gemeente Utrecht
max €120 per uur
Utrecht
16 uur per week
15 juni 2025
14 april 2026
Opdrachtomschrijving:
• Je zoekt en onderhoudt contact met horeca ondernemers en hun leveranciers. Je kijkt naar hun bevoorradingsprofiel en vergelijkt deze met horecaondernemers in de buurt. Je zoekt naar de overlap en mogelijk gebundelde levering via een hub. Dit doe je samen met een vervoerder die is gespecialiseerd in gekoelde zero emissie stadslogistiek.
• Een belangrijk element in succesvolle horeca bundeling is het uitwisselen van informatie. Binnen het publiek-private DMI-ecosysteem wordt daarvoor door stichting Hubklup en hun partners KEANA en Easy Dish een ‘connector’ ontwikkeld. Deze connector verbindt bestaande bestelsystemen en platforms (zodat horeca en leverancier geen aanpassingen hoeven te doen in het bestelproces) met een logistiek systeem. De logistieke data is vervolgens ontsloten via de ‘Last Mile Fresh’ app waar besteller, verzender, vervoerder en hub de voor hen relevante informatie kunnen vinden.
• Je stelt een pilot-plan op, samen met de gemeente, de vervoerder, de ontwikkelaar van de Last Mile Fresh connector en andere stakeholders. • Vervolgens start je met bijeenkomsten en 1-op-1 communicatie om partijen aan te haken. Je overtuigt de horeca en leverancier van de meerwaarde van bundeling, zorgt voor analyses van mogelijkheden voor bundeling en zorgt voor een naadloze on-boarding, samen met de vervoerder/hub en de ontwikkelaar van de connector en Last Mile Fresh.
Je taken zijn o.a.:
Het takenpakket van de aanjager omvat o.a.:
- Voorbereiden van de pilot: restaurants en leveranciers aanhaken
- ‘Smoel’ geven aan de pilot, bijvoorbeeld door middel van PR, logo, communicatie (in samenwerking met stakeholders)
- Stakeholdermanagement. Belangrijke stakeholders zijn onder andere gemeente Utrecht, KHN en CMU
- Communicatie is van belang omdat er van veel mensen medewerking wordt gevraagd. Een positieve ‘buzz’ is noodzakelijk, zodat ook andere restaurants en leveranciers aanhaken. Uiteindelijk is opschalen van groot belang voor het slagen van de business case.
- De samenwerking tussen betrokkenen bevorderen, zodat het nieuwe logistieke systeem zo efficiënt mogelijk is. Daarvoor zijn bijeenkomsten nodig, waar opgaven op tafel komen en in gezamenlijkheid worden opgelost
- Management van de pilot: operationele issues, wekelijkse rapportages, etc.
Resultaat van de opdracht
Het doel is om binnen de contractperiode te komen tot de deelname van tenminste 10-20 restaurants en 30-50 leveranciers en het aantal ritten naar deze adressen significant te verminderen. Je werkgebied is de binnenstad met een focus op de drukste horecagebieden (Neude, Stadshuisplein, Domplein, Wed). Er is een vooronderzoek gedaan naar de interesse in horecabundeling in deze gebieden en meerdere horecazaken en leveranciers hebben aangegeven hier oren naar te hebben.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox