gemeente Leidschendam-Voorburg

Woz gegevensbeheer

gemeente Leidschendam-Voorburg

De opdracht­omschrijving

Werken bij Leidschendam-Voorburg
Leidschendam-Voorburg is een sociale en ondernemende gemeente met ruim 75.000 inwoners. We werken met zo’n 680 mensen aan de gezamenlijke ambitie om ons te ontwikkelen naar een wendbare en sensitieve organisatie. We stellen onze inwoners en maatschappelijke opgaven centraal en zijn een zelfbewuste samenwerkingspartner voor de lokale en regionale partners. We doen dat door verbinding te maken, vertrouwen te geven en verantwoordelijkheid te nemen.

De lijnen zijn kort, we kennen elkaar en we weten wat er speelt. We werken informatiegestuurd, klantgericht en er is veel ruimte voor initiatief. We bieden onze medewerkers de faciliteiten om hybride te werken. Dit maakt het mogelijk om te werken waar en wanneer dat het beste past bij het type werk dat we doen.

Afdeling
Het Klant Contact Centrum (KCC) vormt voor de inwoners, bedrijven en instellingen van de gemeente Leidschendam-Voorburg de toegang tot de producten van de overheid. De afdeling is regisseur van de vraag en beheert de basisregistraties. De kernwoorden voor KCC zijn klantgericht, betrouwbaar en transparant. Binnen het KCC werken wij volgens het principe van hostmanship: wij behandelen de klant zoals de klant graag behandeld wil worden en wij werken aan een mensgerichte dienstverlening. De afdeling KCC bestaat uit 4 teams namelijk, Eerstelijns, Vergunningen, Basisregistraties en Kwaliteit en Organisatie.

Opdracht
Fase 1 – Informeel contact, terugbelacties en eventuele waarde-aanpassingen (eerste 6 weken na aanslagdatum)
Doel: Het zorgvuldig afhandelen van informele klantreacties na de verzending van de WOZ-beschikkingen, met als doel correcte en tijdige beantwoording van vragen van inwoners en het, waar nodig, corrigeren van de WOZ-waarde voordat formeel bezwaar wordt ingediend.
Omschrijving werkzaamheden:

  • neemt zelfstandig telefonisch contact op met inwoners die naar aanleiding van de WOZ-beschikking een informeel contact moment hebben aangevraagd.
  • licht de onderbouwing van de WOZ-waarde toe aan de hand van het taxatieverslag en referentieobjecten;
  • onderzoekt de juistheid van objectkenmerken en marktgegevens;
  • beoordeelt zelfstandig of er aanleiding is om de WOZ-waarde aan te passen binnen de door de gemeente vastgestelde bandbreedtes;
  • voert eventuele correcties in de WOZ-waarde door in het gemeentelijke systeem en legt dit gemotiveerd vast;
  • Registreert elk contactmoment in een afgesproken format of systeem;
  • onderscheidt informele meldingen van formele bezwaren en zorgt voor correcte overdracht indien formeel bezwaar noodzakelijk is.

Fase 2 – Zelfstandige behandeling en afronding WOZ-bezwaren (na de terugbelperiode)
Doel:
Het zelfstandig beoordelen en afhandelen van formele WOZ-bezwaren, inclusief het nemen van de benodigde beslissingen binnen de vastgestelde beleids- en juridische kaders van de gemeente.

Omschrijving werkzaamheden:
De opdrachtnemer:

  • ontvangt en beoordeelt bezwaarschriften op ontvankelijkheid en inhoud;
  • controleert objectkenmerken in de BAG en WOZ-administratie;
  • voert marktvergelijkingen en taxatieanalyses uit op basis van verkoop- en vraagprijzen;
  • stelt een inhoudelijke beoordeling op, inclusief berekening van de juiste WOZ-waarde;
  • stelt concept- of definitieve beschikkingen op en handelt het bezwaar zelfstandig af;
  • legt de uitkomst vast en communiceert met de bezwaarmaker;
  • signaleert en bespreekt alleen uitzonderlijke of complexe gevallen met de coördinator WOZ.

 

Competenties
-
Klantgericht;
-
Verantwoordelijkheidsgevoel;
-
Analytisch vermogen;
-
Kwaliteitsgericht.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: nader door de professional te bepalen (indien dit van toepassing is).

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 3. Een maximum uurtarief van € 77,50,- excl btw en inclusief Fee Flextender en reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten;
  • 1. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop (geen iPad); de werkplekken van de gemeente Leidschendam-Voorburg zijn voorzien van USB-C (Thunderbolt) docking beeldschermen;
  • 2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met het afhandelen van WOZ-bezwaarschriften;
  • 4. Beschikbaar per 5 januari 2025 voor gemiddeld 16 tot 24 uur per week.

De Wensen

  • 7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het afhandelen van WOZ bezwaarschriften
  • 8. In bezit van een aanvullende opleiding op het gebied van Heffen en/of Innen
  • 5. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Key2Belastingen
  • 6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als WOZ-taxateur/ WOZ-Adviseur binnen een gemeentelijke instelling

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
01 december 2025 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox