Gemeente Amsterdam

Technisch / Functioneel beheerder IAM

Gemeente Amsterdam

De opdrachtĀ­omschrijving

Functieomschrijving

Als Functioneel Beheerder  AIM ben je mede verantwoordelijk voor het beheer en de vernieuwing van de Identity & Access Management (IAM) systemen van Gemeente Amsterdam.
De IAM systemen regelen de toegang tot een aantal digitale diensten van de gemeente voor alle medewerkers en een aantal leveranciers. Hierbij is team IAM verantwoordelijk voor het toebedelen en controleren van uitgegeven (digitale) identiteiten. Als functioneel beheerder ben je samen met je collega's verantwoordelijk voor een stabiele omgeving en voor het bijbenen van alle technologische ontwikkelingen die nodig zijn om betrouwbare en veilige digitale diensten te kunnen leveren.
In deze functie acteer je op het snijvlak tussen business en de IT organisatie je ondersteunt op operationeel niveau. Het taken pakket varieert van het afhandelen en (inhoudelijk) coördineren van incidenten en standaard wijzigingen tot het meewerken in de div. projecten bij team IAM.
Wij zijn op zoek naar een enthousiaste, ambitieuze en deskundige collega met een servicegerichte en flexibele werkhouding.


Werkzaamheden
Competence Center Werkplekbeheer & kantoorautomatisering (CCW) is een zeer dynamische afdeling die bestaat uit meerdere teams. Eén van de teams is het team IAM. Dit team is verantwoordelijk voor het onderhoud van de IAM systemen en neemt deel aan verschillende projecten.
Werkzaamheden

  • Beheer omgevingen ten behoeve van het synchroniseren van identiteiten tussen lokale netwerkdirectories van diensten en stadsdelen, P-Net, de centrale IAM directory en (databases van)

applicaties;

  • Het beschikbaar stellen van functionaliteit voor het beheren van wachtwoorden;
  • Vaststellen richtlijnen en procedures;
  • Dagelijkse monitoring van het synchronisatieproces tussen lokale netwerkdirectories en de centrale IAM directory;
  • Dagelijkse monitoring van het synchronisatieproces tussen P-Net en de centrale IAM directory;
  • Oplossen van incidenten/storingen;
  • Afhandelen service verzoeken;
  • Beheren documentatie;




Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/

De opdrachtgever(s)

Gemeente Amsterdam
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vier clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie en Interne Dienstverlening bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals ICT, sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken, inzamelen van huishoudelijk afval en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad.
De directie ICT is onderdeel van het cluster Interne Dienstverlening en is verantwoordelijk voor het leveren van een toekomst vaste, betrouwbare en veilige ICT-infrastructuur (netwerk, datacenters, werkplekken, technisch applicatiebeheer en telefonie) voor de gemeente Amsterdam. Daarmee vormt de ICT-infrastructuur een stabiele basis voor de gemeentelijke informatievoorziening en waar nodig die van haar ketenpartners waarlangs producten en diensten worden geleverd aan burgers, bedrijfsleven en publieke organisaties.
Directie ICT bestaat uit drie onderdelen: ICT Operations, CIO Office en Ondersteuning Primair Proces. De afdeling ICT is gehuisvest aan de Cruquiusweg 5 te Amsterdam.


Competence Center Werkplek + KA  (onderdeel van ICT Operations)  bestaat uit meerdere teams en is verantwoordelijk voor het beschikbaar stellen en operationeel houden van een aantal essentiële onderdelen van de Amsterdamse ICT-infrastructuur die bestaat uit een werkterrein met vele onderlinge samenhangende activiteiten.

  • Team Desktop services         :       ADW (Citrix), McAfee, Print- file management, DFS, policies,                                                                             FileShare, AppV infrastructuur
  • Team Mail services                   :      Exchange en Skype for Business

Team Packaging                        :      Technisch applicatiebeheer van de  frontend application, intake, quality Assurance en test management                  .                                                                  
Team Imaging                             :       Patch management, software distributie (PVS), task
                                                                        sequence server en werkplek
Team UAS-IAM                           :       User &  Acces (identity) management, certificatenbeheer

Team processen                         :       Problem- change- incident- release (LCM)- en product coördinatie.



 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een hbo werk- en denkniveau. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beĆ«indigd en de offerte ter zijde gelegd.
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring in het werken binnen een Windows / Citrix platform
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring in het werken binnen een beheeromgeving/regime volgens ITIL framework
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met Net IQ
  • De aangeboden kandidaat heeft kennis en ervaring met LDAP en Active Directory (AD).
  • De aangeboden kandidaat is goed in het kunnen overdragen van kennis en vastlegging hiervan
  • Geef in maximaal 1a4 pagina's aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

De Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met projectmatig werken (Prince2/Agile/Scrum)
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring binnen en gemeentelijke organisatie.
  • De aangeboden kandidaat heeft kennis van IAM processen en het toepassen ervan in complexe IT omgevingen.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox