gemeente Utrecht

Adviseur bodem en bodemenergie

gemeente Utrecht

De opdracht­omschrijving

Jij gaat aan de slag met het verbinden van de boven- en ondergrondse ambities van de gemeente Utrecht. Met jouw (brede) kennis van de bodem en ondergrond werk je mee aan een gezonde groei van één van de snelst groeiende steden van Nederland. De drukte in de ondergrond neemt toe en daarmee ook de complexiteit van de vraagstukken op het gebied van de energietransitie, klimaat, groen en de woningbouw.  Je bewaakt de balans tussen benutten, beschermen, verbeteren en behouden van de ondergrond. Jouw werk bestaat uit het voeren van regie op de ondergrond in multidisciplinaire, integrale en complexe projecten en opgaves. Jouw kennis van bodemenergie is noodzakelijk voor onze opgave. 

Je komt te werken bij team bodem en ondergrond. Dit team bestaat uit ongeveer 26 professionals met verschillende specialismes. Het team werkt voor de Ontwikkelorganisatie Ruimte aan de opgaven Duurzaam leefklimaat en Energietransitie. Hier werken we met ruim 1000 medewerkers aan vraagstukken en ambities om de ruimtelijke opgaves van de stad te verwezenlijken.

Je taken zijn:
•    Het meeschrijven aan de beleidsnota bodemenergie;
•    Het adviseren bij gebiedsontwikkelingen op het gebied van bodem- en bodemenergie;
•    Het zelfstandig uitvoeren van projecten met betrekking tot regie in de ondergrond en bodemenergie.

Jij hebt: 
•    Minimaal een afgeronde hbo-opleiding bij voorkeur een bodem gerelateerde opleiding;
•    Minimaal 5 jaar werkervaring als (beleids)adviseur op het gebied van bodem en ondergrond;
•    Kennis van bodemenergie;
•    Aantoonbare ervaring als projectleider in een multidisciplinaire omgeving;
•    Ervaring met werken in een politiek-bestuurlijke omgeving is wenselijk.

Goed om te weten: 
Gesprekken worden in overleg gepland. De manager zal contact opnemen indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden. 

Hybride werken behoort tot de mogelijkheden. Je wordt minimaal 2 dagen per week verwacht op het Stadskantoor.

Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden. 
 
Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen. 

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd. 
 
De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beëindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend. 

Deze vacature staat tegelijkertijd open voor vaste werving. Dit kan eventueel invloed hebben op het verdere verloop van deze procedure.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Dit criterium betreft een zogenaamde knock-out criterium. Dit betekent dat uw offerte enkel wordt beoordeeld wanneer de bovenstaande informatie volledig is ingevuld. Voor deze opdracht is het noodzakelijk om twee recente en relevante referenties aan te leveren. Hierbij gaat het om de volgende informatie: 1. Naam organisatie: 2. Naam contactpersoon: 3. Afdeling en functie contactpersoon: 4. Telefoonnummer contactpersoon: Met het indienen van de referenties geeft u akkoord aan de Gemeente Utrecht om contact op te nemen met de referenten.
  • Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?
  • Je beschikt over minimaal hbo werk- en denkniveau:

De Wensen

  • Prijs is exclusief BTW en inclusief alle bijkomende kosten. Let op: het maximum uurtarief is: € 110,-. Het met een hoger tarief offreren dan het aangeven maximum leidt tot uitsluiting van verdere deelname
  • Heb je een bodemgerelateerde opleiding afgerond (denk aan Milieukunde, Aardwetenschappen o.i.d.)?
  • Aantal jaren werkervaring als (beleids)adviseur op het gebied van bodem en ondergrond: - 0 tot 5 jaar - 5 tot 7 jaar - Meer dan 7 jaar
  • Heb je kennis van bodemenergie?
  • Heb je werkervaring binnen een gemeente?
  • Beschrijf jouw werkervaring als projectleider in een multidisciplinaire omgeving. Wat waren jouw werkzaamheden? En welke verantwoordelijkheden had je?
  • Schrijf een motivatie t.b.v. deze opdracht, ga in op het gestelde profiel. (max 1/2 a4). Graag ontvangen wij een door de kandidaat zelf geschreven motivatie.
  • Voeg hier je CV toe. Je CV is max 3 pagina's enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver. Het CV dient ter verificatie van de antwoorden op voorgaande vragen en wordt inhoudelijk beoordeeld op kwaliteit. Daarnaast vermeldt het CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten. .Je CV is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat.
  • Wat is je telefoonnummer en e-mailadres? Het is mogelijk meerdere contactgegevens op te geven, bij voorkeur ontvangen we de contactgegevens van de aanbieder die de offerte heeft ingediend. We hebben deze gegevens nodig voor het eventuele inplannen van een kennismakingsgesprek en administratieve afhandeling.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox