Provincie Utrecht
max €115 per uur
Utrecht
32 uur per week
10 oktober 2024
10 april 2025
Organisatie
Goedopweg (www.goedopweg.nl) is een samenwerkingsverband tussen de provincie Utrecht, de gemeentes Utrecht en Amersfoort, Rijkswaterstaat Midden Nederland en het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. Op projectniveau werken wij ook samen met andere partners.
Goedopweg is gehuisvest bij de Provincie Utrecht, en o.a. de inhuur uitvragen en andere inkooptrajecten van Goedopweg verlopen via de provincie. De provincie streeft ernaar een waardevolle bijdrage leveren aan de oplossing van maatschappelijke vraagstukken. Of het nu gaat om mobiliteit, natuur of cultuur de provincie speelt slagvaardig in op ontwikkelingen in de samenleving.
Wat wij doen: samen werken aan bereikbaarheid, leefbaarheid en duurzame mobiliteit
Regio Utrecht is hét trefpunt van ons land. Zorgeloze mobiliteit in 2050 voor alles en iedereen is onze grote ambitie. Daarom werken rijks- en regionale overheden zelf en gezamenlijk aan het bereikbaar en leefbaar houden van de regio en zetten we erop in om iedere Utrechter emissieloos te laten reizen in 2050. Goedopweg richt zich daarbij vooral op kortetermijnoplossingen en projecten, met een sterke focus op gedragsbeïnvloeding en mobiliteitsmanagement. Daarbij gaat het vaak om nieuwere concepten zoals het beïnvloeden van reizigersgedrag, smart mobility oplossingen en het samenwerken met werkgevers en specifieke sectoren zoals de onderwijssector. Het bedrijfsleven werkt hard mee aan een betere bereikbaarheid van de regio en verduurzamen van de mobiliteit. Veel bedrijven ontwikkelen duurzaam mobiliteitsbeleid en stimuleren hybride- en thuiswerken, en ov- en (e)fietsgebruik bij medewerkers.
Bij het stimuleren van ander reisgedrag werken we binnen Goedopweg met een onderverdeling in verschillende doelgroepen. Binnen het deelprogramma werkgevers- en gebiedsgerichte benadering richten we ons op de doelgroep werkgevers. Hieronder vallen allerlei projecten en activiteiten die erop gericht zijn werkgevers en medewerkers te stimuleren om niet of minder vaak met de fossiel aangedreven auto te reizen, bijvoorbeeld door thuis te werken als dat kan en meer gebruik te maken van de fiets, het OV en/of deelmobiliteit.
Om dit te bereiken onderscheiden we aantal verschillende, inmiddels beproefde werkwijzen: a) Het individueel ondersteunen van werkgevers om hun mobiliteitsbeleid (inclusief bijbehorende regelingen) te verduurzamen. Voor de doelgroep mkb werkgevers is een toegesneden aanpak ontwikkeld. b) Het gebieds- en branchegericht ondersteunen van gedeelde ambities van werkgevers, veelal in nauwe samenwerking met overheden, vervoerders en koepelorganisaties. c) Inzet van werkgeversbenaderingen voor zogenaamde specials, denk bijvoorbeeld aan wegwerkzaamheden d) Vervullen van een platformfunctie (online en offline) waar werkgevers relevante kennis en inzichten kunnen halen, ervaringen kunnen delen, inspiratie kunnen opdoen.
Vanwege het vertrek van een teamlid zoeken wij een adviseur die direct van start kan gaan met het ondersteunen van werkgevers in Utrecht met hun vragen rondom duurzame mobiliteit.
Opdracht
We zoeken een adviseur met ruime ervaring in het samenwerken met en adviseren van werkgevers in de regio Utrecht op het gebied van (het stimuleren van) duurzaam mobiliteitsbeleid. Je weet hoe je werkgevers in beweging krijgt. Als adviseur/coach overzie je zowel het vakinhoudelijke als het procesmatige speelveld goed, en je snapt wat er aan inhoudelijk advies, proces en activiteiten nodig is om werkgevers daadwerkelijk stappen te laten zetten richting (nog) duurzaam(er) mobiliteitsbeleid.
Je beschikt over de juiste interventie skills om werkgevers nog meer in beweging te krijgen en daardoor de relatie met werkgevers verder te versterken. Je maakt zoveel mogelijk concrete afspraken/deals met werkgevers of groepen werkgevers, en je ondersteunt en faciliteert hen indien gewenst om de beoogde resultaten te bereiken.
Ook beschik je over de capaciteiten om groepen werkgevers te enthousiasmeren en benodigde kennis op een begrijpbare manier te delen. Denk bijvoorbeeld aan het houden van presentaties, organiseren en geven van workshops en webinars.
Door nauw samen te werken met werkgevers signaleer je ook nieuwe thema’s die voor de verduurzaming van mobiliteit relevant zijn. Je draagt bij aan het ontwikkelen van nieuwe kennis of kennisdeling, of aan de ontwikkeling van nieuwe acties voor deze doelgroep. Hierbij heb je extra aandacht voor duurzaamheids- en branchegerichte problemen, uitdagingen en kansrijke oplossingen.
De kern van je taak is het uitbreiden van de relaties die Goedopweg heeft met werkgevers. Dit doe je door 1-op-1 ondersteuning te bieden aan reeds bij Goedopweg aangesloten werkgevers, als ook het aansluiten van nieuwe werkgevers Dit bereik je onder andere door het aanbieden en uitvoeren van een mobiliteitsscan en de andere tools waarover Goedopweg beschikt. Daarnaast vervul je deze rol in de gebiedsgerichte aanpakken van Goedopweg, waarin groepen bedrijven samenwerken aan gedeelde ambities om de mobiliteit en bereikbaarheid duurzamer te maken. Samen met de gebiedsregisseurs ondersteun je de werkgevers hierin. Belangrijk onderdeel is ook het bijhouden van het relatiemanagementsysteem van Goedopweg.
Ook verwachten we van je dat je meewerkt aan het door ontwikkelen van de Goedopweg werkgeversbenadering. Dit gaat over zowel de inhoudelijke thema’s, als de gestructureerde aanpak als de wijze van samenwerken met werkgevers. Nieuwe proposities, kansrichtingen, innovaties en communicatievormen.
Dit vraagt dat je ervaring en netwerk hebt met werkgevers in de regio en/of sterk bent in het opbouwen en onderhouden van een effectief netwerk, zowel op bestuurlijk/directie als operationeel/werkvloer niveau (netwerk op CEO- en directeurenniveau is een pré). Je begrijpt vanuit de inhoud en processen welke issues het meest relevant zijn en welke oplossingsrichtingen het meest kansrijk en effectief zijn. Je hebt actuele HR-kennis, specifiek over arbeidsvoorwaarden, WKR, fiscaliteit en vitaliteit. Ook zien we in toenemende mate de relevantie van nieuwe thema’s zoals elektrificeren (geel en maar vooral grijs wagenpark) en laden, en de impact van zero-emissie zones, hybride werken en spreiden van werk op bedrijfsprocessen van werkgevers.
Je gaat werken in het werkgeversteam van Goedopweg. Het team staat onder leiding van een deelprogrammamanager, bijgestaan door een programma coördinator. Je zult ook veel inhoudelijk samen met je Goedopweg collega’s van o.a. Gedragsbeïnvloeding & Communicatie, Monitoring & Evaluatie, Slimme Mobiliteit en de Hinderaanpak.
Competenties
Stap 2: Selectie tien (10) Offertes die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden in onderlinge vergelijking op de in de Offerteaanvraag genoemde “selectiecriteria te beoordelen in Stap 2”. De tien (10) Offertes die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor Stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige Offertes worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de tien (10) offertes van in onderlinge vergelijking op de volgende gunningscriteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De drie (3) Offertes die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria gaan door naar Stap 4 (Selectiegesprek). De kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de Opdrachtgever nader geverifieerd in hoeverre de betreffende Offertes voldoen aan de minimumeisen en criteria die genoemd zijn bij Stap 2 en Stap 3. Daarnaast wordt getoetst op de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal Stap 3 van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de Gegadigde die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Alle overige Inschrijvers worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Uurtarief maximaal €115,- exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon werk;
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja. Samenwerkdagen op locatie op Maandag.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op locatie centraal in Utrecht op maandag 14 oktober 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox