gemeente Utrecht

Drie-D revit modelleur/werkvoorbereider constructies

gemeente Utrecht

De opdracht­omschrijving

Utrecht heeft jou nodig! 

De werven zijn een rijksmonument en onderdeel van een slim middeleeuws havencomplex van werven en werfkelders. Werven, muren, kelders, water en wegen zijn allemaal nauw verweven. Hetzelfde geldt voor het eigendom van bewoners, ondernemers en gemeente. Met het Programmaplan “werk aan de werf” werken we aan het herstellen en voorkomen van schade aan erfgoed, het beheren van het erfgoed, het voorkomen van onveilige situaties en het beter invullen van onze buren en zorgplicht. Dit doen we o.a. door het uitvoeren van onderhoud aan de wal- en kluismuren, het herstel van kelders en het weren van te zwaar verkeer. Daarnaast is het herstellen en verbeteren van vertrouwen tussen bewoners, eigenaren en gemeente één van de belangrijke doelen van het programma. Voor het mogelijk maken van de werkzaamheden zijn de 3D modellen en 2D tekeningen cruciaal.

Opdrachtomschrijving (de taken):
Je gaat aan de slag als 3D Revit Modelleur voor het uitvoeringsproject Kromme Nieuwegracht. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het uittekenen en modelleren van bestaande situaties en nieuwe oplossingen voor het wervengebied in de binnenstad van Utrecht. Je werkt nauw samen met de ontwerpleider en technisch manager van dit project.

Je werkzaamheden bestaan onder andere uit:
•    Uitwerken van bestaande archiefinformatie in 2D tekeningen en / of 3D modellen;
•    Meedraaien in projectteams en adviseren over het teken- en modelleerwerk;
•    Maken van tekeningen en modellen voor de diverse ontwerpfasen in het RVOI;
•    Overleggen met de andere modelleurs over onderwerpen binnen het vakgebied;
•    Adviseren van collega’s op het gebied van 3D modelleringen en het verder ontwikkelen van het vakgebied.
•    Een belangrijk deel van je werk zal het inwerken zijn van een nieuwe vaste collega. 

Je werkt waar mogelijk met eigen middelen en richt je werkzaamheden naar eigen inzicht in. De beoordeling van de werkzaamheden vindt plaats op basis van het resultaat van de werkzaamheden.

Resultaat van de opdracht
•    Eigen werkzaamheden zijn afgerond.
•    Wanneer de nieuwe collega volledig is ingewerkt. 

Jij hebt:
Jij hebt een goed georganiseerd vermogen en je gaat accuraat te werk. Daarnaast heb je goede communicatieve vaardigheden, ben je proactief en kun je zelfstandig werken.
Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zo’n inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen?  Lees dat op deze pagina. 

Goed om te weten: 
Gesprekken zijn gepland in de week van 12 mei. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit gesprek kan of fysiek of digitaal plaatsvinden. 

Hybride werken is mogelijk. De vaste standplaats is het Stadskantoor en Kromme Nieuwegracht.

Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure.

De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief. De kwaliteit voor circa 75%.
Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden. 
 
Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen. 

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd. 
 
De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beëindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend. 

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?
  • Je hebt een afgeronde technische HBO opleiding.
  • Je hebt aantoonbare ervaring met de programma’s Revit en Autocad.
  • Ik bevestig dat ik de bovenstaande vragen naar waarheid heb ingevuld:
  • Heeft u bij vraag 2.1.3. 'ZZP Rechtstreeks' ingevuld en heeft u gedurende de afgelopen 12 maanden voor meer dan 70% van de tijd (25 uren per week of 8 maanden per jaar) gewerkt als rechtstreekse zzp’er (zonder bemiddeling en/of detachering door een bureau) bij de gemeente Utrecht?

De Wensen

  • Je hebt kennis van parametrisch ontwerpen en automatisering met Revit Dynamo en Python.
  • Je hebt aantoonbare expertise op het gebied van de Civiele techniek of bouwkunde.
  • Je hebt ervaring in het modelleren van constructies zoals kades en bruggen.
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring in het uitwerken (2D) en modelleren (3D) van bouwwerken.
  • Beschrijf je ervaring met het vervangen en renoveren van bestaande gemetselde kadeconstructies (200 woorden).
  • Beschrijf je werkervaring binnen groot stedelijke projecten en programma’s (200 woorden).
  • Voeg hier je CV toe. Je CV is max 3 pagina's enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver. Het CV dient ter verificatie van de antwoorden op voorgaande vragen en wordt inhoudelijk beoordeeld op kwaliteit. Daarnaast vermeldt het CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten. Je CV is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat.
  • Prijs is exclusief BTW en inclusief alle bijkomende kosten. Let op: het maximum uurtarief is: € 93,- Het met een hoger tarief offreren dan het aangeven maximum leidt tot uitsluiting van verdere deelname
  • Is de aangeboden kandidaat een zzp’er en wordt deze rechtstreeks voorgesteld (zonder bemiddeling en/of detachering door een bureau)? Indien 'JA' wordt ingevuld bij deze vraag, dan ga je akkoord met onderstaande 7 zzp-voorwaarden en ga je akkoord  met periodieke controles hierop, die minimaal één keer per 6 maanden door de gemeente zullen worden geïnitieerd. o    De zzp’er werkt maximaal 70% van de gewerkte uren per jaar voor dezelfde klant of opdrachtgever (maximaal 25 uren per week of maximaal 8 maanden per jaar);  o    de zzp’er heeft minimaal 3 klanten of opdrachtgevers per jaar;  o    de zzp’er is zelfstandig wat betreft uitvoering van werk;  o    de zzp’er maakt gebruik van eigen materiaal (laptop, telefoon etc.);  o    de zzp’er is vervangbaar (bijv. in geval van uitval of ziekte);  o    de zzp’er factureert (en krijgt geen loonbetaling of anderszins een vergoeding);  o    de zzp’er krijgt niet doorbetaald voor niet-gewerkte uren (bijv. in geval van vakantie).

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
09 mei 2025 om 09:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox