Rijkswaterstaat
max €91 per uur
Utrecht
36 uur per week
01 januari 2020
31 december 2020
Adviseur inkoop en contracten Aanleg en Onderhoud SRQ129244 Opdrachtomschrijving Eén Rijkswaterstaat In de opdracht van adviseur inkoop en contracten ben jij verantwoordelijk voor de uitvoering van een Prestatiecontract en bijbehorende benoemde activiteiten. Jij levert jouw expertise bij het bepalen van de marktbenadering van benoemde activiteiten, het opstellen van het inkoopplan waarin de omvang, bijbehorende kaders, wensen en eisen op een juiste wijze zijn vertaald en zijn afgestemd op ontwikkeling in de markt. Jij draagt bij aan de beheersing van het contract. Dit doe je binnen een afgebakend project met een gering afbreukrisico (politiek/ bestuurlijk en/of technisch/ veiligheidkritisch). Jij houdt bij of het contract volgens afspraak worden uitgevoerd. Jij adviseert over het waarborgen van de beheersbaarheid van het contract tijdens de looptijd. Je bent betrokken bij de uit te voeren systeem- en procestoetsen. Jij hebt daarbij een signalerende en adviserende rol. (Dreigende) afwijkingen rapporteer je tijdig en op overzichtelijke wijze. Ook kom je met een advies over passende beheersmaatregelen.. Je draagt bij aan het optimaliseren van processen binnen het contractmanagement. Samen met anderen Je bent hét aanspreekpunt binnen en buiten Rijkswaterstaat. Je werkt nauw samen met de contractmanager, het projectteam en de opdrachtgever. Je stemt af met opdrachtgever/ afnemer en opdrachtnemer/ leverancier over de inhoud van het contract. Hierbij kun je de opdrachtnemer/ leverancier aanspreken op contractafspraken waarbij je altijd het doel van het contract voor ogen houdt. Verder realiseer je een juist informatieniveau over afgebakende onderdelen van het inkoop- en contractmanagement/contracteringsproces en communiceer je hierover. Elke dag beter Je levert een bijdrage aan het verbeteren van jouw vakgebied. Dit doe je door jouw kennis up to date te houden en deze kennis in te zetten om de inkoop- en contracteringsprocessen binnen Rijkswaterstaat te verbeteren. Je levert een aantoonbare bijdrage aan de verbetering en standaardisering van inkoop en contractbeheersing proces. Je signaleert, analyseert ontwikkelingen die de uitvoering van het inkoop- en contractproces kunnen beïnvloeden en je adviseert hierover. Verder deel je actief jouw kennis en ervaring op het vakgebied binnen het team. Tot slot is het borgen van kwaliteit van kennis een belangrijk aspect in jouw werk.
(let op! Criteria in JOB zijn leidend) Afgeronde HBO opleidingKennis en ervaring Je hebt een afgeronde opleiding in een relevante richting. Je hebt relevante ervaring (minimaal 3 jaar) op het gebied van contractmanagement. Je heeft aantoonbare ervaring op het gebied van advisering. Je hebt aantoonbare kennis van UAV-GC, ARBIT/ ARVODI, EMVI, ISO 9001, SCB, Je hebt basiskennis van risicomanagement, SE, projectbeheersing, kwaliteitsnormering, relevante contractmodellen prestatiecontracten,) en aanbestedingswetgeving. Je hebt kennis van de werkwijze Aanleg en Onderhoud in relatie tot het eigen werk. Het is een pre als je ervaring hebt met Best Value. Je hebt minimaal 1 jaar recente en relevante kennis en ervaring met werken in de civiele sector.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox