Gemeente Haaksbergen

Adviseur ICT

Gemeente Haaksbergen

De opdrachtĀ­omschrijving

Wie zijn we
De gemeente Haaksbergen telt ongeveer 25.000 inwoners. De gemeenschap is actief en dynamisch. De gemeente heeft een uitgestrekt, 10.550 hectare, groot buitengebied met een schitterend coulisselandschap en fraaie natuurgebieden. Haaksbergen ligt in de zuidoosthoek van Twente (provincie Overijssel) aan de Duitse grens. De Duitse buurgemeente Stadt Ahaus is partnergemeente. Haaksbergen en Ahaus vormen samen de as van de Euregio, een grensoverschrijdend samenwerkingsverband.
De gemeente Haaksbergen heeft de ambitie een toekomstbestendige, zelfstandige netwerkgemeente te worden. Dit betekent dat Haaksbergen sterk inzet op het voeren van de eigen regie, met de uitvoering zoveel mogelijk op afstand. Het doel naast de wettelijke opgaven is de “Visie Haaksbergen 2030” te realiseren.

Wij zoeken z.s.m. iemand voor 36 uur die het volgende resultaat kan opleveren:

  • Herinrichten van processen. Sinds 1 januari 2023 is onze Infrastructuur (IT) ondergebracht bij gemeente Hengelo. Dit heeft tot gevolg dat een aantal van onze interne processen niet goed is afgestemd op werkprocessen van Hengelo. Denk hierbij aan instroom,doorstroom,uitstroom proces en de meldingen proces in topdesk. Jij neemt de regie en denkt na over hoe dit proces efficiënt ingericht kan worden en gaat dit ook regelen in samenwerking met alle partijen
  • Een bijgewerkt overzicht van onze contracten. Er dient weer een goed overzicht te komen van onze lopende contracten met leveranciers die veranderd is door de uitplaatsing van onze IT. Ook dient dit financieel vertaald te worden, zodat wij in control zijn op onze budgetten.
  • Implementatie van de nieuwe organogram. De organisatie gaat van 9 naar 10 teams en dit heeft gevolgen voor de bedrijfsvoeringsprocessen. Deze dienen hierop aangepast te worden. Jij hebt de regie en bent verantwoordelijk dat dit in gang gezet wordt.

Naast het leveren van de bovenstaande resultaat ben jij ook beschikbaar voor het opvangen van operationele vragen/knelpunten vanuit de organisatie mbt IT die niet bij gemeente Hengelo thuis horen. Je regelt dat deze vragen worden beantwoord/opgelost (zelf of via de juiste partijen)

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Minimaal een afgeronde hbo-opleiding, richting ICT of bedrijfskunde
  • Minimaal 1 jaar relevante ICT-ervaring
  • Bij eventuele gunning wordt er op verzoek van Opdrachtgever een VOG aangevraagd voor de kandidaat, (eventuele) kosten worden niet door Opdrachtgever vergoed.

De Wensen

  • Ervaring met digitale systemen zoals Topdesk, contractmanagement en financiĆ«n
  • De gesprekken vinden plaats op woensdag 1 maart tussen 12:00 en 16:00
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Communicatief vaardig - Dienstverlenend - Kan goed samenwerken - Weet snel tot de kern te komen
  • Aantal jaren relevante ICT-ervaring
  • Relevante ICT-ervaring binnen een gemeente of overheidsorganisatie

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox