Gemeente Amstelveen

Business consultant (digitale transformatie)

Gemeente Amstelveen

De opdracht­omschrijving

De organisatie van de gemeente Amstelveen maakt een ontwikkeling door, waardoor de informatievoorziening anders wordt ingericht. Het doel is volledige digitalisering en verregaande automatisering. De voorbereiding en uitvoering voor deze transitie wordt gedaan door het programma Digitale Transformatie en moet in 2020 tastbaar maatschappelijke resultaten opleveren. Ter versterking van het programmateam is er behoefte aan een business consultant. De taken voor deze business consultant zijn als volgt samen te vatten:

  • Analyse van businesswensen en bedrijfsprocessen
  • Advies over organisatie- en ICT- vraagstukken
  • Advies over verbeteringstrajecten aan stakeholders
  • Opstellen requirements
  • Uitvoeren van marktverkenning
  • Begeleiden van uitvoeringsprojecten (bewaken van requirements)
  • Creëren van draagvlak voor veranderingen (zowel strategisch als operationeel)
  • Sparringpartner voor stakeholders

De opdracht loopt tot 31 december 2020, met mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.

Kandidaatomschrijving

De ideale kandidaat is een ervaren business consultant met ruime ervaring op het gebied van digitalisering in een bestuurlijke omgeving met een grote ICT component.

  • Heeft sterke communicatieve vaardigheden zowel schriftelijk als mondeling;
  • Heeft ervaring met transitie advies en rapportage aan management in een bestuurlijke omgeving;
  • Weet doelen onder tijdsdruk goed te managen;
  • Aantoonbare werkervaring binnen een 100.000+ gemeente;
  • Kennis van en ervaring met het inrichten en optimaliseren van klantprocessen;
  • Ervaring met agile werken;
  • Een “can do” mentaliteit waarbij je kijkt naar pragmatische oplossingen;
  • Je kunt hoofd- en bijzaken goed van elkaar scheiden.

Competenties
Als business consultant beschik je over de volgende competenties:

  • Klantgericht
  • Analytisch vermogen
  • Communicatief vaardig
  • Omgevingsbewust
  • Proactief
  • Resultaatgericht
  • Overtuigingskracht
  • Verbinder / teamspeler

Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.

Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.

Interviewplanning

De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken worden gevoerd op 10 juni tussen 09:00-14:00 of op 11 juni tussen 09:00-14:00. De gesprekken zullen plaatsvinden via teams. 

Toelichting op rooster

24-36 is in overleg bespreekbaar

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Op cv aantoonbaar minimaal 5 jaar ervaring met analyse en advies over digitale dienstverlening in afgelopen 7 jaar;
  • Op cv aantoonbaar minimaal 1 jaar werkervaring met transitie advies aan management in de afgelopen 3 jaar;
  • Op CV aantoonbaar werkervaring in een 100.000+ gemeentelijke werkomgeving in de afgelopen 3 jaar;
  • Op CV aantoonbaar een afgeronde (bachelor) HBO/WO-opleiding;

De Wensen

  • Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring met het opstellen van requirements voor digitale dienstverlening en het uitvoeren van een marktverkenning in de afgelopen 7 jaar.
  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.<br> <div style="padding:10px"><ul><li>Klantgericht</li><li>Analytisch vermogen</li><li>Communicatief vaardig</li><li>Omgevingsbewust</li><li>Proactief</li><li>Resultaatgericht</li><li>Overtuigingskracht</li><li>Verbinder / teamspeler</li></ul>
  • Op cv aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring met het inrichten en verbeteren van klantprocessen en het uitvoeren van klantreizen (customer journey) in de afgelopen 7 jaar.
  • Op cv aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring als consultant of product manager digitale dienstverlening gericht op consumenten en ondernemers in de afgelopen 7 jaar.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox