Gemeente Hilversum

Accounthouder Omgevingsdienst & brandweer en juridisch adviseur milieu

Gemeente Hilversum

  • geen max tarief

  • Noord-Holland

  • 24 uur per week

  • Juridisch
  • 11 juli 2022

  • 11 oktober 2022

De opdracht­omschrijving

Gemeente Hilversum, een uitdagende werkgever in de Mediastad in het groen
De gemeente Hilversum luistert aandachtig naar de vraagstukken die haar burgers, bezoekers en bedrijven aan de orde stellen. We zoeken actief de dialoog op met onze inwoners en partners. We helpen hen om oplossingen te vinden. Soms door in coproductie samen te werken. En soms door de regie te voeren. Zo werken we aan een zelfredzame samenleving. Die samenleving verandert echter steeds sneller. Van ons wordt verwacht dat wij effectief en tijdig kunnen inspringen op nieuwe eisen en wensen.

Hiervoor hebben we een netwerkorganisatie gebouwd. Daarin werken ruim 600 collega’s aan wat er nodig is voor en in Hilversum. Dat zijn collega's die hun maatschappelijke betrokkenheid en ambitie kunnen omzetten naar concrete resultaten, waar de stad verder mee kan. Het zijn collega's die bereid zijn om steeds die extra stap te zetten, ook op de minder gebaande paden. Die anderen - binnen en buiten de organisatie - stimuleren en helpen om hetzelfde te doen. Collega's die flexibiliteit tonen in houding en gedrag. Die denken en handelen vanuit zelfvertrouwen en verantwoordelijkheid. Collega’s die politiek sensitief zijn, inzicht hebben in de processen en hun eigen rol binnen een politiek bestuurlijke omgeving.

Onze kernwaarden: klantgericht werken, initiatief nemen, samenwerken en samenlevingsgericht werken. De rode draad is dat we ons blijven ontwikkelen. Dan zijn we nu, maar ook in de toekomst, toegerust voor de (nieuwe) taken waar we als gemeente voor staan.

Opdracht
Taken en werkzaamheden
die moeten worden uitgevoerd tijdens de opdracht:
1. (Strategisch) sparringpartner voor wethouder ikv de relatie met de Omgevingsdienst Flevoland, Gooi en Vechtstreek (OFGV);
2. Onderhouden contacten met de omgevingsdienst en zorgen voor afstemming over taken en voortgang;
3. Bespreken van en advies vragen over door de omgevingsdienst toegestuurde stukken, intern en extern, alsmede (regie voeren op) het correct afhandelen daarvan, waaronder het voorbereiden van besluitvorming door college, commissie en/of raad;
4. Bewaken van de uitvoer van opdrachten door de omgevingsdienst;
5. Bestuderen van en adviseren over rapportages;
6. Voeren van diverse interne en externe overleggen;
7. Input geven voor het VTH uitvoeringsprogramma;
8. Registreren en archiveren van binnengekomen stukken;
9. Factuurafhandeling;
10. Juridische advisering op milieu-vergunningverlening binnen de gemeente;
11. Accounthouder brandweer op taakveld vergunningen.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Aantoonbare werkervaring met inhoudelijk relatiebeheer m.b.t. de door de gemeente overgedragen taken aan een omgevingsdienst (benoem dit duidelijk in het cv.).
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met het accountmanagement van de omgevingsdienst m.b.t. de door de gemeente overgedragen taken (benoem dit duidelijk in het cv.);
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Aantoonbare werkervaring in advisering binnen een politiek bestuurlijke omgeving (benoem dit duidelijk in het cv.);
  • Aantoonbare werkervaring met juridische advisering op het gebied van milieuvergunningen; (benoem dit duidelijk in het cv.);
  • Beschikbaar per uiterlijk 5 september 2022.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox