Gemeente Amstelveen

Medewerker Frontoffice Jeugdhulp

Gemeente Amstelveen

De opdracht­omschrijving

 

De afdeling Jeugd & Samenleving vormt samen met de afdelingen Werk en Inkomen en Sociale Voorzieningen het Sociaal Domein van de gemeenten Aalsmeer en Amstelveen. De afdeling bestaat uit de volgende teams:*  sociale teams (voor meervoudige problematiek in complexe gezinssituaties). *  team jeugd en gezin (jeugdhulp, ondersteuning en toeleiding JHV en adviesfuncties). *  team jeugdbegeleiding (leerplicht/RMC, jongerenwerk en straf- en zorgregisseurs). *  team samenleving (advies en opdrachtverlening collectieve voorzieningen en maatschappelijke ontwikkeling).

Het team Jeugd en Gezin richt zich op de uitvoering van maatregelen die tot doel hebben dat de jeugd gezond en veilig opgroeit in de gezinssituatie, dat de jeugd zich maximaal kan ontwikkelen en dat ouders/opvoeders zelfredzaam en zelfstandig zijn. Het team Jeugd en Gezin bestaat uit 35 medewerkers. De backoffice en toegang Jeugdhulp uit 6 medewerkers.

I.v.m. piekwerkzaamheden zijn wij op zoek naar een Medewerker Frontoffice Jeugdhulp.

Opdracht:

Als Medewerker Frontoffice Jeugdhulp ben je verantwoordelijk voor het beantwoorden van vragen van ouders en ketenpartners: zorgaanbieders, huisartsen en gezinsmanagers. Je probeert de vragen direct te beantwoorden of bij de juiste collega neer te leggen. Bij complexe vragen neem je contact op met een collega van het aanmeldteam. Je verwerkt de besluiten van de jeugdhulpverleners in Suite en verstuurt de toewijzing naar de zorgaanbieders.

De rol van Medewerker Frontoffice Jeugdhulp bestaat uit twee onderdelen:
- Administratieve ondersteuning van jeugdhulpverleners, zoals het maken en toetsen van beschikkingen, te woord staan van ouders en jeugdhulpaanbieders;
- Deelname in het Loket, waar je ouders verwijst naar de juiste route voor hulp of een voorziening. Dit is naast jeugd voor een groot deel op het gebied van Werk en Inkomen en Sociale Voorzieningen, zoals schuldhulpverlening, minimaregelingen, Wmo en urgente woonzaken.

Je vindt het leuk om één of meer dagdelen per week bezig te zijn met andere werkzaamheden en onderwerpen, voornamelijk niet jeugd gerelateerd. Je bouwt hiermee kennis en ervaring op over de diverse aspecten en voorzieningen binnen het gehele sociaal domein. Je luistert naar inwoners, wat zij nodig hebben. Gespreksvaardigheden als doorvragen naar de vraag achter de vraag zijn hier soms bij van belang. Soms gaat het om wijzen van de juiste weg. Als je het antwoord niet weet, dan zoek je dit uit en koppel je terug.

Als Medewerker Frontoffice Jeugdhulp houd je je voornamelijk bezig met de volgende taken:

  • Draaien van loketdiensten (1 of meer dagdelen) in het sociaal domein brede Loket.
  • Service verlenen aan de voordeur voor inwoners en verwijzers om te komen tot een passende verwijsroute en het signaleren van veranderende zorgvragen.
  • Zorgdragen voor en registreren en administreren van de benodigde informatie t.b.v. het jeugdwetdossier.
  • Administratief ondersteunen van de jeugdhulpverleners d.m.v. een administratieprotocol.
  • Signaleren van knelpunten in het proces van aanmelding tot jeugdhulpverlening en aandragen van oplossingen.
  • Uitvoeren van inhoudelijke controles op het facturatie proces, informatie verzamelen hierover bij de teamleden of de zorgaanbieders.
  • Ontvangen van aanmelding jeugdhulp en compleet aanleveren bij aanmeldteam.
  • Administratief afhandelen van aanmeldingen via huisartsen en schoolmaatschappelijk werk, dyslexie en beschikkingen.
  • Monitoren van cliëntervaring.
  • Administratie PGB, portal SVB.
  • Onderhouden van contact met aanbieders n.a.v. berichtenverkeer.
  • Vragen omtrent stapeling en wijziging van spics (bepaalde indeling van jeugdhulp).
  • Bijspringen bij backoffice werkzaamheden op het gebied van facturen en declaraties.

Indien t.z.t. mogelijk en gewenst, bestaat de optie om de kandidaat na 1 jaar inhuur kosteloos over te nemen. De leverancier gaat hier automatisch mee akkoord bij een het aanbieden van een kandidaat.

De opdracht loopt t/m 31 januari 2022. Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.

Kandidaatomschrijving

Profiel
* Een afgeronde relevante HBO opleiding. * Minimaal 2 jaar) ervaring met de uitvoering van administratieve, ondersteunende taken op het gebied van jeugdhulp. * Je hebt ervaring met administratieve werkzaamheden en werkprocessen en met geautomatiseerde systemen. * Kennis van de gemeentelijke organisatie is een pré. * Kennis van het systeem Suite is een pré.

Competenties
* Klantgericht. * Resultaatgericht. * Betrouwbaar. * Analytisch. * Plannen en organiseren. * Prioriteren. * Zelfstandig. * Accuraat. * Uitstekende communicatieve vaardigheden.

Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.

BYOD

Bij de Gemeente Amstelveen is Bring Your Own Device (BYOD) van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt, zelf een smartphone, inclusief abonnement en een laptop moet meenemen voor zakelijk gebruik.

Referentie

Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.

VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.

Interviewplanning

De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken worden in gevoerd in de week van 19 juli.

Toelichting op rooster

32 uur is bespreekbaar. Beschikbaar op vrijdag. Overige dag in overleg.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring met de uitvoering van administratieve, ondersteunende taken op het gebied van Sociaal Domein, opgedaan in de aflopen 5 jaar.
  • Op cv aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO opleiding.
  • Kandidaat beschikt over eigen devices (BYOD), zoals omschreven bij de kandidaat omschrijving.

De Wensen

  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.<br> <div style="padding:10px"><ul><li>Klantgericht.</li><li>Resultaatgericht.</li><li>Betrouwbaar.</li><li>Analytisch.</li><li>Plannen en organiseren.</li><li>Prioriteren.</li><li>Zelfstandig.</li><li>Accuraat.</li><li>Uitstekende communicatieve vaardigheden.</li><li>Motivatie van de wijze waarop de kandidaat invulling denkt te geven aan de opdracht. </li></ul>
  • Op cv aantoonbaar werkervaring met Suite, opgedaan in de afgelopen 2 jaar.
  • Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring op het gebied van jeugdhulp, opgedaan in de afgelopen 5 jaar.
  • Op cv aantoonbaar een afgeronde HBO opleiding o.g.v. Sociaal Domein (Jeugd, SPH, Social Work/SJD).

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox