Omgevingsdienst IJsselland

Adviseur bedrijfsvoering

Omgevingsdienst IJsselland

De opdracht­omschrijving

Omgevingsdienst IJsselland zoekt een 
Adviseur Bedrijfsvoering
    Dit ga je doen
Als adviseur bedrijfsvoering ben je de energieke en enthousiaste professional die gaat zorgen voor de optimale inrichting en uitvoering van onze bedrijfsprocessen, waaronder de gehele bestuurlijke cyclus van Planning & Control. Je hebt een ondersteunende rol in de voorbereiding van de bestuurlijke besluitvorming en zorgt voor sturing op de planning.

Je speelt een onmisbare rol in onze organisatie en helpt de leidende organisatieprincipes - transparant, voorspelbaar, wendbaar en toekomstbestendig -  te vertalen naar zowel de interne organisatie als de dienstverlening in brede zin.

Aan de ene kant ben je veel bezig met nieuwe ontwikkelingen en aan de ander kant zorg je dat zaken geborgd worden. Je begeleidt ook benchmarks voor bedrijfsvoering, en zorg voor implementatie van de aanbevelingen.

 Je signaleert, analyseert en adviseert over bedrijfskundige ontwikkelingen, vertaalt deze naar de organisatie, zodat die is voorbereid op haar toekomst.

Je neemt deel aan interne projecten over de doorontwikkeling van onze organisatie.

Wat breng je mee?
Jij hebt:

  • Een afgeronde opleiding op WO/HBO-niveau, bijvoorbeeld Bedrijfskunde, Bedrijfseconomie, of Organisatiewetenschappen
  • Minimaal 5 jaar werkervaring in een vergelijkbare rol bij voorkeur binnen een overheidsorganisatie
  • Goed zicht op de cyclus van Planning & Controle, affiniteit met informatiemanagement.
  • Analytisch inzicht
  • Het vermogen om te verbinden en draagvlak te creëren
  • Goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling, als schriftelijk

Je bent:

  • Standvastig en zakelijk
  • Oplossings- en resultaatgericht


Je kunt:

  • Visie vertalen naar concrete acties
  • Goed samenwerken
  • Sturen op hoofdlijnen zonder de details uit het oog te verliezen

 
Dit is jouw team
Bedrijfsbureau
Wij zorgen met zo’n 40 collega’s dat de zaken achter de schermen vlekkeloos verlopen en onze collega’s hun werk kunnen doen. Als jij als nieuwe collega bij ons in dienst komt, heb je gereageerd op een vacature waarvoor HR de werving in gang zette. Je collega’s van communicatie dachten na over de manier waarop we die vacature bij je onder de aandacht brengen. Het bloemetje dat jij op je eerste werkdag krijgt, regelt het secretariaat. Het akkoord op je eerste salarisuitbetaling geeft de financiële administratie. Je ICT-collega’s zorgen voor goed werkende ICT-voorzieningen. Maar ook de ondersteuning van ons bestuur, ons MT, onze partners en onze collega’s organiseert ons bedrijfsbureau. Met elkaar vormen we een enorm divers team met vier verschillende vakgroepen: ICT & IV, Financiën & Control, Interne dienstverlening en Administratie. Je bedje is zeker nog niet gespreid: je hebt volop gelegenheid je eigen invulling aan je functie te geven. Er zijn genoeg kansen en nieuwe mogelijkheden. En dat alles binnen een super werksfeer.
 
Dit is onze organisatie

Wij werken aan een schone en veilige leefomgeving en een sterke positie voor bedrijven, nu én straks in de toekomst. Dagelijks bezoeken onze experts bedrijven om te toetsen of ze voldoen aan wet- en regelgeving. Uiteraard hoort hier ook een stuk advies bij over bijvoorbeeld duurzame energie. Dit doen we vanuit zeven expertises, namelijk veiligheid, luchtkwaliteit, geluid, energie, afval, asbest en bodem. Daarnaast verlenen we vergunningen. We werken nauw samen met en voor de 11 gemeenten in regio IJsselland en de provincie Overijssel. Op dit moment werken we met circa 150 collega’s in een informele werksfeer. We zijn trots op onze platte organisatie met de teams Vergunningen, Toezicht & Handhaving, Advies, Opgaven & Ontwikkeling en het Bedrijfsbureau.

De Eisen

  • Minimaal een afgeronde opleiding op WO/HBO-niveau
  • Minimaal 5 jaar werkervaring in een vergelijkbare rol
  • Op CV aantoonbaar minimaal 5 jaar ervaring met Planning & Control.
  • Indien van toepassing: Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie bij de gemeente. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detacheringsbasis ( = met loonuitbetaling) laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan. Indien blijkt dat dit criterium niet naar waarheid is ingevuld wordt de opdracht per direct beëindigd.

De Wensen

  • Minimaal een afgeronde opleiding op WO/HBO-niveau, in de richting Bedrijfskunde of Bedrijfseconomie
  • Minimaal 5 jaar werkervaring in een vergelijkbare rol binnen een overheidsorganisatie, bij voorkeur binnen een omgevingsdienst
  • Op CV aantoonbare affiniteit met informatiemanagement.
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan samen met kennis vertrouwen en ervaring worden getoetst in een persoonlijk gesprek. Analytisch inzicht Het vermogen om te verbinden en draagvlak te creëren Goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling, als schriftelijk Verder: Je bent: Standvastig en zakelijk Oplossings- en resultaatgericht Je kunt: Visie vertalen naar concrete acties Goed samenwerken Sturen op hoofdlijnen zonder de details uit het oog te verliezen

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox