Gemeente Amstelveen

Projectleider Zorg & Welzijn

Gemeente Amstelveen

De opdracht­omschrijving

 

De ambtelijke organisatie AA werkt voor de gemeentebesturen van Aalsmeer en Amstelveen. Twee gemeentebesturen, bediend door één ambtelijke organisatie.
De afdeling Jeugd en Samenleving telt ruim 100 medewerkers en vormt samen met de afdelingen Werk en Inkomen en Sociale Voorzieningen het Sociaal Domein van de gemeenten Aalsmeer en Amstelveen. De afdeling bestaat uit de volgende teams:

  • Jeugd en Gezin (jeugdhulp, ondersteunings- en advies team).
  • Jeugdbegeleiding (jongerenwerk, leerplicht en Regionale Meld- en Coördinatiefunctie voortijdig schoolverlaten en straf en zorg regisseurs).
  • Sociaal Teams (voor meervoudige problematiek in complexe gezinssituaties).
  • Samenleving (advies en opdrachtverlening collectieve voorzieningen en maatschappelijke ontwikkeling).

I.v.m. langdurig zieken en piekwerkzaamheden zijn wij tijdelijk op zoek naar een Projectleider Zorg & Welzijn. 

De opdracht

Je zorgt voor advisering en beleidsontwikkeling voor een aantal specifieke thema’s van het sociaal domein. Vanuit het thema zorg en welzijn werk je thema overstijgend.

  • Je organiseert en verzorgt beleidsontwikkeling, legt dwarsverbanden, maakt resultaten van het beleid zichtbaar, lost vraagstukken op of zorgt dat deze op de goede tafel geagendeerd worden.
  • Je werkt nauw samen met collegae en zoekt actief verbindingen en samenhang binnen en buiten de organisatie, ook in de regio.
  • Je richt je ook op integrale advisering van het gemeentebestuur.
  • Je zit project teams voor en je begeleidt bijeenkomsten met vertegenwoordigers van bewoners en instellingen waarbij je je doelen weet te realiseren.
  • Inhoudelijk houd je je bezig met het realiseren van een aantal projecten op het gebied van de verbinding van zorg en welzijn met wonen, maatschappelijke agenda voor herstel na corona, de regionale samenwerking op het gebied van zorg, verbinding en mentale gezondheid in de wijk, en de visie op ontmoeten in Amstelveen.
  • Ontwikkelingen kunnen projecten nog doen veranderen.
  • Je voorziet je collega's van adviezen over het verduurzamen van de thema's/ projecten waar je mee bezig bent.
  • Met je collegae en met belanghebbenden zorg jij dat Amstelveen en Aalsmeer voorbereid zijn en inwoners kunnen rekenen op goede voorzieningen.
  • Het gaat om een veelzijdige opdracht, die soms inzet buiten kantoor(uren) vraagt.

Kandidaatomschrijving

Profiel* Een afgeronde relevante WO opleiding. * Minimaal 5 jaar ervaring als Projectleider o.g.v. Zorg & Welzijn. * Werkervaring als Beleidsadviseur Sociaal Domein. * Ervaring bij een gemeentelijke organisatie. * Werkervaring met en inzicht in (totstandkoming van) beleid en met opdracht- en subsidieverlening. * Ruime ervaring in het leiden van projecten en voorzitten bijeenkomsten en je zorgt steeds dat je de beoogde resultaten behaalt. * Ruime ervaring met intensieve samenwerking met ketenpartners binnen het Sociaal Domein. * In staat om heldere en kernachtige adviezen te schrijven.

Competenties* Klantgericht. * Resultaatgericht. * Betrouwbaar. * Politiek-bestuurlijke sensitief. * Omgevingsbewust. * Sparringpartner. * Adviesvaardig. * Goed ontwikkelde proces- en adviesvaardigheden. * Samenwerken.

Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.

De opdracht loopt t/m 30 april 2022. Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.

BYODBij de Gemeente Amstelveen is Bring Your Own Device (BYOD) van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt, zelf een smartphone, inclusief abonnement en een laptop moet meenemen voor zakelijk gebruik.

ReferentieHet checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.

VOGIedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.

Interviewplanning

De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek.
De gesprekken worden digitaal of live gevoerd op vrijdagochtend 29 oktober 2021 tussen 9.00-12.00 uur.De aangeboden kandidaat dient op dit tijdstip beschikbaar te zijn.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Op cv aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring als Projectleider binnen Zorg en Welzijn, opgedaan in de afgelopen 8 jaar.
  • Op cv aantoonbaar minimaal een afgeronde WO opleiding
  • Kandidaat beschikt over eigen devices (BYOD), zoals omschreven bij de kandidaat omschrijving.

De Wensen

  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.<br> <div style="padding:10px"><ul><li>Verificatie van inhoud aangeboden profiel.</li><li>Resultaten/praktijkvoorbeelden vanuit vorige werkzaamheden.</li><li>Competenties voor deze uitvraag.</li><li>In hoeverre de kandidaat overtuigt de opdracht succesvol af te ronden.</li><li>Klik en samenstelling binnen het team.</li></ul>
  • Op cv aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring met intensieve samenwerking met ketenpartners binnen het Sociaal Domein, opgedaan in de afgelopen 5 jaar.
  • Op cv aantoonbaar werkervaring binnen een gemeentelijke organisatie, opgedaan in de afgelopen 5 jaar.
  • Op cv aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring met opdracht- en subsidieverlening, opgedaan in de afgelopen 5 jaar.
  • Op cv aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring als Beleidsadviseur binnen het Sociaal Domein, opgedaan in de afgelopen 8 jaar.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox