Gemeente Heerde

Administratief medewerker sociaal domein (back office jeugd)

Gemeente Heerde

De opdracht­omschrijving

Binnen de afdeling Sociaal Maatschappelijke Verbinding (SMV) zoeken we een

Administratief medewerker sociaal domein (back office jeugd)
16 uur per week - per direct of zsm - 6 maanden - MBO

Als administratief medewerker in de back office sociaal domein zorg je samen met je collega’s voor de administratieve afhandeling van zorgindicaties. Dit doe je volgens de regels van de Jeugdwet. Je maakt deel uit van de afdeling Sociaal Maatschappelijke Verbinding. Daar werken we aan het beleid en de uitvoering op het gebied van jeugd, maatschappelijke ontwikkeling, participatie, cultuur, sport, onderwijs en gezondheidszorg.

Wat houdt de functie in?

  • Je verwerkt en controleert aanvragen op volledigheid en correctheid, maakt beschikkingen en toekenningsberichten en je pakt daarbij ook de complexere vraagstukken op.
  • Verwerken vervoersaanvragen Jeugdwet in het portaal van PlusOV en beheer mailbox.
  • Je onderhoudt contacten met cliënten, collega’s, en externe organisaties ten behoeve van het proces;
  • Je berekent PGB-budgetten en controleert zorgovereenkomsten.
  • Je signaleert onjuistheden, corrigeert deze waar mogelijk of legt dit terug bij de verantwoordelijke.
  • Je biedt ondersteuning bij het verzamelen van informatie voor interne controle.


Wat vragen wij?

  •  Minimaal een afgeronde relevante MBO 4 opleiding (SJD of sociaal juridisch) met ten minste 2 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie

  • Aantoonbare kennis van de Jeugdwet en aanverwante regelgeving.

  • Nauwkeurigheid en het vermogen om goed samen te werken.

  • Kennis/gevoel voor hoe processen lopen.

  • Kennis van cSam, iSam en Djuma is een pré.

  • Klantgericht en communicatief vaardig, zowel mondeling als schriftelijk 


Werkgeluk vinden wij heel belangrijk
De gemeente Heerde heeft zo’n 200 medewerkers, verdeeld over 5 afdelingen en 4 locaties. Door de kleinschaligheid zijn de lijnen kort, is de onderlinge betrokkenheid groot en de werksfeer goed. Als medewerker heb je ruimte om initiatief te nemen en krijg je veel zelfstandigheid. We werken op basis van vertrouwen en hebben aandacht voor elkaar. Waar, wanneer en hoe je werkt bepaal je zelf, zolang je de samenwerking met collega’s en opdrachtgevers georganiseerd hebt. 

De Eisen

  • Minimaal een afgeronde Mbo-opleiding
  • Minimaal 2 jaar ervaring als administratief medewerker in het sociaal domein opgedaan in de afgelopen 4 jaar.
  • Kandidaat is beschikbaar voor de gevraagde 16 uur per week.
  • Indien van toepassing: Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie bij de gemeente. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detacheringsbasis ( = met loonuitbetaling) laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan. Indien blijkt dat dit criterium niet naar waarheid is ingevuld wordt de opdracht per direct beëindigd.

De Wensen

  • Je beschikt over kennis van Jeugdwet
  • Je beschikt over een afgeronde opleiding op Sociaal Juridisch (MBO/HBO) gebied
  • Minimaal 3 jaar ervaring als administratief medewerker in het sociaal domein opgedaan
  • Je hebt kennis van en ervaring met de systemen cSam, iSam en Djuma
  • De gesprekken vinden plaats op 24 juni vanaf 14:30 uur. Hier graag rekening mee houden
  • De kandidaat beschikt in ieder geval over onderstaande competenties. Dit kan samen met kennis vertrouwen en ervaring worden getoetst in een persoonlijk gesprek. -gevoel voor processen -inlevingsvermogen -samenwerkingsgericht -pro actief -klantgericht -communicatief en schriftelijk vaardig -nauwkeurigheid

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox