Gemeente Zoetermeer
max €100 per uur
Zuid-Holland
36 uur per week
14 oktober 2024
14 juli 2025
Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.
Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!
Afdeling
Contractmanagement Wmo hoort bij het team Zorg van sectie Zorg en JGH binnen het sociaal domein. De zorg unit is een van de uitvoerende teams binnen het Sociaal Domein. Binnen één van de 3 units die onder het team Zorg vallen, worden de werkzaamheden van contractmanager Wmo uitgevoerd.
Samen met 3 directe collega’s ben je verantwoordelijk voor de contracten met aanbieders en leverancier van diensten en producten binnen de Wmo.
Opdracht
Jij bent een zeer belangrijke schakel in het Wmo zorgaanbod van gemeente Zoetermeer, door jou komen we verder in control en kunnen we de beste zorg en ondersteuning leveren aan onze inwoners! Het taakaccent van deze functie ligt naast het beheer van de contracten ook op samen met de collega's een verdere doorontwikkeling te maken en zo het contractmanagement verder te professionaliseren doormiddel van CATS CM. Daarnaast zal er een actieve bijdrage worden gevraagd wanneer in het inwerken van een (wellicht toekomstige) nieuwe collega.
Wij zoeken dan ook iemand met ruime ervaring als contractmanager Wmo, die een pittig dossier kan waarderen en praktische ervaring van de CATS CM (of vergelijkbare) methodiek beheerst. Bij voorkeur ben jij minimaal 32 tot 36 uur per week beschikbaar waarvan gemiddeld de helft van de tijd op kantoor.
Als contractmanager Wmo ben jij de expert op het gebied van Wmo dienstverlening en de verbindende factor tussen de verschillende aandachtsgebieden binnen het Sociaal Domein maar ook tussen gemeente Zoetermeer en de regiogemeenten. Je bent verantwoordelijk voor het sturen van de contracten op kwaliteit en rechtmatigheid die uit naam van de gemeente zijn of worden afgesloten in het kader van de Wmo. Het is hierbij van belang dat je de gewenste resultaten in kaart brengt en deze gezamenlijk weet te realiseren. Dit doe je middels het opstellen van KPI’s welke vastgelegd worden in een dashboard ten behoeve van het contract. Je bewaakt de voortgang en risico’s van je accounts door te sturen met behulp van KPI’s op de geleverde prestaties, resultaten en budgetten. Je maakt in dien noodzakelijk verbeterafspraken, monitort deze afspraken en onderhoudt goede relaties met alle belanghebbenden, waarbij partnerschap het uitgangspunt is.
Lokaal en regionaal voer je contractmanagement uit wat bijdraagt aan betaalbare en passende zorg. Je initieert en neemt deel aan accountgesprekken en stemt af met interne en externe stakeholders met betrekking tot vraagstukken rondom zorgaanbieders en het opstellen van maatwerkcontracten.
Je schept helderheid over de Wmo zorguitgaven en levert betrouwbare stuur- en managementinformatie. Je hebt een adviserende rol bij de invoering en implementatie van diverse sturingsinstrumenten, zoals een richtinggevend kader voor de inzet van Wmo.
Kortom, samen met de zorgaanbieders en collega’s geef je invulling aan het verbeteren van de kwaliteit en dienstverlening tijdens de looptijd van het contract. Gemeente Zoetermeer wil een stevig partnerschap aangaan, waardoor een strakke sturing door de contractmanagers essentieel is.
Competenties
- Pro actief;
- Aandacht voor details;
- Objectief;
- Klantgerichtheid;
- Logisch cijfermatig inzicht;
- Luisteren;
- Onderhandelen
- Ondernemerschap;
- Overtuigingskracht;
- Plannen en organiseren;
- Resultaatgerichtheid;
- Samenwerken;
- Schriftelijke vaardigheid;
- Vaardig in gebruik van Excel (basis).
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 10 oktober 2024 van 09:00 uur tot 13:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 8 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox