Rijksvastgoedbedrijf

Accountmanager

Rijksvastgoedbedrijf

De opdracht­omschrijving

Project
Jouw belangrijkste rol wordt het optreden als accountmanager voor de kantoren en gebouwen van
de ministerie van Onderwijs en het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. Hier richt je
zelf de strategische en tactische overleggen in en zie je erop toe dat alle partijen tevreden zijn met
de huisvesting en het beheer. Een account met diverse en complexe vraagstukken op het gebied
van vastgoedprojecten, huisvestingsprojecten, beheer & onderhoud, verhuur en aan- en verkoop.
En verschillende schijven, waardoor zaken sneller kunnen escaleren. Dat zorgt voor de nodige
dynamiek. Aanvullend wordt je ook betrokken bij andere projecten naar klanten:
klantcommunicatie, klanttevredenheid en het verder optimaliseren van het accountmanagement.
Opdrachtomschrijving
In deze uitdagende rol werk je allereerst samen met een senior collega in een interessant account;
alleen al door het grote aantal klanten die in het hele land gebruik maken van kantoorruimte. Denk
aan een ministerie als ministerie van Onderwijs of het ministerie van Sociale Zaken. En toch
werken we als Rijksvastgoedbedrijf als het gaat om kantoren in basis voor één opdrachtgever: het
Directoraat-generaal Overheidsorganisatie (DGOO). Zij bepalen het beleid en de kaders voor de
huisvesting én halen de behoeften op bij de klanten.
Aan de hand van het masterplan dat het Rijksvastgoedbedrijf vervolgens opstelt, bepaalt het
DGOO welke huisvestingsvraagstukken prioriteit hebben en hoe die worden opgelost. Het
Rijksvastgoedbedrijf richt zich daarbij op de bouwkundige aspecten. Een van de concerndirecties
Dienstverlening verzorgt alle zaken op facilitair gebied. En eventueel zijn zij de gedelegeerd
opdrachtgever van het DGOO. Relatiemanagement in dit spanningsveld is een complex, intensief
en vooral een uitdagend governancespel. De prioriteiten kunnen botsen met de wensen of
belangen van de gebruikers. De accountmanager borgt dat alle partijen goed geïnformeerd zijn en
meegenomen worden in de processen. Dat stakeholders begrijpen wie beslissingsbevoegd is, waar
ze invloed op hebben en waar niet, en voor welke zaken ze het Rijksvastgoedbedrijf kunnen
aanspreken. Jij zorgt op strategisch niveau voor een goede samenwerking met alle partijen. En
stuurt op gesprekken over de juiste zaken. Je hebt snel inzicht in verschillende kantoorklanten van
het Rijksvastgoedbedrijf en hun gebruikers, en kunt je inleven in hun behoeften op
huisvestingsgebied. Je hebt snel inzicht in de politiek-bestuurlijke belangen van partijen en de
doelen en beslissingsstructuren binnen je eigen organisatie. Je kunt een breed netwerk opbouwen
in het uitgebreide stakeholdersveld, goed samenwerken en je werk goed plannen en organiseren.
Daarnaast handel je altijd vanuit het klantperspectief, komt met creatieve oplossingen voor
complexe vraagstukken en kunt daarvoor met overtuigingskracht draagvlak creëren op
verschillende niveaus.
Meest essentiële competenties
- Flexibel
- Duidelijke Visie
- Groot aanpassingsvermogen
- Uitstekende schriftelijke en mondelinge vaardigheden
- Is onafhankelijk
- Resultaatgericht
- Klantgericht
- netwerken
- organisatiesensitiviteit
- Samenwerken

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Eis01: De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een afgeronde WO opleiding op het gebied van bouwkunde, bedrijfskunde of een andere relevante WO-opleiding. Toelichting: Deze afgeronde en erkende opleidingen moet duidelijk zijn benoemd in het cv van de kandidaat. Benoem bij elke opleiding of deze is afgerond en wanneer het diploma is behaald. Bij het niet benoemen of het diploma is behaald zal de aanbieding terzijde worden gelegd.
  • Eis 02: De aangeboden kandidaat beschikt over ten minste 3 jaar werkervaring als accountmanager met aantoonbare ervaring op het gebied van huisvesting- en huisvestingsbeheerprocessen. Toelichting: Deze kennis moet duidelijk zijn benoemd in het cv van de kandidaat. Benoem bij welke opdrachtgever deze werkervaring is opgedaan en de periode [mm-jjjj]. Bij het niet benoemen van het aantal jaren waarin de kennis is opgedaan en bij welke opdrachtgever, zal de aanbieding terzijde worden gelegd.
  • Eis 08: In verband met de werkzaamheden is het een eis dat een positieve referentie omtrent integriteit verifieerbaar is. Daarnaast dient de kandidaat een Verklaring Omtrent Gedrag te kunnen overleggen binnen 4-6 weken na start van de opdracht.

De Wensen

  • Eis 09: Wij verzoeken u graag te vermelden op welke basis u deze opdracht aanneemt.
  • Wens 1: Mate van ervaring als Accountmanager/ relatiemanagement. Aspecten: • Mate van ervaring met het opbouwen van een netwerk • Mate van ervaring met diverse stakeholders • Mate van ervaring op strategisch niveau zodat er wordt gezorgd voor een goede samenwerking met alle partijen
  • Wens 2: De mate van ervaring met het werken binnen een overheidsorganisatie/politieke omgeving. Aspecten: • Mate van ervaring met politiek-bestuurlijke belangen, doelen en beslissingsstructuren binnen je eigen organisatie en het schakelen hiertussen. • Ervaring met publiek opdrachtgeverschap • Mate waarin de kandidaat ervaring heeft met de werkwijze binnen de Rijksoverheid

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox