Gemeente Haaksbergen

Adviseur ict

Gemeente Haaksbergen

De opdracht­omschrijving

Wie zijn we
De gemeente Haaksbergen telt ongeveer 25.000 inwoners. De gemeenschap is actief en dynamisch. De gemeente heeft een uitgestrekt, 10.550 hectare, groot buitengebied met een schitterend coulisselandschap en fraaie natuurgebieden. Haaksbergen ligt in de zuidoosthoek van Twente (provincie Overijssel) aan de Duitse grens.
De gemeente Haaksbergen heeft de ambitie een toekomstbestendige, zelfstandige netwerkgemeente te worden. Dit betekent dat Haaksbergen sterk inzet op het voeren van de eigen regie, met de uitvoering zoveel mogelijk op afstand. Het doel naast de wettelijke opgaven is de “Visie Haaksbergen 2030” te realiseren.

Opdrachtomschrijving / Wat je gaat doen
Wij zoeken z.s.m. iemand voor 16 uur die het volgende resultaat kan opleveren:

  • Het verder inrichten van processen. Sinds 1 januari 2023 is onze Infrastructuur (IT) ondergebracht bij gemeente Hengelo. Dit heeft tot gevolg dat een aantal processen niet  goed is afgestemd. Denk hierbij aan instroom, doorstroom, uitstroom proces en de meldingen proces in topdesk. Jij neemt de regie en denkt na over hoe dit proces efficiënt ingericht kan worden en gaat dit ook regelen in samenwerking met alle partijen
  • Een bijgewerkt overzicht van onze contracten. Er dient weer een goed overzicht te komen van onze lopende contracten met leveranciers die veranderd is door de uitplaatsing van onze IT. Ook dient dit financieel vertaald te worden, zodat wij in control zijn op onze budgetten.
  • Implementatie van de nieuwe organogram. De organisatie gaat van 9 naar 10 teams en dit heeft gevolgen voor de bedrijfsvoeringsprocessen. Deze dienen hierop aangepast te worden. Jij hebt de regie en bent verantwoordelijk dat dit in gang gezet wordt.

Naast het leveren van de bovenstaande resultaat ben jij ook beschikbaar voor het opvangen van operationele vragen/knelpunten vanuit de organisatie mbt IT die niet bij gemeente Hengelo thuis horen. Je regelt dat deze vragen worden beantwoord/opgelost (zelf of via de juiste partijen)

De Eisen

  • Bij eventuele gunning wordt er op verzoek van Opdrachtgever een VOG aangevraagd voor de kandidaat, (eventuele) kosten worden niet door Opdrachtgever vergoed.
  • De kandidaat heeft minimaal 2 jaar relevante werkervaring als ICT adviseur of soortgelijk.
  • De kandidaat heeft minimaal een afgeronde hbo-opleiding ICT of bedrijfskunde
  • De kandidaat werkt minimaal 2 dagen per week op locatie (dinsdag en vrijdag). Hybride werken is geen optie.
  • Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie bij de gemeente. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detacheringsbasis ( = met loonuitbetaling) laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan. Indien blijkt dat dit criterium niet naar waarheid is ingevuld wordt de opdracht per direct beëindigd.

De Wensen

  • De kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring met een het werken voor een gemeente en/of overheidsinstelling.
  • De kandidaat heeft kennis en ervaring met digitale systemen zoals Topdesk, contractmanagement en financiën.
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Communicatief vaardig - Dienstverlenend - Teamspeler - Analytisch

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox