Veiligheids- en Gezondheidsregio Gelderland-Midden

Adviseur crisisbeheersing (interim)

Veiligheids- en Gezondheidsregio Gelderland-Midden

De opdracht­omschrijving

Opdrachtgever
VGGM
Veiligheids- en Gezondheidsregio Gelderland-Midden (VGGM) werkt 24 uur per dag, 7 dagen per week aan publieke veiligheid en gezondheid. Wij zijn de Brandweer, GGD, Ambulancezorg, GHOR en Veilig Thuis in Gelderland-Midden en staan klaar voor de ruim 700.000 inwoners uit 15 gemeenten.

Opdracht 
Vanwege werkdruk  binnen de afdeling Crisisbeheersing is VGGM op zoek naar een interim beleidsadviseur crisisbeheersing, 32-36 uur per week voor de periode 1 augustus 2025 tot 1 januari 2026 met de optie tot verlenging.

Wat ga je doen?
Op verschillende plekken binnen de afdeling is verlichting gewenst, onder andere doordat door verloop binnen de afdeling een aantal medewerkers langere tijd taken waarneemt. Hoewel de reguliere vacatures binnenkort weer ingevuld zullen zijn, zijn er achterstanden ontstaan. Het gaat dus niet om vervanging van één reguliere functie, maar we zoeken een beleidsmedewerker die – in overleg met de leidinggevende – bereid is op verschillende plekken bij te springen en verschillende werkzaamheden op zich te nemen. Uiteraard worden hier concrete en passende afspraken over gemaakt. Werkzaamheden kunnen bijvoorbeeld liggen op het gebied van:

  • Het (mede) organiseren van een netwerkdag
  • Weerbaarheid
  • Continuïteitsplan voor de afdeling
  • OTOTEL (Opleiden, Trainen, Oefenen, Toetsen, Evalueren en Leren)
  • GHOR (Geneeskundige Hulpverleningsorganisatie in de Regio)

Gunning
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Indien een kandidaat zich niet kan vinden in de gunningbeslissing van VGGM, wordt hij gedurende vijf (5) kalenderdagen na dagtekening van de bekendmaking van de gunningsbeslissing in de gelegenheid gesteld daartegen bezwaar te maken door een kort geding aanhangig te maken bij de rechtbank Gelderland. In het belang van een snelle en goede voortgang wordt iedere belanghebbende verzocht om VGGM per e-mail via inkoop@vggm.nl tijdig op te hoogte te stellen van het aanwenden van een rechtsmiddel. Door het uitbrengen van een offerte gaat elke kandidaat ermee akkoord dat bovengenoemde termijn van vijf (5) kalenderdagen een vervaltermijn is, en dat het niet uitbrengen van een dagvaarding binnen deze termijn in kort geding zal leiden tot niet-ontvankelijk verklaring van de inschrijver, en verval van iedere aanspraak. Eventuele verzoeken om nadere toelichting op de gunningsbeslissing en een daarop eventueel door de VGGM verstrekte toelichting laten deze vervaltermijn onverlet.

Klachtenprocedure
Indien u een klacht heeft, kunt u het klachtenformulier en de procedure klachtenafhandeling bij Aanbestedingen Veiligheidsregio’s per e-mail opvragen via inkoop@vggm.nl. Klachten hebben betrekking op aspecten van de DAS procedure. Klachten kunnen niet gaan over het aanbestedingsbeleid van VGGM. Het indienen van een klacht zet deze procedure niet stil.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s A4, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring en opleidingen van de kandidaat. VGGM behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam en start- en einddatum van de werkzaamheden te zijn vermeld.
Onder een referentie verstaan wij een overzichtelijke omschrijving van minimaal één eerdere opdracht. Hierin moet tot uitdrukking komen wie de opdrachtgever was, de begin- en einddatum van de opdracht en het aantal uren per week. Elke referentie moet de mogelijkheid bieden contact op te nemen met de voormalige opdrachtgever, hetgeen in zijn algemeenheid alleen zal gebeuren als de kandidaat in aanmerking komt voor een interview.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg
Is hybride werken mogelijk: Geteeltelijk hybride werken is mogelijk. Regelmatige aanwezigheid op de werkvloer is vereist.

 

De Eisen

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen mobiel.
  • Beschikbaar per 1 september 2025 voor 32 tot 36 uur, gedurende de gehele opdracht, inclusief verlengingen;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het samenwerken en netwerken met partnerorganisaties (Licht dit duidelijk toe in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als adviseur crisisbeheersing binnen een overheidsinstelling en/of zorginstelling;
  • Een maximum uurtarief van € 95,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer, parkeerkosten én fee Flextender.

De Wensen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met samenwerken en netwerken met partnerorganisaties(Licht dit duidelijk toe in het cv)
  • Aantoonbare werkervaring met organiseren van bijeenkomsten en oefeningen
  • Aantoonbare werkervaring met weerbaarheid
  • De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als adviseur crisisbeheersing binnen een overheidsinstelling en/of zorginstelling

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
08 augustus 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox