Gemeente Hattem

Adviseur Grondzaken

Gemeente Hattem

De opdracht­omschrijving

Adviseur Grondzaken

Ben jij een gestructureerde en zorgvuldige duizendpoot? Word jij er blij van om je in steeds verschillende, juridische dossiers te verdiepen die te maken hebben met grondzaken binnen een gemeente? Heb jij affiniteit met het opstellen van privaatrechtelijke contracten en vind je het leuk om veel verschillende verzoeken van inwoners of bedrijven af te handelen? Dan zijn wij op zoek naar jou!


De organisatie
De gemeente Hattem is een compacte organisatie die volop in ontwikkeling is. We zijn trots op onze medewerkers die met energie en betrokkenheid aan het werk zijn. Typerend voor onze organisatie is: enthousiaste en ambitieuze organisatiecultuur, korte lijnen met het bestuur en teams waar humor en gedrevenheid heerst. Niet voor niets zijn samenwerken, verbeteren, duidelijkheid en vertrouwen de kernwaarden van de gemeente Hattem.

Plaats in de organisatie
De eenheid Ontwikkeling en Advies levert in intensieve samenwerking en interactie met partners uit onze omgeving (naast bestuur veelal instellingen en maatschappelijke organisaties) voornamelijk richtinggevende beleidsproducten. Als adviseur Grondzaken kom je terecht in een dynamische omgeving.
 
Werkzaamheden

In deze functie zoeken wij een collega die op inhoudelijk, bestuurlijk en administratief vlak adviseert en uitvoert. Jouw kracht zit hem in je veelzijdigheid en je vermogen om samen met collega’s op verschillende terreinen vragen te beantwoorden vanuit jouw juridische kwaliteiten.

De werkzaamheden zijn zeer divers en beslaan het brede gebied van het fysieke domein. Het belangrijkste onderdeel ligt op het gebied van grondzaken en overeenkomsten. Je hebt hierbij steevast een klantgerichte en resultaatgerichte houding.
Het betreft onder andere de volgende werkzaamheden:
  • Afhandelen van klantverzoeken op het gebied van huur, pacht, koop en verkoop van gronden/bedrijfskavels en panden;
  • Ondersteunen bij ruimtelijke verzoeken door het adviseren bij het maken van anterieure overeenkomsten;
  • Contactpersoon voor het beheer van panden en percelen, zakelijke rechten (o.a. sportverenigingen, nutsvoorzieningen, umts-masten, erfpacht, fietspaden, zonnepanelen), vis- en jachtrechten;
  • Opstellen nota grondprijzen;
  • Afhandelen van planschadeverzoeken;
  • Deelname projectgroep transformatie bedrijventerrein ’t Veen naar een gemengd gebied met o.a. woningbouw (m.n. verkabeling van de hoogspanningslijnen);
  • Budgetverantwoordelijkheid Grondzaken.
Wat vragen we van je?
  • Je beschikt over een relevante HBO opleiding zoals MER, bedrijfskunde of bestuurskunde of je hebt een MBO ++ opleiding in een van deze richtingen en ervaring opgedaan op HBO- werk en denk niveau;
  • Je hebt minimaal 5 jaar werkervaring als adviseur vastgoed en/of grondzaken waarvan 3 jaar bij verschillende gemeentes;
  • Je hebt ervaring met complexere erfpachtconstructies;
  • Je hebt ervaring met het opstellen van anterieure overeenkomsten;
  • Je hebt kennis van wetgeving, gemeentelijk beleid, juridisch inzicht en je kwaliteit ligt in het toepassen hiervan op het vakgebied; 
  • Je kunt snel schakelen, goed prioriteiten stellen en omgaan met hectiek;
  • Je bent bestuurlijk sensitief;
  • Je beschikt over goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden;
  • Je bent zorgvuldig, klantgericht en houdt ervan gestructureerd vragen af te handelen.
De kernwoorden die jij bij jezelf herkent zijn: zorgvuldig, klantgericht en resultaatgericht. Ook leer je snel en verbind je zaken gemakkelijk aan elkaar.

Competenties
De gemeente heeft drie competenties benoemd waarvan zij wil dat iedere medewerker in de organisatie ze bezit, dit zijn klantgerichtheid, resultaatgerichtheid en samenwerken.
Daarnaast beschik je over:
- netwerkvaardigheid
- zelfreflectie
- communicatieve vaardigheden
- oordeelsvorming
- leervermogen


 

De Eisen

  • Kandidaat heeft op CV aantoonbaar werkervaring opgedaan met het opstellen van anterieure overeenkomsten.
  • Kandidaat heeft op het CV aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO opleiding.
  • Kandidaat heeft op CV aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring opgedaan in de afgelopen 7 jaar als adviseur grondzaken.
  • Kandidaat heeft op CV aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring opgedaan in de afgelopen 5 jaar als adviseur grondzaken en/of vastgoed bij verschillende gemeentes.
  • Kandidaat heeft op CV aantoonbaar werkervaring opgedaan met complexere erfpachtconstructies.

De Wensen

  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze gesprekken worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. De kandidaat wordt gedurende het gesprek getoetst op de gevraagde kennis, ervaring en competenties zoals beschreven in de kandidaat- en/of opdrachtomschrijving. -Je bent een stevige gesprekspartner, je bent collegiaal en werkt graag in teamverband. -Je beschikt over werkervaring bij een gemeente als adviseur ruimtelijke ordening op het gebied van grondzaken. -Je hebt een goed gevoel voor bestuurlijke verhoudingen; -Je beschikt over goede adviesvaardigheden en uitstekende communicatieve vaardigheden; -Je bent klantgericht, analytisch sterk en zorgvuldig

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox