Gemeente Schagen

Adviseur inkoop

Gemeente Schagen

  • max €100 per uur

  • Noord-Holland

  • 20 uur per week

  • Inkoop
  • 15 februari 2026

  • 31 juli 2026

De opdracht­omschrijving

Als tijdelijk Adviseur Inkoop zorg je ervoor dat de behoefte van de gemeente rechtmatig en doelmatig wordt ingekocht of wordt aanbesteed via Mercell.
Je voert zelfstandig de werkzaamheden uit in de diverse fases van de aanbestedingsprocedures voor diensten, werken en leveringen. Dit betreffen zowel de meervoudig onderhandse als Europese aanbestedingsprocedures.
Ook het sparren en delen van kennis met de andere inkoopadviseurs, projectleiders en andere collega’s behoort tot de werkzaamheden.
Je levert een bijdrage aan de inkoopprofessionalisering.

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden

  • Je bent procesbegeleider bij aanbestedingen (gemeente breed, zowel  meervoudig onderhands als Europees) vanaf de vraag van de interne klant tot en met de archivering en alle stappen in het proces hier tussen in
  • Je handelt de aanbestedingen en inkoopacties af in het aanbestedingsplatform Mercell
  • Je geeft gevraagd en ongevraagd inkoopadvies
  • Je werkt nauw samen met je collega inkoopadviseurs
  • Je stelt (mede) aanbestedingsdocumenten op en gebruikt daarvoor de formats van de gemeente;
  • Je ziet toe op de uitvoering van het gemeentelijke inkoopbeleid en bewaakt (mede) dat aanbestedingen binnen de geldende wet- en regelgeving wordt uitgevoerd. 


Resultaat 
-   Raamovereenkomst ingenieursdiensten grijs
-   Raamovereenkomst ingenieursdiensten blauw
-   Raamovereenkomst onderhoud civieltechnische kunstwerken
-   Aanschaf diverse bedrijfswagens




Kandidaatomschrijving

Kandidaatomschrijving
Als adviseur inkoop heb je een klantvriendelijke en dienstverlenende instelling. Communiceren doe je vlot en begrijpelijk op verschillende niveaus. Je bent goed in het bewaken van planning en voortgang. Je organiseert je werk op een efficiënte manier en vertrouwt op je werkwijze en gemaakte keuzes.

Als persoonlijkheid kom je sterk naar voren als iemand die resultaat- en klantgericht opereert. Je voelt je verantwoordelijk voor de te behalen resultaten en je beschikt over creatief denkvermogen, alsmede het vermogen om te kunnen samenwerken met diverse partijen. Daarnaast ben je iemand die initiatiefrijk en servicegericht te werk gaat. 
Van de kandidaat wordt verwacht dat deze van de start van de werkzaamheden direct zelfstandig de werkzaamheden kan uitvoeren.

Competenties
-  Uitstekende communicatieve vaardigheden / gesprekstechnieken / overtuigingskracht
-  Sterk in plannen / organiseren
-  Analytisch
-  Professioneel en representatief
-  Resultaatgericht
-  Zelfstandig
-  Flexibel


Daarnaast vragen wij van de kandidaat
-  minimaal een afgeronde Hbo-opleiding en ben je in het bezit van Nevi 1 (publiek) of hebt een gelijkwaardige
   inkoopopleiding gevolgd. Nevi 2 (publiek) is een pré
-  4 jaar relevante werkervaring als adviseur inkoop bij een publiekrechtelijke organisatie
-  meerjarige werkervaring met het begeleiden en uitvoeren van aanbestedingsprocedures, incl  EU-aanbestedingen
-  een gedreven en verbindende teamspeler die weet in te spelen op nieuwe ontwikkelingen
-  organisatiesensitiviteit en hebt gevoel voor diversiteit in belangen
-  ervaring met het aanbestedingsplatform Mercell is een pré.


Interviewplanning

De interviews staan gepland in week 5-2026

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Opleiding Kandidaat heeft een HBO werk- en denkniveau. Dit blijkt uit het CV.
  • Opleiding Kandidaat is in het bezit van het diploma Nevi 1 (publiek) of vergelijkbaar. Dit blijkt uit het CV.
  • Werkervaring Kandidaat heeft 4 jaar recente werkervaring als adviseur inkoop bij een publiekrechtelijke organisatie. Dit blijkt uit het meegezonden CV. Referentie vereist
  • Werkervaring Kandidaat heeft 3 jaar werkervaring met het begeleiden en uitvoeren van aanbestedingsprocedures, incl EU-aanbestedingen. Dit blijkt uit het meegezonden CV. Referentie vereist

De Wensen

  • Opleiding Kandidaat is in het bezit van het diploma Nevi 2 (publiek). Dit blijkt uit het meegezonden CV.
  • Werkervaring Kandidaat heeft > 4 jaar werkervaring als adviseur inkoop bij een publiekrechtelijke organisatie.
  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Tijdens het interview wordt de kandidaat onder andere getoetst op de gewenste competenties en de mate van geschiktheid voor de uit te voeren werkzaamheden.
  • Werkervaring Kandidaat heeft > 3 jaar werkervaring met het begeleiden en uitvoeren van aanbestedingsprocedures, incl EU-aanbestedingen. Dit blijkt uit het meegezonden CV.
  • Werkervaring Kandidaat heeft relevante werkervaring met het aanbestedingsplatform Mercell. Dit blijkt uit het meegezonden CV.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
16 januari 2026 om 16:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox