Het Kadaster

Adviseur Digital Signing

Het Kadaster

De opdracht­omschrijving

Het Kadaster

Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Afdeling Product- en Procesinnovatie van de Directie Landregistratie en Geografie

De afdeling Product- en Procesinnovatie (PPI) onder de Directie Landregistratie en Geografie (LG) richt zich op ontwikkeling van ketenprocessen en productoptimalisaties, veelal door ondersteuning met IT systemen. Daarvoor worden businesscases geformuleerd en nieuwe producten en procesverbeteringen gespecificeerd en gerealiseerd.

De afdeling is op zoek naar tijdelijke versterking met een Adviseur Digital Signing

Opdrachtomschrijving
Het Kadaster is bezig met de vervanging van haar applicatie voor digitale ondertekening op eIDAS -hoog niveau van aan te leveren stukken en de elektronische berichtgeving die daar mee gepaard gaat. Dit betreft een signing oplossing voor ca. 1 mio binnenkomende stukken per jaar, bulksigning van ca. 5 miljoen uitgaande berichten met een gekwalificeerd zegel en incidentele signing van uitgaande besluiten op eIDAS niveau hoog. Stukken bestaan uit PDF documenten en XML bestanden welke beiden ondertekend moeten worden.

Gevraagd wordt een expert op gebied van Digitale ondertekening, die in staat is inhoudelijke adviezen te geven voor de implementatie van Digital Signing Service en deze implementatie waar nodig ook te begeleiden.


Verantwoordelijkheden

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn: 

  • Uitbrengen van (technische) adviezen op het gebied van digitale ondertekening aan onder meer de juristen (bewaarders)
  • Inbreng expertkennis in het deelproject KSS (Kadaster Signing Service)
  • Beoordelen / reviewen van voorgestelde oplossingen
  • Afstemmen van oplossingen met externe partijen als Agentschap Telecom, Logius en QTSA’s.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • U voegt slechts één Nederlandstalig cv van maximaal 3 pagina's A4 toe. Uit dit cv dient te blijken dat u voldoet aan bovenstaande eisen. Indien u naar oordeel van het Kadaster niet voldoet aan de gestelde eisen, of uw cv uit meer dan 3 pagina's bestaat, zal uw offerte terzijde worden gelegd en niet worden meegenomen in de beoordeling van de gunningscriteria. De kandidaat voldoet aan de volgende functie-eisen: - Kennis van eIDAS wetgeving en technische invullingen; - Kennis van regelgeving en actuele richtlijnen van Agentschap Telecom; - Aantoonbare expertise op gebied van PDF signing, PDF versies, LTV, Visual signing, PAdES; - Aantoonbare expertise op gebied van XML signing, XAdES; - Aantoonbare expertise op gebied van bulksigning met handtekening en/of zegel; - Kennis van signing van juridische stukken zoals akten en van het vastgoedproces is een pré. Competenties waar de kandidaat over dient te beschikken: - Goede adviesvaardigheden in woord en geschrift; - Communicatief vaardig; - Kwaliteitsgerich;t - Resultaatgericht en pro-actief; - Overtuigend bij afstemmen en laten accepteren van oplossingen bij externe partijen.
  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 september 2020 of zo spoedig mogelijk tot en met 31 december 2021 voor eerst ca. 24 uur per week (tot 31 december 2020) en aansluitend ca. 8 uur per week (tot 31 december 2021). De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met een jaar (voor 8 uur per week). De opdrachtgever kan de overeenkomst eenzijdig tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van één (1) maand. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. Momenteel is de startdatum ook afhankelijk van de ontwikkelingen en de te volgen maatregelen rondom het Coronavirus. Dit zal in overleg gaan met de inhurende manager.

De Wensen

  • U beschrijft 2 cruciale knelpunten (max. 300 woorden) die zich vaak voor doen in dit soort processen / opdrachten en geeft hierbij aan hoe u deze oplost (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). 
 
 Beoordeling: De mate waarin de knelpunten relevant zijn en de oplossingen aansluiten bij de wensen van het Kadaster.
  • Geef een beschrijving van aanpak (max 400 woorden) hoe u adviezen uitbrengt op het gebied van digitale ondertekening aan bijvoorbeeld juristen (bewaarders).
 
 Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van aanpak aansluit bij de wensen van het Kadaster.
  • U toont duidelijk aan (max. 300 woorden) welke wijze de door u geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). 
 
 Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van het Kadaster en de geschetste situatie hoe hoger de score.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox