Rijkswaterstaat

Adviseur inkoop

Rijkswaterstaat

  • max €91 per uur

  • Utrecht

  • 36 uur per week

  • Inkoop
  • 03 oktober 2022

  • 02 oktober 2023

De opdracht­omschrijving

Eén Rijkswaterstaat

De adviseur inkoop is verantwoordelijk voor uitvoering, ondersteuning, analyses en advisering bij het inkoopproces voor Ingenieurs- en adviesdiensten. Je bereidt de contracten voor en/of adviseert bij de realisatie ervan.

Je werkt bij een landelijke afdeling (ICM-Landelijk). Jij fungeert als vraagbaak voor inkoopzaken en je zorgt voor duidelijke informatievoorziening. Ook heb je regelmatig contact met stakeholders en andere relevante disciplines om zaken af te stemmen en kennis uit te wisselen. De nieuwste ontwikkelingen zet je om naar praktische verbeteringen van jouw vakgebied en het werkproces aanleg en onderhoud. Verder lever je een aantoonbare bijdrage aan kwaliteits- en kennisborging.

Als inkoopadviseur stel je het inkoopplan op. Hierbij houd je rekening met inkoopstrategieën, actuele kaders en wet- en regelgeving t.b.v. uitvragen onder diverse raamovereenkomsten, Meervoudig Onderhandse (MVO) en Europese aanbestedingen (EU). Jouw inkoopplan stem je af op de mogelijkheden en ontwikkelingen binnen de diverse raamovereenkomsten en het beleid van Rijkswaterstaat. Jouw focus ligt op inkooptraject. Jij levert de inkoopinhoudelijke kant van een contract en ziet toe op de consistentie van het geheel. Je organiseert het aanbestedingsproces dit houdt in dat je met diverse andere teams binnen RWS die een rol in het proces hebben efficiënt en klantgericht moet afstemmen. Jij bent communicatief zowel schriftelijk als ook mondeling sterk ontwikkeld. Jij ziet toe op de consistentie van het geheel. Je adviseert bij de uitvoering over de naleving van het contract bij contractwijzigingen.

Samen met anderen

Je werkt nauw samen met collega’s binnen en buiten projecten. Je fungeert als vraagbaak voor inkoop- en contractzaken. Je adviseert over inkoopbeleid/keuzes van Rijkswaterstaat en werkt samen met de behoeftesteller aan de beoordelingscriteria conform de M.A.R.K. methodiek. Je onderhoudt contacten met stakeholders, zowel interne als ook met de markt kant. Verder realiseer je een juist informatieniveau over afgebakende onderdelen van het inkoop- en contractmanagement / contracteringsproces en communiceer je hierover.

Elke dag beter

Je levert een bijdrage aan het verbeteren van jouw vakgebied. Dit doe je door jouw kennis up to date te houden en deze kennis in te zetten om de inkoop- en contracteringsprocessen binnen Rijkswaterstaat te verbeteren. Je signaleert, analyseert ontwikkelingen die de uitvoering van het inkoop- en contractproces kunnen beïnvloeden en je adviseert hierover. Tot slot is het borgen van kwaliteit van kennis een belangrijk aspect in jouw werk.

 

Meeste essentiële competenties

  • Je bent resultaatgedreven, aanspreekbaar, dienstverlenend, integer en verbindend
  • Analyserend vermogen
  • Samenwerken
  • Plannen en organiseren
  • Overtuigingskracht
  • Neemt Initiatief
  • Communicatief
  • Gestructureerd

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • E In verband met de werkzaamheden dient de kandidaat een Verklaring Omtrent Gedrag te kunnen overleggen binnen 4-6 weken na start van de opdracht.
  • Eis 1: De aangeboden kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Eis 2: De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar minimaal 3 jaar aantoonbare kennis en ervaring op het gebied van het inkopen van diensten in de publieke sector (overheid)
  • Eis 3: De aangeboden kandiaat heeft de opleiding NEVI 1 of gelijkwaardig afgerond
  • Eis 4: De aangeboden kandidaat heeft aantoonbaar ruime kennis en ervaring met het zelfstandig uitbesteden van Nadere Overeenkomsten, MVO of EU aanbestedingen van dienstverleningsovereenkomsten op basis van BPKV methodiek, waarbij de kandidaat van begin tot het eind het inkoopproces heeft getrokken/uitgevoerd.

De Wensen

  • Wens 1: De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 2 jaar EU- of MVO- aanbestedingen zelfstandig begeleidt in de rol als inkoopadviseur en heeft deze ook afgerond.
  • Wens 2: De aangeboden kandidaat heeft kennis en ervaring van: - Aanbestedingswet en recente relevante jurisprudentie , - Aanbestedingsreglement Werken ARW2016 - de algemene rijksinkoopvoorwaarden als de ARVODI.
  • Wens 3: De aangeboden kandidaat heeft in de rol als inkoopadviseur ruime ervaring met het werken met verschillende teams met afhankelijkheden van elkaar waarbij hij/zij een verbindende en sturende rol had. Deze teams kunnen o.a. bestaan uit inkoper/behoeftesteller/contractmanager/opdrachtgever als ook toekomstige opdrachtnemer.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox