Gemeente Altena

Administratie medewerker jeugd

Gemeente Altena

De opdracht­omschrijving

Administratief medewerker jeugd

Team Kwaliteit & Administratie (K&A) bestaat uit 30 bevlogen, fijne collega’s. Binnen het team zijn de kwaliteitsmedewerkers, juristen en gedragswetenschappers ondergebracht en wordt de administratieve ondersteuning centraal georganiseerd. K&A werkt steeds samen met de vier andere teams van het sociaal domein rondom verschillende wetten. Zoals de WMO, de jeugdwet en de P- wet. Denk bij die laatste vooral aan, de Participatie, Bijzondere Bijstand en verschillende  minimaregelingen. Binnen het team weten we elkaar te vinden en verder te helpen. Er heerst een positieve sfeer binnen K&A en vormt daarmee een stevige basis om samen te werken en andere teams te ondersteunen.

  • Je screent en beoordeelt inkomende stukken op belang, prioriteit en aard van afhandeling;
  • Je brengt spoedeisende zaken onder de aandacht, handelt minder specifieke correspondentie/stukken zelfstandig af, en bewaakt de follow-up;
  • Je pakt zelfstandig de aanvragen EED (ernstig enkelvoudige dyslexie) op;
  • Je administreert en muteert gegevens;
  • Je haalt de informatie uit meerdere systemen (Suite, KEDO, zorgportaal, BRP);
  • Je beoordeelt en verwerkt aanvragen en facturen van zorgaanbieders binnen het berichtenverkeer.

Je hebt een oplossingsgerichte en open houding. Je bent flexibel en stressbestendig. Je hebt uitstekende schriftelijke- en communicatievaardigheden. Je bent gericht op samenwerking en durft de juiste vragen te stellen. Competenties als georganiseerd, gestructureerd, oog voor detail, klantgerichtheid en kwaliteitsgerichtheid zijn jou op het lijf geschreven.

De Eisen

  • Kandidaat is beschikbaar voor het aantal(24)uren per week zoals in de aanvraag wordt aangegeven.
  • Kandidaat is in staat op de startdatum, zoals in de aanvraag wordt aangegeven, te starten met de opdracht. Mits in bezit van een juiste VOG en ondertekende bruikleenovereenkomst.
  • Kandidaat heeft een afgeronde opleiding op minimaal MBO/HBO niveau. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over 1 of over meer referenties.
  • Het uurtarief van de kandidaat is niet hoger dan het maximum tarief. (€70 euro) (Tarief is inclusief de fee (2,5%), de reiskosten, kosten t.b.v. VOG aanvraag, evt. parkeerkosten en andere onkostenvergoedingen.) In uitzonderlijke gevallen worden dienstreizen vergoed.
  • Kandidaat heeft recente ervaring met de ondersteunende administratie van de jeugdwet, bij voorkeur bij een gemeente. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat heeft ervaring met werken binnen een gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit het CV.

De Wensen

  • Kandidaat beschikt over een eigen telefoon.
  • Kandidaat heeft in de afgelopen 3 jaar ervaring als administratief medewerker jeugd binnen een gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat heeft ervaring met werken met Suite, KEDO, zorgportaal, BRP. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en kan op verschillende niveaus communiceren. Dit moet blijken uit het gesprek.
  • Kandidaat beschikt over overtuigingskracht. Dit moet blijken uit het gesprek.
  • Kandidaat heeft recente ervaring met de jeugdhulpverlening/administratie. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit. Dit moet blijken uit het gesprek.
  • Kandidaat is stressbestendig. Dit moet blijken uit het gesprek.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
23 mei 2025 om 13:30
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox