gemeente Utrecht

Aanjager horeca bundeling utrecht

gemeente Utrecht

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving:

• Je zoekt en onderhoudt contact met horeca ondernemers en hun leveranciers. Je kijkt naar hun bevoorradingsprofiel en vergelijkt deze met horecaondernemers in de buurt. Je zoekt naar de overlap en mogelijk gebundelde levering via een hub. Dit doe je samen met een vervoerder die is gespecialiseerd in gekoelde zero emissie stadslogistiek.

• Een belangrijk element in succesvolle horeca bundeling is het uitwisselen van informatie. Binnen het publiek-private DMI-ecosysteem wordt daarvoor door stichting Hubklup en hun partners KEANA en Easy Dish een ‘connector’ ontwikkeld. Deze connector verbindt bestaande bestelsystemen en platforms (zodat horeca en leverancier geen aanpassingen hoeven te doen in het bestelproces) met een logistiek systeem. De logistieke data is vervolgens ontsloten via de ‘Last Mile Fresh’ app waar besteller, verzender, vervoerder en hub de voor hen relevante informatie kunnen vinden.

• Je stelt een pilot-plan op, samen met de gemeente, de vervoerder, de ontwikkelaar van de Last Mile Fresh connector en andere stakeholders. • Vervolgens start je met bijeenkomsten en 1-op-1 communicatie om partijen aan te haken. Je overtuigt de horeca en leverancier van de meerwaarde van bundeling, zorgt voor analyses van mogelijkheden voor bundeling en zorgt voor een naadloze on-boarding, samen met de vervoerder/hub en de ontwikkelaar van de connector en Last Mile Fresh.

Je taken zijn o.a.:

Het takenpakket van de aanjager omvat o.a.:

- Voorbereiden van de pilot: restaurants en leveranciers aanhaken

- ‘Smoel’ geven aan de pilot, bijvoorbeeld door middel van PR, logo, communicatie (in samenwerking met stakeholders)

- Stakeholdermanagement. Belangrijke stakeholders zijn onder andere gemeente Utrecht, KHN en CMU

- Communicatie is van belang omdat er van veel mensen medewerking wordt gevraagd. Een positieve ‘buzz’ is noodzakelijk, zodat ook andere restaurants en leveranciers aanhaken. Uiteindelijk is opschalen van groot belang voor het slagen van de business case.

- De samenwerking tussen betrokkenen bevorderen, zodat het nieuwe logistieke systeem zo efficiënt mogelijk is. Daarvoor zijn bijeenkomsten nodig, waar opgaven op tafel komen en in gezamenlijkheid worden opgelost

- Management van de pilot: operationele issues, wekelijkse rapportages, etc.

Resultaat van de opdracht

Het doel is om binnen de contractperiode te komen tot de deelname van tenminste 10-20 restaurants en 30-50 leveranciers en het aantal ritten naar deze adressen significant te verminderen. Je werkgebied is de binnenstad met een focus op de drukste horecagebieden (Neude, Stadshuisplein, Domplein, Wed). Er is een vooronderzoek gedaan naar de interesse in horecabundeling in deze gebieden en meerdere horecazaken en leveranciers hebben aangegeven hier oren naar te hebben.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Heeft u bij vraag 2.1.3. 'ZZP Rechtstreeks' ingevuld en heeft u gedurende de afgelopen 12 maanden voor meer dan 70% van de tijd (25 uren per week of 8 maanden per jaar) gewerkt als rechtstreekse zzp’er (zonder bemiddeling en/of detachering door een bureau) bij de gemeente Utrecht?
  • Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?
  • Je beschikt over Hbo werk- en denkniveau, aantoonbaar via een afgeronde opleiding op Hbo niveau
  • Ik bevestig dat ik de bovenstaande vragen naar waarheid heb ingevuld:

De Wensen

  • Je hebt minimaal 2 jaar ervaring in stadslogistiek - Minder dan 2 jaar - 2 tot 5 jaar - 5 jaar of meer
  • Je hebt minimaal 2 jaar operationele ervaring met inkoop/bevoorrading/logistiek in de horeca. - Minder dan 2 jaar - 2 tot 5 jaar - 5 jaar of meer
  • Je hebt een relevant netwerk in de horeca en stadslogistiek binnen de stad of regio van Utrecht. Meerdere antwoorden zijn mogelijk - Ja, relevant netwerk in de horeca - Ja relevant netwerk in de stadslogistiek - Nee
  • Motiveer je ervaring met advisering aan bedrijven over logistiek, of stadslogistieke optimalisatie in een andere vorm met aantoonbare referenties (opdrachten voor bedrijven, of in dienst geweest bij logistiek of horecabedrijf)
  • Voeg hier je CV toe. Je CV is max 3 pagina's enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver. Het CV dient ter verificatie van de antwoorden op voorgaande vragen en wordt inhoudelijk beoordeeld op kwaliteit. Daarnaast vermeldt het CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten. Je CV is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat.
  • Is de aangeboden kandidaat een zzp’er en wordt deze rechtstreeks voorgesteld (zonder bemiddeling en/of detachering door een bureau)? Indien 'JA' wordt ingevuld bij deze vraag, dan ga je akkoord met onderstaande 7 zzp-voorwaarden en ga je akkoord  met periodieke controles hierop, die minimaal één keer per 6 maanden door de gemeente zullen worden geïnitieerd. o    De zzp’er werkt maximaal 70% van de gewerkte uren per jaar voor dezelfde klant of opdrachtgever (maximaal 25 uren per week of maximaal 8 maanden per jaar);  o    de zzp’er heeft minimaal 3 klanten of opdrachtgevers per jaar;  o    de zzp’er is zelfstandig wat betreft uitvoering van werk;  o    de zzp’er maakt gebruik van eigen materiaal (laptop, telefoon etc.);  o    de zzp’er is vervangbaar (bijv. in geval van uitval of ziekte);  o    de zzp’er factureert (en krijgt geen loonbetaling of anderszins een vergoeding);  o    de zzp’er krijgt niet doorbetaald voor niet-gewerkte uren (bijv. in geval van vakantie).
  • Prijs is exclusief BTW en inclusief alle bijkomende kosten. Let op: het maximum uurtarief is: € 120,- Het met een hoger tarief offreren dan het aangeven maximum leidt tot uitsluiting van verdere deelname

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
22 mei 2025 om 13:59
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox