeentelijke organisatie. Referentie vereist

De Wensen

  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze gesprekken worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. - Goed voorbereid op het gesprek/ ingelezen over de gemeente Peel en Maas 10% - Competenties: Kundig,  Daadkrachtig, Bescheiden, Politiek bestuurlijk sensitief, Communicatief vaardig 20%
  • Beschikbaarheid Op CV aantoonbaar beschikbaar per 1 februari 2022 voor de periode van minimaal een half jaar, voor tenminste 24 uur per week. Vermeld dit duidelijk op het CV!
  • werkervaring Op cv aantoonbaar werkervaring opgedaan met procesregie en op het terrein van planologie.
  • Werkervaring Op cv aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring opgedaan in de afgelopen 10 jaar binnen een gemeentelijke organisatie van vergelijkbare omvang binnen een plattelands gemeente op het gebied van ruimtelijke procedures.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox